Китай закупив щонайменше 0,5 млн тонн української кукурудзи за останні два тижні — Bloomberg

Китай закупив щонайменше 0,5 млн тонн української кукурудзи за останні два тижні — Bloomberg

Купівельний ажіотаж у КНР відбувається на тлі зростання внутрішніх цін

Китай закупив щонайменше 0,5 млн тонн української кукурудзи за останні два тижні — Bloomberg
Фото: depositphotos.com

Китай протягом останніх двох тижнів придбав понад  20 суднових партій фуражного зерна, зокрема щонайменше 10 вантажів української кукурудзи, користуючись низькою кон’юнктурою світових цін. Про це повідомляє Bloomberg.

За даними поінформованих джерел агентства, нещодавно країна законтрактувала постачання кукурудзи, сорго та ячменю загальним обсягом понад 1,2 млн тонн із розрахунку 60 000 тонн кожної суднової партії вантажу. Серед постачальників фігурують, зокрема, США та Україна.

«Постачання включають мінімум 10 вантажів української кукурудзи, переважно із доставкою у березні-травні, щонайменше п'ять вантажів американського сорго та шість партій ячменю різних країн походження із таким самим терміном доставки», – повідомляє агентство із посиланням на джерела.

Купівельний ажіотаж Китаю відбувається на тлі зростання внутрішніх цін, оскільки Пекін активізував закупівлі зерна у державні резерви, щоб підтримати ринок напередодні посівної. Тим часом еталонні ф’ючерси на кукурудзу в Чикаго впали до найнижчого рівня із 2020 року через значні обсяги постачання провідних експортерів цієї культури – Бразилії та США. Збільшення дисбалансу між місцевим і міжнародним ринками зробило привабливими закупівлі Китаю.

Тим часом судноплавна активність у Червоному морі характеризується певними закономірностями щодо суден, які перевозять зерно. Як свідчить моніторинг аналітичної компанії Kpler, небезпечним маршрутом через Червоне море продовжують користуватися майже всі балкери, що транспортують зерно із Чорного моря в Азію. Чого не можна сказати про судна із західноєвропейського та американського напрямків в Азію – вони переважно обходять цей маршрут, виняток становлять лише судна, що прямують до Ірану.

«Судна все ще можна зарезервувати для плавання в Червоному морі. Очікується, що нещодавні китайські закупівлі української кукурудзи будуть проходити через Червоне море», – заявив провідний аналітик агротоварів Kpler Ішан Бхану агентству Reuters.

Загалом, за підрахунками Kpler, транзит зернових через Суецький канал у лютому 2024 року зменшився до мінімального рівня: 2,6 млн тонн проти 5,3 млн тонн у лютому минулого року.

Окрім прямого збільшення українського експорту, відновлення китайських закупівель української кукурудзи великими партіями підтримає критично важливий експортний маршрут – Український морський коридор. Як повідомляло Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, станом на 1 березня порти Великої Одеси очікували на прибуття 113 суден, які мають завантажити майже 3 млн тонн вантажів. Загалом українським коридором після початку його роботи в серпні минулого року експортовано майже 28 млн тонн вантажів до 42 країн, у тому числі – 19 млн тонн зернових та олійних.

Китай залишається найбільшим імпортером української кукурудзи попри повномасштабне російське вторгнення. Хоча обсяги та частка країни протягом двох останніх років зменшилися, український експорт кукурудзи до Китаю у грошовому еквіваленті  другий рік поспіль тримає мільярдну позначку і становив $1,05 млрд у 2022 році та $1,08 млрд торік, свідчать дані Державної митної служби України. Для порівняння: у 2020 році Україна експортувала до Китаю кукурудзи на $1,38 млрд, у 2021-му – на $1,87 млрд.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Invest Summit. Jazz Business
Читайте також
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло