Вірус проти технологій: по кому найбільше б'є скасування Mobile World Congress

Вірус проти технологій: по кому найбільше б'є скасування Mobile World Congress

І чому онлайн-трансляції врятують не всіх

Этот текст также доступен на русском
Вірус проти технологій: по кому найбільше б'є скасування Mobile World Congress
Фото: DR

Найбільша виставка мобільних технологій – Mobile World Congress – у 2020-му все-таки не відбудеться. MWC – безпрецедентна і знакова подія для індустрії, що проходила щороку без перерв з 1987-го. За попередніми прогнозами, цього року з 22 по 27 лютого її мали відвідати 110 000 гостей і учасників.

До моменту, коли організатори остаточно оголосили про скасування заходу (12 лютого), потенційні учасники розділилися на дві категорії: одні добровільно відмовилися від поїздки до Барселони (Іспанія), а інші до останнього сподівалися, що виставка все ж відбудеться, і гарантували найсуворіше дотримання карантину.

Mind розбирався, кого з вендорів найбільше торкнеться скасування MWC.

Скасування домагалися довго

Впродовж декількох тижнів організатори виставки з компанії GSMA тримали руку на пульсі епідситуації у світі, але наполягали, що захід відбудеться. На сайті MWC була опублікована офіційна позиція про заходи, що застосовуються для забезпечення безпеки гостей і делегатів: більше лікарів, жодних рукостискань і зміна протоколу передання мікрофона учасникам.

Але 5 лютого надійшла перша відмова від участі: компанія LG заявила, що не буде присутньою на Mobile World Congress – 2020. Незабаром до неї приєдналися ZTE, Sony, Intel, Amazon, vivo, Ericsson і інші вендори.

Зранку 12 лютого організатори почали вже серйозно обговорювати ідею скасувати виставку. І навіть просили владу Барселони оголосити надзвичайний стан, щоб обґрунтувати своє рішення з мінімальною втратою для репутації (і отримати страхову виплату в зв'язку з форс-мажором).

На цей момент офіційна статистика щодо «коронавірусу з Уханю» виглядала страхітливо: заразилося понад 40 000 людей і вже було більше ніж 1000 смертей. Як підкреслювали інфекціоністи, один хворий вірусом COVID-19 потенційно може заразити двох і більше осіб. Інкубаційний період від початку оцінювався в п'ять днів, але згодом був збільшений до 14. Найбільша небезпека полягає в тому, що хворі стають заразними ще до появи перших симптомів.

12 лютого, протягом дня, західні медіа публікували один за одним повідомлення про відмову європейських мобільних операторів від участі в MWC. А до вечора іменитих учасників можна було полічити на пальцях.

Анонси MWC 2020, що не відбулися

Китайська компанія vivo (входить у корпорацію BBK, з 2015-го посідає 4–6 місця в топі світових виробників смартфонів) два попередні роки представляла на MWC футуристичну флагманську лінійку APEX. У 2018-му відбулася прем'єра смартфона з підекранним сканером відбитків пальців, у 2019-м – і зовсім без роз'ємів. Цього року  компанія мала показала третій інноваційний пристрій лінійки. Для vivo це досить важлива подія, минулими роками її анонси широко обговорювалися в профільних ЗМІ.

OPPO, старший бренд у портфоліо BBK, на торішньому Mobile World Congress вперше представив смартфон середнього рівня з 10-кратним оптичними зумом. З чуток, у 2020-му компанія готувалася привезти на виставку флагманську преміальну модель X2 з особливо просунутим екраном: роздільною здатністю 2К, частотою оновлення 120 Гц і частотою дискретизації 240 Гц. Також компанія повинна була представити на заході в Барселоні флагманський смартфон свого суббренду – Realme X50 Pro. Щоб не надто повертати назад, OPPO заявила, що проведе івент у Мадриді 24 лютого.

Презентацію флагмана на MWC запланувала і Xiaomi. На відміну від інших учасників, цей китайський виробник за декілька днів до події показав новий Mi 10 Pro в режимі онлайн – на презентації для китайського ринку. У Барселоні ж мала відбутися світова прем'єра. Співробітники Xiaomi навіть завчасно (за два тижні) виїхали з Китаю, щоб дотримати карантин. Але в підсумку компанії довелося змінити плани; де і коли тепер пройде захід, її топ-менеджери пообіцяли повідомити пізніше. У Xiaomi дуже залучена армія шанувальників, і смартфони добре продаються завдяки ціні та сарафанному радіо, тому для цієї компанії удар не настільки критичний.

Найбільш «постраждалі»

З «новоспечених гігантів» найбільшу ставку на анонс у межах MWC робила компанія Huawei. Ймовірно, якби не американські санкції, їй у 2019 році вдалося б обійти Samsung з продажів. Але навіть на тлі санкційного тиску вона перевершила прогнози: перші 200 млн смартфонів у 2019-му були продані раніше, ніж у 2018-му.

Щоб вирішити проблему з магазином застосунків, Huawei минулого року зробила відчутний ривок у розвитку свого середовища розробки, а також власного магазину і застосунків-альтернатив. Минулої осені компанія насмілилася вивести на європейський ринок свій перший флагманський смартфон Mate 30 без сервісів Google.

Поки немає єдиної думки про те, чи зможе Huawei зберегти позиції за межами рідного ринку, зокрема у Європі, без Google. Також ті, кому вже довелося покористуватися смартфонами без GMS, нарікають на технічні проблеми і нерівності в роботі софту та злагодженості технологій. Але такого великого результату Huawei домоглася трохи більше, ніж за півроку. І запас ресурсів у неї все ще є. За прогнозами аналітиків, у 2020 році в неї, як і раніше, є шанси обійти Samsung на ринку смартфонів. Але знову обставини складаються не на користь компанії.

На MWC Huawei мала представити нову модель гнучкого смартфона Mate X з більш міцною конструкцією і потужним чипсетом власної розробки. Попередній Mate X був проданий накладом у кілька сотень тисяч штук (на CES CEO компанії заявив про те, що за місяць Huawei продає по 100 000 гнучких смартфонів, продажі почалися в листопаді). У Samsung, для порівняння, приблизно 400 000–500 000, тобто порядок цифр порівнянний.

Однозначно, новий Huawei Mate X повинен був стати одним з головних анонсів Mobile World Congress. Виставка важлива для компанії не стільки з точки зору продажів, скільки для репутації – зміцнитися в позиції технологічного лідера, ще раз привернути до себе увагу і довести, що навіть без американських технологій китайський дракон може дати фору найсильнішим. Залишити світ наодинці з галасом навколо нового анонса Samsung – значить програти важливий раунд у PR-війні та, можливо, надію обійти Samsung цього року, бо можливість журналістів особисто потримати пристрій у руках дуже важлива для іміджевих продуктів.

Huawei до останнього планувала проводити заходи на MWC, але ввечері 13 лютого оголосила, що обмежиться онлайн-трансляцією з Китаю. У Барселоні також проводитиметься трансляція китайського івенту для тих, хто все ж таки приїхав до міста. Компанія, як ніхто інший, по суті стала заручницею ситуації, що склалася.

Чи такі великі втрати інших

Рік за роком лідери ринку мобільних пристроїв відходять від практики презентувати свої ключові новинки на глобальних галузевих виставках. Apple і Google завжди стояли осторонь, Samsung з часом також сфокусувалася на власних заходах. Наприклад, флагман Galaxy S20 компанія показала на спеціальному івенті в Сан-Франциско, як і Galaxy S10 роком раніше.

Участь у виставці – задоволення не з дешевих, але увага журналістів розпорошується між багатьма анонсами. А гігантам важливо бути «найпершими і найгучнішими» в кожній інформаційній хвилі. Тому заходи на кшталт MWC – уже далеко не найвиграшніший формат для тих, хто раніше зумів напрацювати репутацію і ресурси.

Водночас для компаній, що зростають, це хороша можливість привернути увагу профільної тусовки. Саме тому китайські виробники споживчої електроніки, що планомірно витісняють з ринку японців, корейців і американців, використовують стенди та презентації в межах глобальних виставок як можливість продемонструвати свій новий статус і здобути визнання.

Перевагу глобальним виставкам віддає і «стара гвардія» виробників смартфонів – LG і Sony. Ці бренди вже декілька років як перестали створювати нові затребувані технології в цьому сегменті, розгубили цінність і харизму в очах споживачів, загрузли в збитках або затяжному падінні мобільного підрозділу. Так як у виставках беруть участь різні підрозділи компаній, зокрема й ті, що дають дохід, ймовірно, саме вони частково оплачують участь менш щасливих бізнес-одиниць.

Власне, хвиля відмов від участі у виставці почалася якраз із брендів-аутсайдерів. Тих, хто вже втратив частку, безуспішно намагався вирости (але так і не вийшов за межі категорії «Інші» в ринкових звітах аналітичних компаній) або для кого захід був не зовсім профільним. LG, Nokia, Sony, Amazon і т. д. – ті, по кому скасування заходу особливо не вдарить, якщо не брати до уваги непоправних витрат, які компанії вже понесли.

Не перешкода для 5G

Щорічна виставка в Барселоні – ключова подія не лише для виробників смартфонів. Це місце, де презентують важливі розробки у сфері телекому, укладають багатомільярдні контракти на нові технології і стратегічні партнерства.

Mind звернувся за коментарями до українських операторів – наскільки, на їхню думку, скасування MWC вплине на телеком найближчим часом.

«На нашу думку, скасування виставки матиме короткостроковий негативний вплив на галузь, як і на динаміку укладення певних угод або досягнення партнерських домовленостей», – прокоментували ситуацію в lifecell. У компанії впевнені, що бізнес зможе адаптувати стратегії під нові реалії і знайде альтернативи.

У «Київстар» вважають, що з урахуванням поточного рівня цифровізації світу професійне співтовариство буде спілкуватися і ділитися ідеями, і знайде альтернативні способи для розвитку.

«MWC – це найпопулярніший і наймасштабніший майданчик для демонстрування інновацій, нових розробок і продуктів, зручний для налагодження контактів між учасниками ринку. Найголовнішою темою на конгресі протягом останніх років залишається 5G. І вона не втрачає актуальності з перенесенням конгресу», – сказав Андрій Отрощенко, директор з маркетингу «Vodafone Україна».

І додав, що скасування MWC-2020 – це, безумовно, негативний форс-мажор, але технологічний прогрес він не зупинить. Поточна ситуація показує, наскільки важливий для суспільства розвиток технологій – тієї ж аналітики, що дозволить надалі передбачати такі ситуації. «Швидкий збір і аналіз даних, моніторинг розвитку ситуації, інформування населення, швидка організація таргетованої допомоги, мінімізація шкоди – все це можна вивести на новий рівень завдяки застосуванню сучасних дата-технологій на благо людства. Можливо, саме це стане одним з важливих напрямів та основних тем для подібних майданчиків у подальшому», – припускає спікер.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло