Допомога поруч: як бізнес-коучі навчають підприємців під час війни

Допомога поруч: як бізнес-коучі навчають підприємців під час війни

І чим така волонтерська ініціатива може бути корисною бізнесу

Допомога поруч: як бізнес-коучі навчають підприємців під час війни
Фото: depositphotos.com

Війна спонукає підприємців думати по-іншому та швидко змінювати підхід до діяльності, аби вижити. Проте якщо не все виходить, завжди можна звернутись по допомогу. Останню пропонують різні спеціалісти: лікарі, психологи, коучі... Саме так з'явилась волонтерська ініціатива для підприємців «Бізнес-коучинг ДОПОМОГА». Як працює остання і яку допомогу пропонує, розповіла Mind ініціаторка проєкту, сертифікований бізнес-коуч Еріксонівського університету, фінансист, банкір з 22-річним досвідом, к.е.н. Олена Острініна.

Для підтримки українських підприємців бізнес-коучами організовано волонтерську ініціативу «Бізнес-коучинг ДОПОМОГА». Створено телеграм-групу, в якій на безоплатній основі спеціалісти надають допомогу бажаючим. Все, що необхідно, – це написати свій запит або лише «потрібна консультація», і вільний спеціаліст зв’яжеться та назначить коуч-сесію в зручний для вас час. 

За місяць військових дій український бізнес втратив удвічі більше, ніж за два роки пандемії, і поки ведуться бої, підрахувати остаточні збитки немає можливості. За оцінками НБУ, кожен тиждень коштує українській економіці понад 50 млрд грн. І це без урахування руйнувань.

Саме тому важливо оперативно розпочати відновлення бізнесу, підтримати його податковими пільгами (що робить зараз держава), надати будь-яку допомогу в збереженні робочих місць, допомогти в переміщенні виробничих потужностей у безпечне місце, запустити посівну кампанію в тих фермерських господарствах, де це можливо, та підтримувати весь процес.

Зараз, як ніколи, важливим є пільгове кредитування, фінансова система має підтримати реальні сектори економіки, і вже готуються програми фінансування під 0% річних, що допоможе підприємствам вистояти у важкі часи.

З якими запитами працює коуч?

Потрібно сказати, що підприємці мають досвід економічних криз і неодноразово вибиралися зі складних ситуацій. Але зараз час ще складніший: важливо підтримати дух підприємця, намагатися допомогти йому повірити в нашу економіку й у завтрашній день, саме тому бізнес-коучинг став таким потрібним та ефективним.

Волонтерство – велика сила нашого народу, тож я знайшла однодумців, бізнес-коучів, які мають досвід роботи з компаніями. Ми засновали телеграм-канал «Бізнес-коучинг ДОПОМОГА», де надали вже більше сотні підприємцям підтримку та допомогу.

Бізнес та підприємці зараз розгублені. Кожен звертається в розпачі, бо ситуації дуже різні. Хтось покинув справу всього життя та поїхав у Західну Україну чи за кордон, а хтось втратив 70–90% своїх клієнтів та не розуміє що робити, щоб заробити копійку. Є запити й з великих компаній, де міграція персоналу, низький рівень мотивації, чоловіки пішли до ЗСУ, немає робочої сили тощо...

Є запити середнього бізнесу: фабрики одягу, цех, що відшиває сумки та гаманці, звертаються підприємці, які надавали послуги спортивної реабілітації, центри оздоровлення та дієтології, приватні клініки, невеликі мережі кав'ярень.

Коучинг у цьому сенсі необмежений галузями економіки, бо працює з основним, так би мовити, «продуктом»: з мисленням людини. Усі відповіді завжди є у клієнта, завдання коуча лише допомогти йому знайти ефективні рішення в індивідуальних умовах.

Як коуч може допомогти бізнесу?

Справа в тім, що підприємці про свій бізнес можуть говорити годинами, бо знають свою справу від ґудзика до кошторису побудови меблевої фабрики. Тож перше завдання коуча – роздивитись експертність клієнта, сильні сторони та досвід, бо на них будується будь яке майбутнє.

Знання, досвід, здібності є у кожного підприємця, справа в тому, щоб в голові окреслити три основні напрямки:

  1. Ресурси.
  2. Обмеження.
  3. Можливості.

У процесі коуч-сесії обмеженням знаходимо альтернативу; наявні ресурси – стають цеглою для нового руху, а можливості – вказують шлях до успіху. Коли клієнт попрацює та зробить інвентаризацію цих критеріїв, зразу вимальовується нове бачення розвитку або взагалі запалюється нова зірка абсолютно нового напрямку.

Як це працює на практиці?

  • Запит: «Великий цех з пошиття жіночого одягу. Згоріло приміщення, в якому було товару на 1,5 млн грн, співробітники роз'їхались, тікаючи від війни, я в розпачі! Харків».
    Рішення після сесії: Підприємець переїхав на безпечну територію, знайшов приємну (по вартості) оренду приміщення для обладнання, запросив нових співробітників, отримали замовлення, відшивають одяг для медперсоналу («Фешен зараз не в монетизації», сказав клієнт😉).
  • Запит: «Регіональна фабрика з виробництва випічки. Виручка від реалізації зменшилась на 67%, платити зарплату немає чим, є заборгованість за комунальні, треба сплачувати оренду... Я збанкрутував».
    Рішення: Повністю переорієнтували відділ продажів на замовлення та контракти із Західної України, зробили опитування щодо попиту продуктів, переорієнтували виробничі потужності на нове печиво (у цьому прикладі на ринку був запит на печиво зі згущеним молоком), зробили додаткові зустрічі з мережею кав'ярень, невеличких ресторанчиків. За 12 днів було підписано сім нових контрактів та отримана передоплата. Клієнт отримав нове бачення та з командою швидко втілив у життя результат роботи з коучем.
  • Запит: Жінка з трьома дітьми поїхала до Грузії, була вимушена мити посуд у ресторанах, щоб були кошти для харчування сім'ї. Звернулась у телеграм-канал «Бізнес-коучинг ДОПОМОГА» із запитом знайти альтернативний спосіб заробітку.
    Рішення: У процесі сесії з'ясувалося, що жінка ідеально готує українські страви та вміє складати кошториси на меню. Тож за три дні вона склала новий бізнес-план та в одному з ресторанів відкрила напрямок української кухні. Через три тижні – задоволення від роботи, написала, що справа пішла швидко вгору, то якщо так далі піде, то допомагатиме грошима родичам, які залишились в Україні.
Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.ua

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло