Щоб не залежати від російського бітуму, українські дороги будуватимуть зі шлаку – Кабмін
Виробничі відходи використовуватимуть у дорожніх роботах – це європейський досвід та має заощадити державні кошти

Кабінет міністрів прийняв розпорядження «Про використання відходів виробництва в дорожньому будівництві», що передбачає використання металургійних шлаків та зол виносу при ремонті та будівництві доріг.
Про це повідомляє пресслужба Міністерства інфраструктури.
Міністр інфраструктури Владислав Криклій зазначив, що впровадження технологій з використанням виробничих технологій допоможе Україні позбутися залежності від імпорту російського бітуму та інших матеріалів, а також дозволить серйозно заощадити кошти.
Якість українських доріг при цьому не постраждає, а екологія виграє, пообіцяв міністр.
«Вже напрацьовано базу нормативно-технічних документів, що враховує як вітчизняний, так і європейський досвід у цьому питанні. Ці норми регламентують вимоги до технологічних процесів та складових дорожнього бетону, головною з яких є застосування виключно високоякісного портландцементу, а також безпосередньо металургійних шлаків», – підкреслив Криклій.
Відтепер при публічних закупівлях у сфері ремонту та будівництва доріг обов’язковим буде неціновий критерій «Заходи із захисту довкілля» (не менше 10% від питомої ваги). У договорах на дорожні роботи у Запорізькій, Донецькій, Луганській, Дніпропетровській, Миколаївській, Кіровоградській областях має бути передбачено використання відходів виробництва, що пройшли відповідний екологічний контроль.
До цього часу ціновий критерій був єдиним, що застосовувався замовниками виконання ремонтно-будівельних робіт на автомобільних дорогах загального користування при виборі підрядних організацій.
Нововведення покращить екологічну ситуацію в країні: відходи не забруднюватимуть навколишнє середовище, а «працюватимуть» на користь суспільства, вважають в Мінінфраструктури.
Нагадаємо, прем'єр-міністр Олексій Гончарук заявив, що «велике будівництво» доріг в Україні почнеться з березня 2020-го: за наступні 3-5 років повинні з'явитися «якісні дороги», які з'єднають усі великі міста.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].