Будівництво «сухого порту» на Закарпатті річною потужністю 1,5 млн тонн розпочнеться у червні

Будівництво «сухого порту» на Закарпатті річною потужністю 1,5 млн тонн розпочнеться у червні

Головний партнер України у цьому проєкті – Італія

Будівництво «сухого порту» на Закарпатті річною потужністю 1,5 млн тонн розпочнеться у червні

NSV Group планує у червні 2024 року розпочати будівельні роботи в рамках українсько-італійського проєкту інтермодального логістичного центру та «сухого порту» Horonda Platform у Закарпатській області річною потужністю перевалки 1,5 млн тонн.

Як повідомила пресслужба NSV Group, термін початку будівництва було ухвалено на зустрічі міністра підприємств і виробництва Італії Адольфо Урсо та керівництва NSV Group минулого тижня. На зустрічі обговорювалися подробиці реалізації проєкту, зокрема, вирішено визначити стратегію залучення італійського бізнесу до розбудови індустріального парку та створення італійського селища поблизу Horonda Platform.

«Підтримка та партнерство Італії у проєкті Horonda Platform, що розвиває NSV Group, – це про збільшення експортних й імпортних можливостей України шляхом покращення організації залізничного сполучення з європейськими країнами та через порти Адріатики з усім світом», – прокоментувала підсумки зустрічі генеральний директор NSV Group Світлана Мєшкова.

Логістичний центр планується побудувати поблизу села Горонда Мукачівського району, що розташоване неподалік українсько-угорського кордону. «Сухий порт» надаватиме інтермодальні логістичні послуги й можливості зберігання зернових, рослинної олії та контейнерів. Комплекс матиме можливість перевантаження із широкої колії (1520 міліметрів) на вузьку (1435 міліметрів).

У серпні минулого року регіональне видання «Бізнес.Район» повідомляло, що локацією створення нового хабу має стати «Страбичівський елеватор», законсервований 1999 року. «Ми шукали якусь логістичну платформу з географічно зручним розташуванням, щоб обов’язково була присутня широка та вузька колії. У нас на Закарпатті вузькі колії є у Чопі, Мукачеві та станції Батьово і Страбичово. Усюди, окрім Страбичівської, уже працював приватний бізнес. Тому ми вирішили відновити нашу вузькоколійку», – зазначав голова Горондівської громади Іван Туряниця.

Реалізацію проєкту Horonda Platform здійснює компанія NSV Invest. Проєкт включає будівництво «сухого порту» площею 13 га, індустріального парку площею 35 га і зернового елеватора ємністю 50 тис. тонн. Проєкт «сухого порту» передбачає створення чотирьох розвантажувально-навантажувальних колій. Річна потужність перевалки становитиме 1,5 млн тонн, у тому числі – 13 000 TEU.

Сума інвестицій і термін реалізації проєкту поки не озвучувалися. 

Вперше ініціативу побудувати логістичний центр у Горонді було анонсовано під час двосторонньої українсько-італійської конференції з відновлення України в Римі 26 квітня 2023 року за участі прем'єр-міністерки Італії Джорджі Мелоні та прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля. Тоді заявлялося, що «сухий порт» дозволить з’єднати Україну з портами Італії.

За словами посла Італії в Україні П’єра Франческо Дзадзо, Рим зацікавлений розвивати співпрацю з Україною у логістичній сфері. «Ми співпрацюємо з приватними фондами та за участі італійського уряду працюємо над розвитком логістичного хабу в Горонді, що на кордоні з Угорщиною. Ми хотіли б зміцнити пан'європейський коридор №5, який з'єднує північну Італію з Будапештом і Києвом, оскільки ми вважаємо, що за ним майбутнє. Це було б дуже важливо, особливо з огляду на поступову інтеграцію України до ЄС», – заявив Дзадзо в інтерв’ю «Інтерфакс-Україна» на початку квітня цього року.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло