Артем Коханевич, фахівець із системної інтеграції, вісім років тому прийшов у хмарний бізнес. Він працював у Білорусі, де ринок невеликий і більш ніж на 50% складається з держсектору. За три роки, 2016-го, Коханевич зрозумів: за хмарними технологіями – майбутнє, і саме український ринок має великі перспективи зростання. Він пристав на пропозицію партнерів та переїхав до України, щоб розвивати нового хмарного провайдера – GigaCloud.
«
Коли ми стартували, взяли за основу модель Amazon: вирішили створити технологічний продукт, доступний для будь-якого бізнесу, від кав'ярні біля будинку та невеликого інтернет-магазину до великих мережевих, міжнародних, державних компаній, – розповідає Коханевич. – Насамперед ми зіткнулися з упередженням: практично всі були впевнені, що хмара – це дорого та недоступно».
Артем сам провів дослідження «таємний покупець» – розіслав запити компаніям, які працювали на ринку, і отримав відповіді лише від двох з них: «Оператори, які вже працювали з великими замовниками, вимагали заповнення великих опитувальників навіть для тестового підключення до хмарної інфраструктури. Оператори, що працювали в дешевому сегменті, ставилися до всіх замовників відповідно.
Тоді треба було дуже сильно попросити, щоб хмару тобі в принципі продали». Крім того, закордонні хмарні оператори нав`язували учасникам ринку думку, що розміщувати та зберігати свої дані в Україні – небезпечно. Але час минав, а випадків «виносу серверів» все не було.
Наразі, по п'яти роках відтоді, у хмари переходять великі клієнти, які не один день придивлялися – до технології, операторів. Вони, услід за дрібним і середнім бізнесом, забезпечують бурхливе зростання ринку хмарних технологій. «За інших рівних великий бізнес обирає найзручніший спосіб вирішення своїх завдань, – пояснює Коханевич. – Зараз усі розуміють, що немає сенсу інвестувати у власний центр обробки даних (ЦОД) та своє обладнання. Інвестувати потрібно у бізнес».