Катерина Михайлович, Discovery: «Українці дуже голодні до освітнього контенту»

Катерина Михайлович, Discovery: «Українці дуже голодні до освітнього контенту»

Старший менеджер з комерційних проєктів Discovery CEEMCA – про те, як науковий і освітній контент переживає пандемію і чому канал планує розширюватися в Україні

Этот текст также доступен на русском
Катерина Михайлович, Discovery: «Українці дуже голодні до освітнього контенту»

На початку 2020 року телемережа Discovery Inc. ініціювала кілька змін, що стосувалися і українського медіаринку. Компанія закрила офіс в Україні, включивши нашу країну в більш широкий регіон, CEEMCA (Центральна та Східна Європа, Середземномор'я і Центральна Азія).

У Discovery Inc. називають український ринок одним з найпріоритетніших і найцікавіших у регіоні. Адже з точки зору ТБ-ландшафту він є унікальним. А нове законодавство про ЗМІ, яке наразі розробляється, має на меті наблизити нишу країну до стандартів ЄС у цій сфері. 

В ексклюзивному інтерв'ю для Mind старший менеджер з комерційних проєктів Discovery CEEMCA Катерина Михайлович розповіла про плани мережі й майбутнє платного ТБ на світовому і локальному рівнях. Сьогодні Михайлович очолює всі ініціативи Discovery з дистрибуції і розвитку бізнесу на ринках України, Казахстану, Грузії, країн Балтії та СНД, зокрема, щодо стратегічних проєктів.

– Можете розповісти про українського глядача? Хто він, які у нього уподобання?

– Наразі ми не міряємо рейтинги саме в Україні. Але ми бачимо великий інтерес з боку партнерів, які хочуть запускати з нами нові бізнес– проєкти. Зараз це ключовий ринок регіону. З одного боку, він унікальний сам собою. З іншого – Україна стає частиною більшої території, Центрально– Європейського регіону. Це дозволить нам збільшити інвестиції і активніше розвиватися тут.

В Україні явно високий інтерес до освітнього і наукового контенту. Ми бачимо, що ринок тут готовий до наших нових топових продуктів.

– Що це за продукти?

 – Це VOD (video–on–demand) рішення, наш новий лінійний HDTV–канал і Eurosport 4K.

В Україні великий тренд на діджитал, тому ми плануємо тут запустити такий продукт, як D– play, який вже є на інших ринках. Також найближчим часом тут з'являться HGTV (Home & Garden TV).

Home & Garden TV – це флагманські продукти з портфоліо Scripps, які Discovery придбали у 2017 році. З минулого року ми виводимо їх на європейські ринки. У Німеччині запустили минулого року, вже зараз вони доступні в Сербії, Словенії, Росії, Румунії, Угорщині, Естонії, на етапі запуску в Литві, Чехії та Словаччині.

Вони більше про натхнення, способі життя, облаштування будинку, реновації, тобто про все те, що можна зробити самостійно. Зараз це має великий відгук в Європі. І в цілому, навіть не в рамках контенту, інвестиції в побут, його унікальність – це великий глобальний тренд. Тому ми вирішили зробити такий контент доступним всюди.

Друга річ, до якої ми бачимо великий інтерес, – це Eurosport 4K. 4K – це великий глобальний тренд навіть з точки зору логістики. З кожним місяцем у світі зростає кількість проданих 4K– телевізорів. Очевидно, що, якщо люди купують телевізори, їм потрібен контент.

Ми досліджували у Європі, що глядачі передусім хотіли би побачити в 4К. Виявилося, це спорт. Природно, було вирішено інвестувати в цей напрямок. Зокрема, у такі преміальні івенти, як Roland Garros, US Open (відкритий чемпіонат з тенісу в США. – Mind). Тим паче що в серпні– вересні вони повернуться на екрани. Також скоро на екранах знову будуть велосипедні гонки. Наступного року – Олімпійські ігри.

– Український глядач уже готовий до 4К?

– Я думаю, що інфраструктура вже майже готова. Є зацікавленість і ринок. Тому найближчим часом 4К стане точкою зростання.

– З ким ви працюєте в Україні? Хто зазвичай ініціює партнерство?

– «Воля», Megogo, Lanet, Viasat – це наші ключові партнери. Але ми в цілому відкриті до співпраці, готові розглядати і нових гравців.

Ініціювати відмінні проєкти для української аудиторії можемо як ми, так і самі потенційні партнери. Наші українські партнери дуже проактивні, вони приходять до нас з безліччю ідей, де ми можемо використовувати контент з портфоліо Discovery – чи то документальний, чи то спортивний, чи то лайфстайл– контент.

Іноземні лінійні та нелінійні провайдери також підпадають під дію нового законодавства про ЗМІ. І ми чітко бачимо наміри уряду щодо забезпечення хорошого інвестиційного клімату для іноземних інвесторів. Це дуже сильний позитивний меседж. Ми вважаємо, що наш бізнес має міцне майбутнє в Україні, що піде на користь нашим глядачам та партнерам.

– Який контент популярний у час пандемії? Як змінилися уподобання користувачів за цей час?

– Пандемія, безумовно, змінила ТБ– ландшафт. Люди почали споживати набагато більше контенту і продовжують донині. Зокрема й у регіоні CEEMCA.

Наприклад, у березні портфель каналів Discovery у Європі порівняно з аналогічним періодом минулого року виріс на 22% за обсягом і на 5% за часткою. Збільшення аудиторії спостерігалося в ключових демографічних групах: жіночі канали – на 10%, чоловічі – на 11%, а в категорії «інші», включаючи Animal Planet, – вражаюче зростання на 50%. Наприклад, у Discovery переважно чоловіча аудиторія, це канал в основному про дослідження і пригоди. У Discovery Science також в основному чоловіча аудиторія. TLC – дуже жіночий канал, там багато медицини, досліджень, обговорень сімейних відносин. Animal Planet – канал для сімейного перегляду разом з дітьми.

Спільний перегляд – ще один із трендів пандемії. Люди проводять багато часу вдома, тому намагаються підбирати контент, що годитиметься для різного віку.

Наступний тренд – це зростання популярності освітнього контенту. Зокрема й тому, що люди стали дивитися відео разом з дітьми. Знову ж таки це зіграло нам на руку.

Під час пандемії в Україні ми робили спецпроєкт з Megogo, наш освітній контент був доступний як АVOD, таким чином ми знайшли нові способи залучити аудиторію. Для Eurosport ми запустили ініціативу під назвою «You Say, We Play» («Ви говорите, ми граємо»), де глядачі могли вибрати улюбленого тенісиста в турнірі Roland Garros, а Eurosport виводив гравця у ефір. Це теж знайшло відгук у аудиторії.

–  Як щодо української аудиторії? Чи позначилося якимсь чином на вас кодування супутникових каналів в Україні?

–  Як я вже говорила, українці дуже голодні до освітнього контенту, і під час пандемії цей інтерес зріс. Тобто наука, освітні документальні фільми –  все це стало ще популярнішим.

Що стосується кодування, це може бути застосовано до телеканалів. Як ви знаєте, наші канали в портфоліо Discovery –  це платне телебачення, глядачі можуть дивитися їх завдяки підтримці наших партнерів. І тут я бачу позитивну стабільну тенденцію.

–  Як глобальний локдаун вплинув на процес створення контенту?

–  Коли ми створюємо будь-який контент, за цим завжди стоїть певна велика місія: не має значення, йдеться про подорож, дослідження, приготування їжі або спорті. Він завжди має відповідати потребам аудиторії. В основному ми працюємо над контентом централізовано. Надалі локальні команди вибирають, що їм підходить.

В умовах пандемії виробництво контенту йшло не за сценарієм, тому всім, хто був у це залучений, довелося покластися лише на свій талант. Люди, що звикли подорожувати, готували сюжети у себе вдома, розповідали, як вони дають раду карантину. Контент виходив дуже релевантним.

 Наприклад, ми поспілкувалися з Еліною Світоліною в межах проєкту Eurosport Tennis Legends Podcast («Подкаст з легендами тенісу») і дізналися, як вона переживає цей період. Зробили карантинну спецверсію шоу «90 Days Fiancee» («Віза нареченої»), яке виходить на TLC. Вона виявилася досить популярною, бо всім було цікаво, як люди дають раду життєвим завданням в аналогічній ситуації. Ми також робили фільм «Пандемія: Covid» на каналі Discovery –  в цьому контексті дуже актуальна документалка, що мала велику популярність.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло