Від ідеї до запуску: як почати глемпінг-бізнес без досвіду

Від ідеї до запуску: як почати глемпінг-бізнес без досвіду

Покроковий план дій

Від ідеї до запуску: як почати глемпінг-бізнес без досвіду
Фото: з архіву компанії

Глемпінг стає дедалі популярнішим серед українських підприємців. Ця зацікавленість зумовлена не тільки дедалі більшим попитом на нетривіальні види відпочинку, а й відносною доступністю та гнучкістю бізнесу. Запуск глемпінгу вимагає значно менших інвестицій порівняно з будівництвом готелів. До того ж, якщо локація не виправдала очікувань, завжди можна «переїхати» на інше місце. Як запустити глемпінговий бізнес з нуля, спеціально для Mind розповів Андрій Родкін, сo-founder мережі глемпінгів Prozori, CCO & co-founder виробника глемпінг-тентів Glamping UA.

Особистий досвід автора в цьому бізнесі – це не тільки успіхи, а й безліч «гуль», набитих на власних помилках. 

Крок 1: Бізнес-план

Створення детального бізнес-плану глемпінгу – це перший і найважливіший крок. Він має включати розрахунок витрат, прибутків, ризиків, а також визначення стратегії розвитку. Бізнес-план глемпінгу – це дорожній знак, що допоможе уникнути несподіванок на шляху.

Ретельний підхід до цього етапу дозволить вам побачити реалістичну картину вашого майбутнього бізнесу, визначити точки зростання та слабкі місця. Для початку почніть зі спрощеного документа – у пригоді стане канва бізнес-моделі за Остервальдером, де на 1 сторінці ви пропишете основні пункти вашого бізнесу.

Від ідеї до запуску: як почати глемпінг-бізнес без досвіду

Крок 2: Вибір локації

Локація – це ключовий фактор успіху вашого глемпінгу. Гості приїздять не просто переночувати в наметі, а для відпочинку та єднання з природою. Тому дуже важливо обрати місце, яке пропонує не лише комфорт, а й незабутні враження від перебування на природі.

Від ідеї до запуску: як почати глемпінг-бізнес без досвіду
Фото: devibe.vorokhta

Можна землю для глемпінгу купити або орендувати – рішення залежить від фінансових можливостей та планів розвитку. Оренда землі можлива як у юридичних осіб, так і в ОТГ. Другий варіант може бути значно дешевшим, однак складнішим і тривалішим за часом.

Якщо управління ОТГ зацікавлені в залученні туристів і наповненні місцевого бюджету, він може бути більш відкритим до співпраці. Такий підхід забезпечив успішний запуск наших глемпінгів Prozori Бакота та Prozori Тилігул. Це дозволило проєкту знизити витрати на оренду та швидше запустити глемпінг.

Крок 3: Вибір аудиторії

Розуміння своєї цільової аудиторії та її потреб – один із ключових моментів. Важливо знати, хто ваші гості, чого вони очікують, які послуги цінують найбільше. Цей аналіз можна робити самостійно, спілкуючись із цільовою аудиторією, або винайняти сторонню команду.

Якщо вирішите робити дослідження самостійно, раджу прочитати книгу The Mom Test Роба Фіцпатріка, американського бізнес-експерта й автора книжок, за якими навчають у Гарварді та Mасачусетському технологічному.

Ми обрали шлях делегування завдання профільним спеціалістам і замовили подібне дослідження в маркетингової агенції. На виході отримали повний «рецепт» глемпінгу – від наповнення наметів і благоустрою території до каналів залучення клієнтів і вводних до комунікаційної стратегії.

Крок 4: Проєкти будівництва та інфраструктури

Планування будівництва та інфраструктури має починатися восени, щоб встигнути запустити глемпінг навесні. Цей етап включає проєктування та прокладку всіх необхідних комунікацій, доріг, паркування, а також благоустрій території. Важливо також забезпечити виготовлення палаток для глемпінгу, які відповідатимуть усім вимогам комфорту та клімату.

Від ідеї до запуску: як почати глемпінг-бізнес без досвіду
Приклад плану ділянки з розміщенням наметів
Фото з архіву компанії

Пам'ятайте, що якісно виконана підготовка забезпечує безперебійну роботу вашого глемпінгу та комфортний відпочинок для гостей.

Крок 5: Вибір наметів, монтаж. Пошук підрядників

Перед тим як підібрати та купити глемпінг-намет, необхідно врахувати клімат локації та потреби вашої цільової аудиторії. Наприклад, для сімейного відпочинку підійдуть просторі намети з додатковими зручностями, тоді як для молодіжної аудиторії можна обрати більш компактні варіанти.

Від ідеї до запуску: як почати глемпінг-бізнес без досвіду
Тераса на сваях для збереження природного ландшафту
Фото з архіву компанії

Не варто економити на досвідчених спеціалістах. Геодезисти, електрики та інші експерти допоможуть правильно облаштувати територію, провести всі необхідні комунікації та безпечно змонтувати намети.

Тут варто зазначити, що замовлення наметів із-за кордону – зазвичай сумнівне рішення. Кожна локація має свою специфіку, і часто тільки спеціалізована компанія може забезпечити адекватний монтаж. У своєму досвіді ми, як виробник,  маємо не один кейс, коли недосвідчені глемпер’єри замовляли конструкції з Китаю, а потім зверталися до нас, бо монтаж виявлявся непосильним завданням. Та й підтримка / ремонт / заміна глемпінгів відбувається набагато швидше та дешевше, якщо ви купуєте в локального виробника.

Крок 6: Фінансова модель

Розробка фінансової моделі – важливий етап, що включає оцінку витрат на землю, будівництво, маркетинг, зарплатний фонд та інші витрати. Важливо також врахувати сезонні коливання завантаженості та строки окупності проєкту.

Коли ми почали допомагати нашим клієнтам зі створенням фінмоделей, то неодноразово бачили, як з уваги випадали такі важливі статті витрат, як прання і логістика, дохідна частина обчислювалася без урахування сезонності тощо. Цей інструмент допомагає реалістично поглянути на необхідні витрати без зайвої романтизації та пропущених статей.

Крок 7: Маркетинг і просування

Маркетингова стратегія повинна враховувати специфіку глемпінгового бізнесу. Це включає розвиток бренду, просування через соціальні мережі, співпрацю з інфлюенсерами та інші активності, що сприятимуть залученню клієнтів.

Важливо пам’ятати, що саме маркетинг – це побудова масштабованого способу залучення й утримання клієнтів. Без інвестицій часу та бюджету, навіть при найкращій локації та чудовому розумінні цільової аудиторії, ваші показники завантаженості номерного фонду зростатимуть дуже повільно, а дата окупності – будут відтерміновуватися в часі. З нашого досвіду й досвіду клієнтів, виділяти на маркетинг потрібно від 10% від обороту (зарплати та рекламний бюджет), особливо протягом 1 та 2 років із запуску, доки ви не побудуєте міцний бренд.

Від ідеї до запуску: як почати глемпінг-бізнес без досвіду

Початківці часто роблять кілька критичних помилок, що можуть негативно вплинути на успіх запуску глемпінг-бізнесу. Неправильний вибір локації, відсутність детального фінансового плану, нехтування дослідженням аудиторії. Кожна з цих помилок може призвести до фінансових втрат або навіть до провалу проєкту, тому важливо зосередитися на їхньому уникненні та залучати професіоналів для підтримки в тих питаннях, у яких вам бракує компетенцій.

Запуск глемпінг-бізнесу без досвіду – це виклик, але з правильним підходом можна досягти успіху. Кожен крок вимагає ретельного опрацювання, а деякі – і залучення сторонніх професіоналів.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло