Обставити красиво: як постачальник промобладнання перетворив дизайн інтер'єрів на успішний бізнес
 
Матеріал у партнерстві з Всеукраїнським конкурсом «Герої малого бізнесу»

Обставити красиво: як постачальник промобладнання перетворив дизайн інтер'єрів на успішний бізнес

І став заробляти на естетичних потребах людей не тільки в Україні, а й у Європі

Этот текст также доступен на русском
Обставити красиво: як постачальник промобладнання перетворив дизайн інтер'єрів на успішний бізнес
Команда Fashion Interior та засновник компанії Максим Романенко

До початку року студія дизайну Fashion Interior реалізувала понад 300 проєктів. П'ять років тому у компанії не було ні офісу, ні співробітників в ньому, а перші інвестиції не перевищували й тисячі доларів. Створивши портфоліо та зробивши ставку на соціальні мережі, через місяць після старту в Максима Романенко з'явилися перші клієнти. Всю виручку підприємець вклав у розвиток бізнесу. Сьогодні в компанії – офіс у центрі Києва, штатні співробітники та постійні клієнти.

У дизайнерському бізнесі засновник студії Fashion Interior Максим Романенко опинився по суті завдяки родичам – пішов тим шляхом, що й троюрідна сестра, яка працювала архітектором у компанії «Харківметропроект» і на той час була вже досвідченим фахівцем.

Максима приваблював девелоперський бізнес, і він бачив перспективи ринку. 2015 року він переїхав до Києва. Досвіду в сфері дизайну в Максима не було, але були навички ведення бізнесу в різних галузях. До початку військових дій у Донецьку він і постачав обладнання для промислових підприємств, і здійснював енергоаудит, і навіть торгував вугіллям.

Перші інвестиції в дизайнерський бізнес були незначними: в основному гроші йшли на маркетинг. «Ми працювали над створенням портфоліо та гідною присутністю онлайн – вкладали в сайт і просували студію в соціальних мережах», – розповідає Максим Романенко. Через місяць Fashion Interior отримала перших трьох клієнтів, які дали йому можливість заробити достатньо коштів для подальшого розвитку компанії.

На страх і ризик

Певної бізнес-моделі, як зізнається сам Максим, не було. Він експериментував, ухвалював швидкі рішення, діяв методом проб і помилок. За його словами, головною мотивацією було побудувати успішний бізнес. «У Києві у мене вже не було підтримки. Я прекрасно усвідомлював те, що бізнес треба робити, а не сидіти в коворкінгах і міркувати про стартапи, попиваючи смузі», – згадує Максим.

Однією з найскладніших бізнес-задач, за словами підприємця, виявилося, зібрати команду. На перших порах співробітники Fashion Interior працювали віддалено, отримуючи оплату як фрилансери. Коли ж компанія «вийшла» на рівень і мала стабільні замовлення, Максим орендував офіс і найняв співробітників у штат. Сьогодні річний оборот компанії становить 3,5–4,5 млн грн. У команді Fashion Interior – п'ятеро співробітників і три-чотири постійних фрилансери, яких залучають при великому навантаженні для певних робіт, наприклад 3D-візуалізації. У такому складі компанія працює понад три роки.

До 2017 року Fashion Interior Максим керував разом із Мариною Погорєловою. Марина – архітектор і в компанії відповідає за всі технічні рішення на стадії проєктування і перевірки на виході. Потім до них приєдналася Дарина Копійка – провідний дизайнер, у сферу її компетенції входить креатив, ідеї і власне дизайн. Сам Максим відповідає за маркетинг, операційні та фінансові питання, організацію закупівель і спілкування з клієнтами.

На цьому етапі Fashion Interior, яка працює в середньому ціновому сегменті – $35 за квадратний метр, повністю себе окупає. За словами Максима, у портфелі компанії житлові інтер'єри становлять 90% проєктів, решта – комерційна нерухомість, зокрема офіси.

Творчі формальності

У дизайнерському бізнесі, що працює за моделлю B2C, за словами Максима Романенка, так чи інакше виникають розбіжності із замовниками. За час роботи у Fashion Interior було чотири клієнти, з якими компанія розірвала договори і припинила реалізацію їхніх проєктів. Зокрема, як згадує підприємець, вимоги одного із замовників суперечили загальноприйнятим правилам встановлення інженерних систем. «Це обов'язково спричинило б наслідки. Краще відразу відмовитися від такого клієнта і втратити на старті», – уточнює Максим. При цьому він наголошує, що саме такі клієнти подарували досвід. «Ми зробили висновки, внесли правки в договір і убезпечили себе», – додає засновник Fashion Interior.

Певні уроки Максим виніс і із співпраці з підрядниками. 2016 року компанія співпрацювала з одним із партнерів по виготовленню корпусних меблів і дверей. Згодом постало питання якості, внаслідок чого Максим відмовився від співпраці. «Ви або повинні бути впевнені в підрядниках на всі 100%, або брати всю роботу й відповідальність на себе», – ділиться Максим.

У цьому контексті Максим згадує і один з найскладніших проєктів, на кожному етапі якого були проколи з підрядчиками. Навіть на фініші, коли проєкт був готовий на 98% і вже запланований клінінг, будівельники випадково пробили водостічну трубу. «Коли ми повідомили клієнту, він спересердя сказав, що краще продати квартиру. Номер квартири, до речі, був 13», – вже з посмішкою згадує Максим.

Географія інтер'єрів

Особливо в Fashion Interior пишаються роботами, виконаними для українських магазинів дитячих товарів Arin Apparel та Evie Shoes. «Це завжди особливі замовлення. Коли виконуєш роботи для українського бізнесу, таких же бізнесменів, як і ми, стаєш невід'ємною частиною ком'юніті Made in Ukraine», – зазначає Максим.

Сьогодні студія дизайну має досвід реалізації проєктів не тільки в Києві, Харкові, Одесі, а й у містах Грузії, Іспанії та Німеччини.

Якраз перед початком пандемії Fashion Interior почала освоювати ринок Грузії. На цьому етапі реалізовані тут компанією проєкти – це замовлення приватних осіб, які купують нерухомість для себе або здачі в оренду. «Наші плани трохи порушили локдауни, які вводили то в Україні, то в Грузії, але від намірів ми не відмовляємося, – зазначає Максим, додаючи, що можливості для цього складаються сприятливі. За збігом обставин не так давно клієнтом Fashion Interior став один з топменеджерів українського представництва ORBI GROUP – найбільшого девелоперського холдингу Грузії та Європи.

Максим Романенко планує не тільки здійснити зовнішню експансію, а й диверсифікувати бізнес. Партнери вже робили подібні спроби і навіть запускали сервіс Decor Hub для тих, кому потрібна була часткова модернізація наявного приміщення, а не повноцінний дизайн-проєкт. За словами Максима Романенка, ідея не «вистрілила», тому що за послугами зверталися люди, які хотіли повноцінний пакет, але дешевше.

Нова ініціатива Максима – клінінгова компанія «Чисте життя», у якій він є засновником та інвестором. Тепер для прибирання реалізованих проєктів Fashion Interior залучає «підрядника», у рівні сервісу якого абсолютно впевнена. «Наступним кроком буде організація власного штату фахівців із ремонту, – ділиться Максим і додає: – Так, я все ж більше бізнесмен, ніж дизайнер».

Засновник компанії Максим Романенко – учасник Всеукраїнського конкурсу для підприємців «Герої малого бізнесу».

 
Матеріал у партнерстві з Всеукраїнським конкурсом «Герої малого бізнесу»
У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло