Україна зможе транспортувати пальне з інших країн через «трубу Медведчука»
Може бути підписаний договір з угорською нафтогазовою компанією

Що сталося. Україна може транспортувати пальне з інших, зокрема, європейських, країн через ділянку продуктопроводу «Самара-Західний кордон».
Джерело. Про це заявив ексгенеральний директор «Укртранснафти» Микола Гавриленко в інтерв'ю виданню «Економічна правда».
Деталі. За його словами, у найближчі дні може бути підписаний договір з найбільшою угорською нафтогазовою компанією MOL для транспортування дизпалива з інших країн через Угорщину ділянкою продуктопроводу «Самара-Західний кордон», більш відомою як «труба Медведчука».
Гавриленко зазначив, що після того, як «трубу» забрали у структур Медведчука і передали «Укртранснафті», до початку повномасштабної війни рф проти України держкомпанія не могла транспортувати нею дизпаливо, адже залишки пального так і не передали на баланс «Укртранснафти». Після 24 лютого ситуація змінилася, і ці обсяги вирішили передати на потреби держави.
У процесі передачі Гавриленко виступив з ініціативою залишити в трубі деяку кількість палива, щоб використати його як технологічне для організації зворотного (реверсного) прокачування дизеля з Угорщини в Україну. На початку травня розпочалися переговори з компанією MOL як власником активів, на які заходить цей продуктопровід на території Угорщини.
«Наша переговорна позиція була побудована на тому, щоб налагодити транспортування цією трубою з Угорщини в Україну 100-150 тисяч тонн дизпалива на місяць», – розповідає Гавриленко. Цей обсяг розглядався як базовий з огляду на виробничі характеристики системи у стандартному режимі роботи.
Натомість у MOL заявили, що вільного ресурсу палива вони не мають. Як пояснює ексочільник Укртранснафти – через те, що передвиборна кампанія прем’єра Угорщини Віктора Орбана була побудована, зокрема, на низьких цінах на нафтопродукти. Зараз в Угорщині ціна дизпалива – 1,2-1,4 євро за літр, що на 30-40% нижче за решту Європи. Через це суттєво зріс попит, який треба задовольняти.
Натомість угорська компанія заявила про готовність транспортувати паливо з Угорщини в Україну продуктопроводом. «Все, що MOL змогла нам запропонувати, – це лише варіант, за якого ми знаходитимемо дизпаливо в ЄС, доставлятимемо його у вагонах-цистернах до їхніх терміналів, де він перекачуватиметься у продуктопровід і поставлятиметься ним в Україну», – пояснює Гавриленко.
Зрештою, 19 травня було укладено попередню угоду про готовність MOL підписати договір щодо транспортування дизпалива цим продуктопроводом.
Бекграунд. Нагадаємо, затриманий СБУ Віктор Медведчук за підозру у держзраді та сприянні тероризму дав покази щодо схеми виведення з держвласності частини магістрального нафтопродуктопроводу «Самара – Західний напрямок» для подальшого прокачування через нього дизельного палива.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].