Прибутки від мобільного інтернету і голосового зв’язку майже зрівнялись у 2017 році
Мобільний інтернет почав приносити більше грошей Vodafone і lifecell

Мобільний інтернет у 2017 році приніс мобільним операторам практично стільки ж грошей, скільки і голосові дзвінки, повідомляє Ліга:Бізнес. Як зазначається, про це йдеться в опублікованому нещодавно звіті Національної комісії з питань регулювання зв'язку (НКРЗІ).
Так, минулого року загальний заробіток мобільних операторів склав 37,5 млрд грн, з яких, зокрема, 12,2 млрд грн (або 33%) – мобільний інтернет та 12,9 млрд грн (або 35%) – плата за голосові дзвінки. Як зазначається, галузевий регулятор вперше вказав розбивку за складовими доходу від послуг мобільного зв'язку.
Водночас НКРЗІ посилається на дані самих операторів, які не надають у відкритому доступі такої чіткої сегментації, а тільки зазначають, що інтернет-трафік зростає на сотні відсотків на рік.
Як зазначається у звіті НКРЗІ, за останні два роки (2016-й та 2017-й) помітно зменшилася кількість сім-карт, які використовують українці – на 5 млн, до 55,7 млн. При цьому кількість сімок, які використовуються для мобільного інтернету, за даними НКРЗІ, постійно зростає, й за підсумками минулого року становить уже 29,2 млн штук.
Так, видання наводить дані нещодавнього дослідження агентства мобільного маркетингу LEAD, згідно з яким 9, 91% українських володарів смартфонів уже встановили хоча б один з доступних застосунків для комунікацій. Viber є у 85% опитаних, Facebook Messenger – у 45%, Skype – у 33%. Як зазначається, номер – це вже не головне в комунікації. На перший план виходить аккаунт.
За даними LEAD9, смартфонами з сенсорними екранами зараз користуються близько 45% всіх дорослих в Україні. Як повідомляється, 69% абонентів lifecell перейшли на розумні пристрої, завдяки чому доходи оператора від передачі даних вже перевищили доходи від голосових послуг. У Vodafone мобільна передача даних у доходах теж уже перевищує «голос». «За передачу даних у нас позитивна динаміка, а голосу і СМС – негативна», – йдеться у повідомленні із посиланням на начальника відділу із зв'язків з громадськістю Vodafone Ukraine Вікторію Рубан.
Водночас, як зазначається, «Київстар» – це єдиний з операторів, який окремо відображає виручку від мобільного інтернету в звітності. За підсумками 2017 року, вона склала 4,1 млрд грн (або близько третини від усього ринку). Але в загальній структурі доходів компанії передача даних становить близько 27%, що менше, ніж в середньому по ринку.
Також згідно зі звітом НКРЗІ, вагому частина доходу мобільних операторів, як і раніше, складають СМС, ММС і контент-послуги – 9,5 млрд грн (або 25%).
Так, видання цитує керівника LEAD9 Назара Гриника, який пояснює, що контент-послуги (наприклад, популярні колись рінгбектон, гороскопи, прогноз погоди, вікторини, довідка) вже не приносять операторам мобільного зв'язку стільки грошей, як раніше. Тому він припускає, що основна частка заробітку в цьому сегменті припадає на СМС. Він зазначає, що обсяг користувальницьких повідомлень швидко зменшується, але їх середня вартість значно зросла. «Зараз СМС коштує майже 1 грн, а колись був по 20 копійок», – згадує менеджер.
Як зазначається, СМС все ще є способом повідомлення клієнтів – ними користуються банки, магазини, таксисти, але все більше повідомлень, навіть сервісних, компанії та абоненти починають відправляти через месенджери. Голосові послуги теж поступово починають мігрувати в сторонні додатки, повідомляє видання.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].