facebook.com
mind
Маркетинг впливу: як працює рекламний інструмент, заснований на довірі

Маркетинг впливу: як працює рекламний інструмент, заснований на довірі

Хто може зацікавити та підштовхнути клієнта до придбання товарів або послуг

Цей матеріал також доступний російською
Маркетинг впливу: як працює рекламний інструмент, заснований на довірі
Фото Shutterstock

Маркетинг впливу доводить, що тренд може бути ефективним. Багато компаній активно інвестують в маркетинг впливу, і недарма: дослідження Burst Media показало, що за кожен долар, витрачений на цей тип маркетингу, компанія отримує вшестеро більше. Тобто це непогана інвестиція, стверджує Микола Гончаров, засновник та ідейний натхненник міжнародної компанії iPromo, лектор Visotsky Consulting. Спеціально для Mind експерт детально розповів про цей рекламний інструмент, а також про переваги його застосування.

У чому суть маркетингу впливу? Це передавання рекламних повідомлень не від самого бренду, а через відомих особистостей, які для вашої цільової аудиторії (ЦА) є лідерами думок і яких ваша ЦА поважає. Адже дійсно, інформація з вуст реальної людини, яка випробувала продукт і розповідає про свій досвід, здається набагато правдоподібнішою, ніж пряма реклама: хвалити самого себе легко, але виглядає це, чесно кажучи, дешево, а на практиці – неефективно. Зараз цей інструмент доступний навіть найдрібнішим підприємствам завдяки соцмережам: мільйони блогерів в Instagram, Twitter і Facebook викладають пости з тим чи іншим брендом і мають відмінний фідбек.

Цінність блогерів – у довірі. Згідно з дослідженням Digital Sherpa, 81% споживачів довіряють порадам у блогах. Наголошуємо, йдеться не про зірок світового масштабу і акторів Голлівуду, а мікровпливових блогерів, адже тут справа в чесних і унікальних довірчих стосунках між ними і споживачами. Саме цим маркетинг впливу і відрізняється від інших інструментів – його цінність вимірюється не в грошах.

Але він вимагає трепетного підходу: будьте обережні як з вибором впливача, так і з соцмережею, через яку будете передавати повідомлення, адже для кожної аудиторії вони різні. Впливач має привести за собою не тільки свою аудиторію, а й трафік для вашого сайту. Перевірити ефективність influencer можна за допомогою сервісів Klout, PeerIndex і Topsy. До речі, маркетинг впливу можна використовувати і в офлайні: експерти, які проводять семінари, вебінари і різні лекції, також користуються повагою споживачів.

Приклади успіхів блогерів. Кампанія Styld.by бренду GAP є вдалим прикладом застосування впливача в маркетингу. Безліч активних відомих користувачів соцмереж показали, як вони поєднують власний гардероб з одягом від GAP. У підписах до фото були посилання, за якими можна було перейти і купити даний лук онлайн.

А бренд Estée Lauder вирішив омолодитися і запросив брати участь в рекламній кампанії Кайлі Дженнер, дівчину з клану Кардашьян. Колаборація полягала в створенні колекції з 82 елементів макіяжу і косметики з догляду. Кайлі рекламувала бренд в своєму Instagram (на той момент у неї було 75 млн передплатників), а також в спеціально створеному під колекцію профілі, де ділилася підказками про те, як вона використовує улюблені продукти та їх лінійки. Як результат Estée розширив аудиторію, адже апріорі цей бренд популярний серед дівчат від 25 років, а основним послідовникам Кайлі – від 16 до 20.

Вірусне захоплення. Тим часом на українському і російському YouTube цей тип маркетингу вже став супервірусом. Якщо блогер хоче заробляти на відео гроші – він робить рекламу. Багато реклами. Залежно від кількості передплатників змінюється рівень бренду, який готовий співпрацювати з ютубером – від маленьких підприємців до масмаркету і кутюр.

Піком стали півгодинні відео «Фаворити місяця» і Unboxing (розпакування посилок), куди можна вмістити відразу до десятка різних брендів. Однак такий маркетинг впливу погано сприймається аудиторією: глядачі звинувачують блогерів у рекламі та неякісному контенті. У результаті й впливач, і бренд – у мінусі. Так що використовувати цей інструмент потрібно з розумом – стежте за якістю того, що створює ваш авторитет.

Тільки «заради грошей» – не вийде. Згідно з інформацією TapInfluence, 73% підприємців підтвердили, що у них є фіксований бюджет, виділений на маркетинг впливу. Сказати, що тренд набирає обертів, – все одно, що не сказати нічого. Джонатан Лонг, творець Market Domination Media, заснував ще одне агентство, яке фокусується виключно на маркетингу впливу як на найдохіднішому способі для збільшення продажів онлайн. На цьому Лонг не зупинився. Наступний його проект – Influencer Hous – відповідно обладнане місце у Флориді, куди впливачі зможуть вільно приходити і створювати креативний контент.

Реалії маркетингу впливу змінюються. Якщо раніше бренду досить було попросити інфлюенсера зробити фото з їх продуктом і виставити в Instagram, то зараз це вже не спрацює. Пости мають бути продуманими, органічно поєднуватися з профілем авторитету. Крім того, впливачеві має дійсно подобатися бренд, який він рекламує. Споживач бачить, коли реклама робиться виключно заради грошей. Інша справа – коли людина використовує продукти і радить їх своєї аудиторії як хороший і якісний товар, перевірений на власному досвіді.

Будь в тренді – отримай дивіденди. Бренди все більше полюють за блогерами середньої популярності з 20 000–30 000 передплатників. Їх вплив особливо ефективний для нішевих товарів. Встигнути запропонувати співпрацю до того, як це зробили інші, і «прив'язати» блогера до себе – а значить, регулярно забезпечувати всім необхідним для створення контенту (або добре платити) – ось завдання маркетологів. Адже впливачі вільні у своєму виборі: наприклад, співачка Селена Гомез роками представляла Louis Vuitton, а потім розпочала співпрацю з Coach – брендом, зовсім не схожим на Vuitton.

Майбутнє – за довгостроковими угодами. Таку стратегію вже обрали в Nike. Марка підписала семирічний контракт на $90 млн з Леброном Джеймсом і домоглася ексклюзивності.

Отже, безумовно, маркетинг впливу – перспективна і результативна стратегія, і світові бренди впевнені в тому, що це правильне вкладення грошей. Підвищуючи активність блогу і соцмереж компанії за допомогою впливача, створюючи якісний контент, ви зможете вийти на лідерські позиції, зацікавити клієнта в продукції, підштовхнути до придбання товару або послуг. Спробуйте, і ви отримаєте свої дивіденди.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Viber та Telegram