Новорічні розсилки для онлайн-ритейлу: інструменти та канали використання

Новорічні розсилки для онлайн-ритейлу: інструменти та канали використання

І чим корисний кожен із них

Новорічні розсилки для онлайн-ритейлу: інструменти та канали використання
Фото: pixabay

З 2023 року в Україні запровадили новий календар свят. Зокрема, зміни торкнулися Дня Святого Миколая, який відзначають 6 грудня замість 19, і Різдва, яке святкуватимуть 25 грудня замість 7 січня. Це вплине й на rитейл, адже подарунки собі та близьким потрібно шукати вже раніше. Крім цього, на зміни в поведінці покупців впливає війна. Після повномасштабного вторгнення ринок онлайн-торгівлі в Україні значно постраждав. Проте вже цього року почалося поступове відновлення галузі. Про інструменти й канали, які варто використовувати ритейлерам для планування кампаній до новорічних свят, розповіла Mind контент-маркетолог омніканальної CDP eSputnik Валерія Шудрик

За інформацією української CDP eSputnik, кількість комунікацій бізнесу з клієнтами збільшується. Дослідження сформоване на даних 610 ecommerce-компаній, зі загальною кількістю покупців 23 млн, серед яких лідери ринку: Prom.ua, «Фокстрот», COMFY, Dnipro-M, «Техно Їжак», Shafa, KASTA, leBoutique, PUMA, Adidas, EVA, Watsons, MAUDAU, Varus та інші.

На Black Friday 2023 через CDP eSputnik відправили на 12,6% більше повідомлень, ніж два роки тому. Відновлюються традиційні канали та зростають обсяги комунікацій через нові.

Впроваджуйте омніканальність

Омніканальність – стратегія, що передбачає взаємодію із цільовою аудиторією через єдину систему різних каналів: імейл, SMS, мобільні сповіщення, вебпуші тощо. Такий підхід дозволяє супроводжувати клієнта на всіх етапах його маркетингового шляху, будувати персоналізовану й ефективну комунікацію.

Статистика свідчить: компанії, що користуються мінімум трьома каналами, мають на 494% більше замовлень ніж ті, хто впроваджує лише один.

З якими каналами комунікації варто працювати

У середньому споживачі використовують 6 точок дотику з брендом. Щоб задовольнити потреби клієнтів і збільшити ймовірність цільової дії, зверніть увагу на ці 8 каналів:

  • Email – найдешевший і найпопулярніший спосіб комунікації. У 2022 році електронна пошта налічувала 4,26 млрд користувачів, а 2026 року цей показник зросте до 4,73 млрд. Популярність імейла підтверджує і статистика української CDP eSputnik: під час «чорної п’ятниці – 2023» канал майже відновився до рівня 2021 року.
  • Web push – сповіщення в браузері, для відправлення яких потрібен дозвіл користувача. Через вебпуш можна швидко доставляти короткі меседжі з акціями, тригерами тощо. Такі повідомлення містять лого компанії, заголовок, основний текст і посилання на сайт.
  • Mobile push – повідомлення, які приходять на телефон у центр сповіщень і залишаються там, доки користувач не прочитає їх або не видалить. Для відправлення mobile push потрібен дозвіл отримувача, та попри це канал продовжує набирати обертів. За даними CDP eSputnik, кількість надісланих мобільних пушів під час «чорної п’ятниці – 2023» збільшилася на 65,8% проти 2021 року.
  • In-app – різновид повідомлень, що з’являються в застосунку під час активного сеансу та не потребують дозволу користувача на відправку. Такі меседжі зазвичай використовують для онбордингу, інформування щодо акцій чи інших важливих подій. In-app – один із найефективніших каналів комунікації: коефіцієнт взаємодії в ньому сягає 39,88%.
  • App inbox – повідомлення, що приходять у скриньку сповіщень в особистому кабінеті користувача на сайті чи в застосунку. Цей канал не потребує дозволу на відправку повідомлень. Усе, що ви захочете надіслати клієнту, доставляється без звуку та зникає зі скриньки після налаштованого часу.
  • Віджети – додатковий елемент інтерфейсу сайту. У цьому каналі зручно взаємодіяти з відвідувачами, підвищувати їхню лояльність і мотивувати до здійснення цільової дії. Завдяки віджетам можна збирати контакти користувачів, інформувати про акції, отримувати фідбек, надавати підтримку тощо.
  • SMS – канал, через який відправляють найважливіші повідомлення, як-от зі статусом замовлення, акціями чи персональними промокодами. Понад 30% людей перевіряють SMS упродовж години після отримання, а 80,5% – через 5 хвилин.
  • Viber входить у п’ятірку найпопулярніших месенджерів в Україні. Водночас його вважають одним із найдорожчих каналів, тому, як і SMS, використовують для надсилання найважливішої інформації. У середньому в цьому месенджері люди проводять 35 хвилин щодня, тож ваше повідомлення буде важко не помітити.

Створюйте тригерні розсилки

Тригерні розсилки – повідомлення, що автоматично відправляються після конкретної дії або бездіяльності клієнта. Наприклад, користувач додав товари до кошика, але не зробив замовлення, переглядав категорії, але не обрав нічого до покупки. Сповіщення з нагадуванням завершити замовлення допомагають збільшити продажі, підвищити рівень задоволення, залучення та лояльності клієнтів.

Найпопулярніші тригерні розсилки для ритейлу:

  • welcome-серія;
  • онбординг;
  • покинуті дії (перегляди, кошики);
  • зниження ціни (на переглянутий товар, товар у кошику, товар у вішлисті тощо);
  • реактивація.

Показник відкриття тригерних листів на 70,5% вищий, ніж у масових. Схожа ситуація і з показником переходів – він вищий на 152%.

Щоб правильно та своєчасно реагувати на дії клієнтів, необхідно мати повний обсяг інформації про клієнта і його поведінку. Забезпечити повноту й чистоту даних можуть платформи клієнтських даних.

Використовуйте товарні рекомендації

Товарні рекомендації – персоналізована добірка продукції на вашому сайті, у застосунку чи листах. Вони можуть містити товари на основі попередніх переглядів клієнта, його замовлень чи поведінки інших споживачів. Згідно з дослідженням, користувачі, які клікнули на рекомендації, у 4,5 раза частіше додають ці товари до свого кошика й у 4,5 раза частіше завершують покупку.

Товарні рекомендації допомагають ритейлу:

  • підвищувати ймовірність покупки;
  • збільшувати середній чек;
  • утримувати клієнта на сайті;
  • формувати лояльність.

У COMFY – одного з найбільших українських ритейлерів побутової техніки та електроніки – товарні рекомендації генерують 49% продажів у проморозсилках і 20% у тригерах. 

Приклад омніканальної новорічної розсилки

Наприклад, ви запустили передноворічну акцію. Вона триватиме тиждень, і ваше завдання – заздалегідь анонсувати її та мотивувати підписників до покупки.

Повідомлення 1: поділіться користю з підписниками й анонсуйте акцію. Дайте поради з вашої сфери діяльності та розкажіть, що скоро плануєте запускати новорічні розіграші, знижки тощо.

Канал комунікації: email.
Коли відправити: за тиждень до початку акції.

Новорічні розсилки для онлайн-ритейлу: інструменти та канали використання
Приклад листа з акцією

Повідомлення 2: сповістіть підписників про початок акції. А щоб збільшити залученість і відгук підписників додайте в лист гейміфікацію. Наприклад, запропонуйте обрати один із подарунків, у кожному з яких захована категорія товарів зі знижками.

Канал комунікації: email.
Коли відправити: у день початку акції.

Новорічні розсилки для онлайн-ритейлу: інструменти та канали використання
Гейміфікація у новорічній розсилці


Повідомлення 3: відправте сповіщення з нагадуванням про акцію. Коротко зазначте максимальний розмір знижок чи інші бонуси для клієнтів.

Канал комунікації: mobile push.
Коли відправити: через 2 дні після запуску акції.

Новорічні розсилки для онлайн-ритейлу: інструменти та канали використання
Мобільне пуш-нагадування про знижки

Повідомлення 4: зробіть акцент на завершенні акції. Зазначте, що у ваших клієнтів залишилося всього 3 дні, аби скористатися спецпропозицією. Щоб збільшити ймовірність оформлення замовлення, запропонуйте підписнику додаткову знижку до вже наявної.

Канал комунікації: Viber.
Коли відправити: за 3 дні до кінця акції.

Новорічні розсилки для онлайн-ритейлу: інструменти та канали використання
Viber-повідомлення щодо додаткової знижки

Окрім комунікації через розсилку, ви можете додати віджет із таймером зворотного відліку на сайт – ще один спосіб звернути увагу користувачів на завершення акції.

Новорічні розсилки для онлайн-ритейлу: інструменти та канали використання
Віджет із таймером зворотного відліку


Повідомлення 5: привітайте підписників із Новим роком. Пишіть щиро та не копіюйте тексти з інтернету. Подякуйте клієнтам за проведений рік разом і додайте трохи побажань від вашої команди.

Канал комунікації: email.
Коли відправити: 1 січня.

Новорічні розсилки для онлайн-ритейлу: інструменти та канали використання
Лист-привітання з Новим роком

Підсумуємо, що в омніканальні розсилки можна залучити:

  • email;
  • web push;
  • mobile push;
  • in-app;
  • app inbox;
  • віджети;
  • SMS;
  • Viber.

Посилюйте свій маркетинг тригерними розсилками. Такі повідомлення допомагають збільшити продажі, залучення та лояльність клієнтів. Тригерні розсилки ефективніші, ніж масові та мають на 70,5% вищий показник відкриття.

А додатково збільшити дохід під час новорічних акцій допоможуть товарні рекомендації. Персоналізовані добірки продуктів на основі даних клієнта дозволяють бізнесу підвищувати ймовірність покупки, збільшувати середній чек, утримувати відвідувачів сайту тощо.

Нехай кожна ваша розсилка буде вдалою!

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло