Відповідальність бізнесу: бренди можуть зробити помірне споживання привабливим

Відповідальність бізнесу: бренди можуть зробити помірне споживання привабливим

Споживачі вважають, що великі компанії мають сприяти боротьбі зі зміною клімату

Відповідальність бізнесу: бренди можуть зробити помірне споживання привабливим
Фото: depositphotos

Люди все більше усвідомлюють, наскільки важливо зберігати природні ресурси та споживати екологічно . У цьому контексті бренди мають велике значення. Компанії можуть пропонувати продукти та послуги, які сприяють ощадливому споживанню, а також надихати своїх клієнтів на зміни на краще. Отже, бренди не тільки привертають нових клієнтів, а й допомагають поширювати свідомість про збереження навколишнього середовища. Як бренди можуть просувати цей головний меседж і як привернути увагу користувачів до помірного споживання, розповіла Mind Chief Strategist у Havas Village Рита Пешкіна.

Споживачі все більше розуміють, наскільки важливо змінити свій спосіб життя, щоб зберегти ресурси та зменшити шкідливий вплив на навколишнє середовище. У цьому контексті бренди грають важливу роль. Компанія може не лише пропонувати продукти та послуги, що сприяють ощадливому споживанню, а й створювати історії та надихати споживачів на зміни.

Читайте також: Бізнес під час війни: як брендам залучати нових клієнтів

У чому полягає ощадливість?

Ощадливість – це крок до збереження природних ресурсів і боротьби зі зміною клімату. Бренди мають можливість активно сприяти ощадливому способу життя, створюючи нові наративи, надихаючи та навчаючи своїх споживачів.

Насамперед це:

  • розв'язання проблеми клімату – у споживачів має бути можливість вибирати місцеві товари, які не пройшли довгий шлях транспортування, або купувати речі із секонд-хенду, щоб уникнути надмірного виробництва нових товарів;
  • протидія марнотратства – уважне ставлення до їжі, не витрачаючи її даремно, мінімізація побутової техніки, яка не використовується, тощо;
  • купівля найнеобхіднішого – зосередженість на покупках лише товарів першої необхідності допомагає уникнути накопичення непотрібних речей і зберегти ресурси;
  • створення речей самостійно – це можливість оволодіти новими навичками й контролювати якість речей у побуті, замість покупки готових товарів.

Шлях до поширення ощадливості – це об'єднання людей і спільна мета.

79% опитаних українців (Havas Prosumer Report 2023) вважають, що кожна людина повинна зробити свій внесок у розвиток цієї культури. І 67% з них вважають, що, коли бачитимуть більше людей, які захищають клімат, це стане стимулом для них робити більше.

Читайте також: Законодавство про екологію: що змінилося протягом 2022 року

Чому саме бренди є відповідальними за ощадливість?

Для споживачів важливо, як бренди дотримуються культури ощадливості, оскільки 21% українських споживачів вважають саме компанії відповідальними за зміну клімату.

Як бренди можуть зробити помірне споживання привабливим?

Тому все частіше споживачі ставлять питання:

  • Чи дотримується бренд культури ощадливості?
  • Чи сприяє боротьбі зі зміною клімату?
  • Чи може цей бренд допомогти мені бути більш екологічно свідомим?

Це одні з факторів, завдяки яким ваші майбутні клієнти сьогодні вибирають для себе lovemark-бренди.

Багато українських споживачів (84%) вважають, що великі компанії мають можливість сприяти боротьбі зі зміною клімату. Саме бренди є відповідальними за те, щоб ощадливе майбутнє було привабливим і бажаним.

Компанія, яка прагне долучитися до ощадливої культури, може впливати на споживачів двома способами:

  • пропонувати нові продукти та послуги, що допомагають ефективніше використовувати ресурси та зменшувати вплив на довкілля;
  • мотивувати своїх споживачів, створюючи свіжі ключові повідомлення.

Читайте також: «Екологічний» тиск на бізнес: чому реформу екоконтролю необхідно почати вже зараз

Нові меседжі

Створивши нові нестандартні наративи, бренди можуть виділитися та ефективно просувати культуру ощадливості.

Як бренди можуть зробити помірне споживання привабливим?

До тем можна віднести:

  • Ощадливе майбутнє = просте майбутнє. 38% опитаних споживачів задовільняються простими речами. Зосередьте увагу на тому, що ощадливість допомагає знайти щастя не в матеріальних надбаннях, а в простоті та радості моменту.
  • Зв'язок з природою – для 50% споживачів життя ближче до природи є мотивацією до більш ощадливої культури. Для покоління Z зближення з природою сприяє розумінню її цінності та необхідності збереження природних ресурсів. У покоління бумерів, зв'язок з природою може викликати ностальгію та оживляти свідомість про важливість природи.
  • Зв'язок з однодумцями – 48% опитаних вважають, що проведений час з близькими є мотивацією для ощадливого життя. Розкажіть про те, що ця культура дозволяє зосередитися на спільних моментах із родиною та близькими людьми, а не на безупинному прагненні матеріальних речей.

Як бренди можуть просувати ощадливість?

Популяризувати наративи бренди можуть різними способами, але виділити можна такі:

  • Створення нових амбасадорів. Це дозволить бренду показати як змінюється життя після переходу до ощадливої культури. За даними опитування, це мотивує 82% споживачів.
  • Новий стимул гордості. Бренд може створити новий привід для гордості. Багато людей відчувають гордість тим, що живуть більш ощадливим способом, тоді як інші продовжують безконтрольно споживати природні ресурси.
  • Навчання спільнот. 69% споживачів підтримують ідею навчання про боротьбу зі зміною клімату. Бренд може допомогти споживачам дізнатися більше про ощадливе споживання та його вплив на клімат, пропонуючи освітні ресурси, як-от вебінари, семінари або інші формати.

Сьогодні бренди є відповідальним за майбутнє, у якому ощадливість є нормою та природним способом життя. Саме вони можуть стати лідерами у формуванні масовості культури, що приваблює та надихає споживачів до змін. Акцентування уваги на нестандартних наративах і правильних методів просування дозволить зробити цей шлях простішим та швидшим.

Про дослідження. У І кварталі 2023 року глобальні агенції Havas Creative, Havas Health & You, Havas Media провели дослідження. Було опитано 12 929 осіб віком від 18 років, а також охоплено 30 ринків. Вибірка опитування складалася з 17% передових просумерів і 83% основних споживачів.

Серед охоплених 30 ринків була й Україна, результат складався з 19% (94) просʼюмерів і 81% (412) основних споживачів.

Хто такі прос'юмери? Прос'юмери – це сьогоднішні провідні інфлюенсери та рушійні сили ринку. Окрім власного економічного впливу, просʼюмери важливі тим, що вони впливають на вибір брендів та споживчу поведінку інших людей. Те, що просʼюмери роблять сьогодні, звичайні споживачі, швидше за все, робитимуть через 6–18 місяців

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло