Україна зможе транспортувати пальне з інших країн через «трубу Медведчука»

Україна зможе транспортувати пальне з інших країн через «трубу Медведчука»

Може бути підписаний договір з угорською нафтогазовою компанією

Україна зможе транспортувати пальне з інших країн через «трубу Медведчука»
Фото: Економічна правда

Що сталося. Україна може транспортувати пальне з інших, зокрема, європейських, країн через ділянку продуктопроводу «Самара-Західний кордон».

Джерело. Про це заявив ексгенеральний директор «Укртранснафти» Микола Гавриленко в інтерв'ю виданню «Економічна правда».

Деталі. За його словами, у найближчі дні може бути підписаний договір з найбільшою угорською нафтогазовою компанією MOL для транспортування дизпалива з інших країн через Угорщину ділянкою продуктопроводу «Самара-Західний кордон», більш відомою як «труба Медведчука».

Гавриленко зазначив, що після того, як «трубу» забрали у структур Медведчука і передали «Укртранснафті», до початку повномасштабної війни рф проти України держкомпанія не могла транспортувати нею дизпаливо, адже залишки пального так і не передали на баланс «Укртранснафти». Після 24 лютого ситуація змінилася, і ці обсяги вирішили передати на потреби держави.

У процесі передачі Гавриленко виступив з ініціативою залишити в трубі деяку кількість палива, щоб використати його як технологічне для організації зворотного (реверсного) прокачування дизеля з Угорщини в Україну. На початку травня розпочалися переговори з компанією MOL як власником активів, на які заходить цей продуктопровід на території Угорщини.

«Наша переговорна позиція була побудована на тому, щоб налагодити транспортування цією трубою з Угорщини в Україну 100-150 тисяч тонн дизпалива на місяць», – розповідає Гавриленко. Цей обсяг розглядався як базовий з огляду на виробничі характеристики системи у стандартному режимі роботи.

Натомість у MOL заявили, що вільного ресурсу палива вони не мають. Як пояснює ексочільник Укртранснафти – через те, що передвиборна кампанія прем’єра Угорщини Віктора Орбана була побудована, зокрема, на низьких цінах на нафтопродукти. Зараз в Угорщині ціна дизпалива – 1,2-1,4 євро за літр, що на 30-40% нижче за решту Європи. Через це суттєво зріс попит, який треба задовольняти.

Натомість угорська компанія заявила про готовність транспортувати паливо з Угорщини в Україну продуктопроводом. «Все, що MOL змогла нам запропонувати, – це лише варіант, за якого ми знаходитимемо дизпаливо в ЄС, доставлятимемо його у вагонах-цистернах до їхніх терміналів, де він перекачуватиметься у продуктопровід і поставлятиметься ним в Україну», – пояснює Гавриленко.

Зрештою, 19 травня було укладено попередню угоду про готовність MOL підписати договір щодо транспортування дизпалива цим продуктопроводом.

Бекграунд. Нагадаємо, затриманий СБУ  Віктор Медведчук за підозру у держзраді та сприянні тероризму дав покази щодо схеми виведення з держвласності частини магістрального нафтопродуктопроводу «Самара – Західний напрямок» для подальшого прокачування через нього дизельного палива.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.ua
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло