Антикрихкість бізнесу: Як корпоративна культура IDS Ukraine стала опорою в складні часи
Які підходи дозволили зберегти бізнес і колектив, та впевнено дивитися у майбутнє

Група компаній IDS Ukraine є лідером ринку бутильованої води та відома українцям своїми брендами «Моршинська», «Миргородська», Aqua Life, «Аляска», «Лимонада» та «Воля». З початку повномасштабної війни найбільший в Україні виробник бутильованих вод зіткнувся з низкою викликів: частина виробництва опинилась в окупації, інфраструктура партнерів зазнала руйнувань й довелось перейти на імпортне пакування, через обстріли ускладнилася логістика. Але головний виклик – відповідальність за 3000 працівників та їхні сім’ї під час війни та інших викликів.
Наразі IDS Ukraine тримається впевнено й оптимістично: в компанії вірять у перемогу України, продовжують забезпечувати всю країну питною водою, піклуються про свою кількатисячну команду, допомагають благодійними поставками продукції для армії та населення і навіть виводять на ринок продукти у нових для себе категоріях. Олексій Овчаренко, операційний HR IDS Ukraine, пояснює, чому великий бізнес не зможе встояти у шторм без налагодженої корпоративної культури.
ІDS Ukraine вже багато років має репутацію відповідального роботодавця, і усвідомлення того, яке значення має корпоративна культура, відбулося у нас уже давно. Процеси налагоджені, стандарти доведені до аксіом. Але під час війни аксіоми мирного часу припиняють свою дію та відбувається краш-тест системи, яку будували роками. Для нас в IDS Ukraine цінність корпоративної культури відкрилась по-новому, і саме завдяки їй ми можемо зараз працювати, допомагати та планувати майбутнє.
Коли у 2022 році в інформаційному просторі почастішали попередження про можливе вторгнення рф, ми, як і всі, не хотіли в це вірити. Підготуватись до війни неможливо, але ми почали думати, як гарантувати продовольчу безпеку і безпеку наших співробітників у різних містах України в екстреній ситуації. Локдаун уже навчив нас швидко ухвалювати рішення, адаптуватись до нових умов і підтримувати взаємодію співробітників навіть на відстані. Базуючись на тридцятирічній історії розвитку, IDS Ukraine добре розуміється, як в кризових ситуаціях діяти злагоджено та миттєво.
З 24 лютого ми посилили внутрішні комунікації. Генеральний директор IDS Ukraine Марко Ткачук виходив на регулярні дзвінки зі співробітниками, записував відеозвернення, відповідав на всі питання. Безумовно, цей ефект присутності вищого керівництва поруч у критичні моменти відігравав свою роль – люди розуміли, що не лишаються з бідою сам на сам і роботодавець не лишається осторонь. Це були розмови на найважливіші теми: про те, що не урізаємо виплати і створюємо фонд підтримки для тих, хто зазнав великих втрат, допомагаємо евакуюватись, підтримуємо й дякуємо співробітникам, які пішли захищати Україну. Що зараз ми всі як ніколи потрібні країні, і IDS Ukraine продовжує працювати, щоб питна вода, як критично важливий для життя людини продукт, була доступною будь-де.
На початку війни одне з наших виробництв, що знаходиться в Херсонській області, опинилось в окупації. Ми встигли зупинити й законсервували його та евакуювати співробітників, але частині наших колег довелось залишитись вдома, з близькими. Ми закрили виробництво, але виплатили працівникам заробітну плату за кілька місяців вперед.
Могло б здатись, що в таких великих компаніях, як IDS Ukraine, процедури на кшталт призначення дострокових виплат затягнуті й неповороткі. Але відколи ми офіційно визнали, що бюрократія, особливо під час війни, не робить систему безпечнішою і не впорядковує хаос, зарегульованість відійшла на другий план в усіх наших бізнес-процесах. Відмовитись від зайвих рухів, раундів погоджень і рефлексій командами можна якщо в компанії панує атмосфера професійної довіри.
Наша компанія вже давно визначила свої ключові корпоративні цінності: постійний розвиток – як колег, так і бізнесу загалом, взаємоповагу – як між колегами, так і на рівні «компанія-співробітник», бажання нести користь, інноваційність та технологічність. У нас сформувалася така культура ділової поведінки, в якій колеги звикли довіряти одне одному, розділяти й делегувати задачі, брати ініціативу у свої руки. Це пов’язано з тим, що кожен, хто стає частиною IDS Ukraine і погоджується з нашими принципами, автоматично сприймається як однодумець.
Колись ми запровадили тестування співробітників на прихильність до корпоративних цінностей IDS Ukraine. З часом погляди людей можуть змінюватись, тому ми вирішили зробити професійні та психологічні анкети про поведінку в різних ситуаціях регулярними. Хтось може піддати таку ретельність сумнівам, але на наш погляд, саме розуміння спільних інтересів та цінностей дозволяє людям краще домовлятися. Ви формуєте стиль управління, і коли цей підхід поділяють усі в компанії, у вас не виникає сумнівів в тому, чи розуміє робітник на іншому кінці країни, чому ваша рада директорів ухвалила те чи інше рішення.
Коли ми працювали понаднормово, щоб утримувати необхідні обсяги виробництва, самостійно доставляли воду в гарячі точки, розробляли нові продукти під час тотальних блекаутів, то завжди зустрічали підтримку співробітників на всіх рівнях.
Вважається, що людяний підхід не приживається в великих корпораціях. Але під час повномасштабної війни ми почали менше думати про бізнес і більше про компанію, людей. Секрет антикрихкості IDS Ukraine в тому, що ми лишаємось вірними своїм бажанням робити якісний продукт, розвивати ринок та економіку України, але при цьому фокусуємось і на тому, наскільки співробітники готові в це вкладатися – чи знаходяться вони в ресурсному стані. Власне, це і підживлює наш загальний корпоративний потенціал.
Матеріал рубрики «Точка зору» є відображенням особистої думки автора й може не збігатися з точкою зору редакції Mind. Він не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Ініціатива публікації, як правило, надходить з боку автора.
Редакція не несе відповідальності за достовірність і тлумачення наведеної інформації та виконує винятково роль носія. Матеріали в рубриці «Точка зору» можуть бути опубліковані як на комерційній, так і на безоплатній основі.
Основна вимога – суспільна значущість теми та відкрита публічна позиція автора.