Життя онлайн: навіщо розвивати особистий бренд у соцмережах

Життя онлайн: навіщо розвивати особистий бренд у соцмережах

Кейс від українського арбітражника Олександра Слобоженка

Этот текст также доступен на русском
Життя онлайн: навіщо розвивати особистий бренд у соцмережах

Війна змусила багатьох людей переглянути свої цінності та не відкладати життя на потім. Хтось, перебуваючи в умовах відносної безпеки, починає робити те, що давно планував, але не наважувався. Одна з таких справ – розвиток особистого бренду в соцмережах.

Водночас люди суттєво змінили контент за три місяці повномасштабного вторгнення росії в Україну – почали публікувати правду про війну, допомагати ЗСУ, переселенцям та всім тим, хто постраждав від воєнних дій. На цьому тлі багато хто зрозумів силу та ефективність соцмереж. І зараз хотів би продовжити їхній розвиток, аби мати вплив на аудиторію та допомагати іншим, розвиваючи при цьому власну справу. 

Як себе подавати в соцмережах, зокрема в Instagram, задля чого формувати особистий бренд і навіщо це тим, хто заробляє в інтернеті, розповів Mind засновник арбітражної команди Traffic Devils Олександр Слобоженко

Traffic Devils займається медіабаїнгом (купівлею-продажем) інтернет-трафіку. Основні вертикалі роботи – гемблінг та бетинг. Протягом трьох років штат команди виріс до понад 300 осіб. Одним із факторів розвитку команди стала власна сторінка Олександра у Instagram, яка наразі налічує понад 110 000 підписників.

Кому потрібно розвивати особистий бренд? 

Розвивати чи ні особистий бренд у будь-якій сфері – це рішення кожної окремої людини. Безумовно, медійність дає переваги, але водночас важливо розуміти, що для її побудови потрібне бажання і багато особистого часу.

Сторінку в Instagram я почав вести виключно з бажання ділитися з аудиторією своїм стилем життя та захопленнями. І це відгукнулося аудиторії: я почав отримувати численні повідомлення про те, що людям зі спільними захопленнями цікаво за мною спостерігати, що цей контент мотивує їх розвиватися.

Сторінка зростала органічно, я не просував її платними методами. На мене підписувалися ті, хто цікавляться сферою моєї діяльності, а також хобі: автомобілями, екстримом, спортом.

Вміння спілкуватися з підписниками, знімати різноплановий контент розвивалося поступово. Записувати розмовні Stories, транслювати своє життя вчишся не одразу. Важливо це робити системно, постійно – і тоді результат неодмінно буде.

Якщо ви розумієте, що це не ваше, вас дратує говорити на камеру, думати про контент, знімати його, то, можливо, не варто змушувати себе, а треба спробувати виражати себе і нарощувати впізнаваність іншими способами.

У чому плюси та мінуси медійності? 

Однозначно медійність допомагає у розвитку компанії та побудові команди. За її допомогою наша компанія залучила нових рекламодавців, партнерів, співробітників. Люди можуть бути впевнені, що з нами співпрацювати надійно.

Гарантом є моя власна репутація, зокрема в соцмережах. Також через соцмережі зав'язуються нові знайомства із класними, досить впливовими людьми.

Найсуттєвіший мінус – фейкові сторінки, які створюють шахраї та збирають кошти в аудиторії. Вони створювалися ще до війни та пропонували якісь співпраці, виманювали гроші у фоловерів.

Я завжди кажу про те, що з активних майданчиків у мене тільки Instagram і особистий Telegram і закликаю свою аудиторію уважно перевіряти будь-які запити, які надходять нібито від мого імені. Адже я ніколи не збирав ні в кого гроші, не писав із пропозиціями якихось незрозумілих схем заробітку.

Тому, якщо хтось пише вам від імені медійної людини, завжди перевіряйте ще раз, чи справді це вона. Елементарно можна попросити підтвердити особу – записати голосове повідомлення, зателефонувати тощо. Певна річ, що фейки цього зробити не зможуть.

Чи доцільно монетизувати блоги? 

Це залежить лише від автора блогу. Наприклад, свою сторінку я веду для душі, а не для заробітку. Звичайно, надходять пропозиції щодо рекламних колаборацій. І це було б цікаво для рекламодавців, тому що моя аудиторія дуже активна, божевільні охоплення, але мені це просто не потрібно.

Класних спеціалістів чи сервіси, з якими я працюю, партнерів, можу порекомендувати щиро та абсолютно безкоштовно. Але ніколи нічого не рекламував у блозі за гроші.

Тим більше мені не цікава монетизація через курси. 

Ті, хто досяг успіху в арбітражі, отримують дохід від своєї роботи. А ті, хто менш успішний, намагаються створити курси на основі інформації, яка є у відкритому доступі, та отримати від цього дохід. Це чистої води інфоциганство.

Але, безумовно, блогери нерідко монетизують блог через рекламу, амбасадорство брендів, продаж власних продуктів та навчальних проєктів. У деяких нішах запуск курсів дійсно актуальний і корисний. Тому шляхів монетизації блогу є досить багато.

Чи потрібна команда для ведення соцмереж?

На початку може бути достатньо лише ваших особистих ресурсів. Я тривалий час знімав, публікував, оформлював контент самостійно. У подальшому мені захотілося створювати ще якісніший та яскравіший контент, тому я залучив до роботи професійного відеографа.

На час війни ми зупинили роботу: життя змінилося кардинально і транслювати те, що показував раніше, зараз немає бажання.

Тільки зараз, через три місяці, я потроху повертаюся до блогу, весь контент роблю сам. Також у мене є SMM-фахівець, який займається його оформленням  та іншими питаннями на сторінці.

Секрет успіху в соцмережах – залишатися собою

Я досить відвертий зі своєю аудиторією. Можу звернутися за порадою чи допомогою, можу говорити те, що думаю, – чесно та відкрито. Не намагаюся побудувати якийсь неіснуючий образ або здаватися кращим, ніж я є насправді.

Що можна порадити тим, хто тільки починає розвивати особистий бренд у соцмережах?

  • Перше: зрозуміти, навіщо вам сторінки, з якою метою ви їх ведете. Бажаєте монетизувати їх, ростити команду, залучати партнерів чи просто ділитися життям. Від цього залежатиме і вектор того, що ви транслюватимете.
  • Друге: бути собою. Банальна порада, але багато хто в соцмережах намагаються прикрасити реальність, соромляться показувати щось. Але я впевнений, що саме трансляція того, ким ви є насправді, допоможе залучити ту аудиторію, якій буде цікаво за вами стежити.
  • І третє: наберіться терпіння. Не варто чекати, що як тільки ви опублікуєте три пости за тиждень, до вас поллється потік передплатників. Важливо системно працювати над контентом. Результати не з'являються в один клік. Потрібно приділяти час блогу, можна підключати платні методи просування (таргет, рекламу в лідерів думок), тому що зараз на органіці профілі ростуть не так швидко, як ще кілька років тому. Вибудуйте стратегію та рухайтеся згідно з нею.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло