Tesla спалює не бензин, а гроші: у компанії можуть скінчитись кошти вже цього року

Tesla спалює не бензин, а гроші: у компанії можуть скінчитись кошти вже цього року

Щохвилини автовиробник «спалює» понад 6,5 тис

Tesla спалює не бензин, а гроші: у компанії можуть скінчитись кошти вже цього року
Фото Shutterstock

У компанії Tesla, яку Ілон Маск створив для виробництва електрокарів майбутнього, можуть скінчитись гроші в 2018 році. Про це повідомляє Bloomberg.

Як підрахувало видання, щохвилини автовиробник спалює більше $6,5 тис.

Тривога, яка приховується величезними амбіціями Tesla знову вийшла на перший план. Компанія знову значним чином відстала від своїх власних виробничих цілей для седана Model 3. Не менш важливими стали і аварія, в результаті якої загинула одна людина та через яку Маск потрапив під тиск з боку регуляторів, а також пониження рейтингу від кредитних аналітиків

Є ризик, що без додаткового фінансування, у автовиробника можуть зовсім закінчитись кошти в 2018 році.

Вільний грошовий потік – сума коштів, яку генерує компанія після вирахування капітальних витрат, була негативною протягом останніх 5 кварталів. Це стане ключовим показником, за яким варто спостерігати, коли Tesla звітуватиме про свої доходи 2 травня.

Tesla випускає три автомобіля – седани Model S та Model 3 і позашляховик Model Х – на своєму єдиному заводі у Фремонті, Каліфорнія. Є агресивні плани щодо випуску нового спортивного родстера та кросовера у найближчі роки. В той час як раніше Маск концентрувався на максимальній автоматизації, зараз мова йде про людський ресурс. Ще в 2010 році в Tesla було всього 899 співробітників, зараз в компанії працює близько 40 000 осіб.

Прийом на роботу нових людей, імовірно, впливає на фінансові труднощі автовиробника. Список працівників компанії зріс більше ніж втричі з 2014 по 2017 роки, а дохід на одного співробітника залишився тим самим.

Центральне місце у зборі коштів компанії завжди займав сам Маск. Протягом перших 7 років, Tesla повністю залежав від приватних та венчурних фондів, значні вливання надходили і від самого Маска. В 2004 році, коли Tesla в І раунді фінансування отримав $7,5 млн, Маск вніс $6,5 млн і взяв на себе роль голови в раді директорів автовиробника. В муках рецесії 2008 року, коли Tesla з останніх силах намагався вижити, Маск організував угоду на суму у $40 млн, яка закрилась в ніч на Різдво, за кілька годин до банкрута компанії.

З моменту свого першого ІРО в червні 2010 року на суму $225 млн, Tesla отримав гроші, продаючи акції та облігації і монетизуючи орендну плату.

Окремим моментом, який відрізняє Tesla від інших автовиробників є спрямованість компанії на «чисту енергію». Міністерство енергетики США надало Tesla кредит у розмірі $465 млн в 2010 році, який автовиробник повністю виплатив в 2013.

«Ілон Маск – інженер, і тому він розглядає залучення капіталу як один з елементів, який треба вирішити». – говорить аналітик Андреа Джеймс.

Tesla закінчив 2017 рік із $3,4 млрд «готівки на руках» та$ 9,4 млрд боргу, що свідчить про його схильність до позик. Багато аналітиків вважають, що автовиробнику дуже скоро доведеться знову збирати гроші.

Аналітик Джефф Осборн із Cowen & Co прогнозує, що Tesla повинен буде залучити $3 млрд, продаючи акції протягом четвертого кварталу та ще $2 млрд в кінці 2019 року, щоб зберегти ресурси компанії на рівні понад $1 млрд готівкою.

Однією із сильних сторін Tesla є здатність монетизувати терпіння та добру волю свої клієнтів та вірних прихильників. Станом на кінець 2017 року компанія мала $854 млн в депозитах клієнтів.

Оскільки Tesla продає свою продукцію не пряму, без участі дилерських центрів, депозити клієнтів є своєрідними грошовими виплатами які служать безвідсотковими кредитами, і ці кредити можуть розтягуватись на довгі роки. Якщо Tesla збанкрутує, утримувачі депозитів , імовірно, не отримають назад своїх коштів.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло