Захворіло у світі
33,652,960
Померло у світі
1,007,922
Вилікувалось у світі
23,402,148
Захворіло в Україні
208,959
Померло в Україні
4,129
Вилікувалось в Україні
92,360
Нижче планки: навіщо МАУ вводить лоукост-ціни на квитки

Нижче планки: навіщо МАУ вводить лоукост-ціни на квитки

Що це означає для пасажирів – відповіді на 7 найпоширеніших запитань

Нижче планки: навіщо МАУ вводить лоукост-ціни на квитки
Фото МАУ

Учора керівництво міжнародного аеропорту Бориспіль презентувало нову програму знижок для авіакомпаній. Згідно з планами підприємства, авіакомпанії зможуть отримати знижку до 80% на зліт-посадку для нових міжнародних рейсів і знижку до 40% на пасажирський збір. Програма Борисполя – наслідок рішення Міністерства інфраструктури України, яке передбачає зниження аеропортових зборів і скасування збору на наднормативну стоянку літака (зараз збір за стоянку літака понад три години становить $0,41 за кожну годину понад норму і множиться на вагу повітряного судна в тоннах).

На такі ініціативи вже відреагував і найбільший український авіаперевізник МАУ – сьогодні авіакомпанія анонсувала запуск лоукост-тарифів на авіаперельоти. Квитки в рамках цієї програми уже є в продажу.

Як працюють лоукост-тарифи МАУ? Рівень цін залежатиме від тривалості перельоту та глибини бронювання – за 10, 8 і 6 місяців до вильоту. Зокрема, на внутрішні перельоти будуть такі ціни: 249, 504 і 779 грн відповідно. На міжнародні рейси тривалістю до двох годин: 587, 769 і 1299 грн, до трьох годин: 822, 1034 і 1564 грн, понад три години: 1087, 1299 і 1830 гривень.

На далекомагістральні рейси лоукост-ціни не поширюються.

Як купити квиток за лоукост-ціною? За заявленою мінімальною ціною можна купити квітки лише через сайт авіакомпанії. При придбанні квитків через контактний центр або у власних офісах продажів МАУ стягуватиметься сервісний збір у розмірі $18.

Що отримає власник такого квитка? Тільки базову послугу з перевезення. Крім цього, пасажиру безкоштовно дозволяється пронести на борт ручну поклажу вагою до 7 кг. Харчування і багаж потрібно оплачувати окремо. Також такі квитки не можна обміняти, перебронювати на іншу дату або повернути. Квиток, куплений за лоукост-ціною, не дозволяє накопичувати милі. Для порівняння: найдешевший тариф до недавнього часу «тільки ручна поклажа» передбачав можливість змінити дату вильоту зі штрафом і дозволяв пасажиру накопичувати невелику кількість миль за програмою Panorama Club.

Скільки квитків за лоукост-ціною буде в МАУ? Авіакомпанія планує цього року продати близько 0,5 млн проїзних документів за новим тарифом. У середньому на один рейс припадатиме 7–10% таких квитків. Це стандартна кількість квитків за мінімальною ціною для класичних лоукост-авіакомпаній.

Чи означає це, що МАУ –  лоукост-авіакомпанія? Ні. Як повідомив президент авіакомпанії Юрій Мірошников, МАУ продовжить працювати як низькотарифний мережевий бюджетний перевізник. Модель роботи класичної лоукост-компанії передбачає, в основному, перельоти point to point. «Авіакомпанія МАУ сповідує гібридну модель функціонування – з одного боку, генерує трансферний пасажиропотік через аеропорт Бориспіль, а з іншого – застосовує принципи низькобюджетних перевізників на висококонкурентних напрямках. Відтепер ці принципи розповсюджуватимуться на всю маршрутну сітку перевізника, за умови купівлі квитка за 10 місяців до вильоту. Подібним чином виконує польоти авіакомпанія AirBaltic», – коментує Андрій Ярмак, авіаційний експерт.

Нижче планки: МАУ вводить low cost ціни на квитки
Iлюстрацiя МАУ

Чи зберігаються інші тарифи в авіакомпанії? Так. МАУ продовжить дію Smart-тарифів – при бронюванні не менше ніж за чотири місяці до вильоту пасажир зможе отримати знижку від тарифу в розмірі 30%.

Навіщо МАУ лоукост-тарифи, якщо компанія й так – найбільший авіаперевізник у країні?

Такі ціни дозволять авіакомпанії конкурувати з іншими авіаперевізниками. «Дешева цінова пропозиція від авіакомпанії створює додатковий попит на напрямки, забезпечуючи додаткове завантаження рейсів (seat load factor) і постійні грошові надходження в авіакомпанію, а найголовніше – задає тон конкурентам, причому не тільки в лоукост-сегменті, але й низці регулярних перевізників», – каже Андрій Ярмак. 

Більшою мірою мова піде про ті бюджетні авіакомпанії, які вже працюють на українському ринку, наприклад, WizzAir Hungary та найбільшого лоукост-перевізника Європи авіакомпанію Ryanаir, яка готується восени почати літати в Україну.

У планах МАУ цього року перевезти 7,8 млн пасажирів, це майже на 1,8 млн осіб більше, ніж авіакомпанія перевезла 2016 року.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті