На генетичному рівні: як «Дарниці», заснованій 90 років тому, вдається поєднувати традиції та інновації
І як стимулювати співробітників будувати прогресивне майбутнє

Mind представляє новий спецпроєкт «Здорове середовище: компанії, у яких хочеться працювати». У ньому ми розбираємо успішні кейси українських компаній, які розуміють ключову роль команди в досягненні бізнес-мети і створюють умови для розвитку співробітників.
Корпоративний результат багато в чому є наслідком особистого добробуту. Більшість людей прагнуть прожити довге, повноцінне та забезпечене різними благами життя. До недавнього часу ми щиро вірили, що все цьому сприяє і світ дійсно стає краще. Минулий рік позбавив нас цієї впевненості. Кризу, викликану пандемією, експерти називають найважчою за останні 90 років – за даними ООН, світова економіка торік скоротилася на 4,3%.
Щорічно підрозділ ООН із пошуку рішень збалансованого розвитку проводить глибокий аналіз щастя в різних країнах світу – як соціальне, міське й природне середовище впливає на рівень національного щастя та добробуту.
В останньому World Happiness Report Україна посіла 123-тє місце серед 156 країн – опинилася між Намібією та Ліберією. У порівнянні з 2019 роком Україна піднялася в рейтингу щастя на десять позицій, але пояснюється це передусім глобальним зниженням рівня щастя й збільшенням розриву між країнами з високими та низькими доходами. Більш того, Україна стала однією з 20 країн, рівень щастя яких за рік знизився найстрімкіше.
Де шукати високий індекс?
Хтось їде в надії на краще життя, хтось освоює нові професії, відкриває в собі нові таланти. Але що це за місце, яке приносить відчуття стабільності й розвитку, позитивно впливає на здоров'я, викликає довіру та задоволеність життям тут, на батьківщині?
На думку спадає фармацевтична галузь. Стабільніше не придумаєш, люди ніколи не перестануть піклуватися про здоров'я. Тут і наука, і передові технології, високі екологічні вимоги, соціальна відповідальність, можливості навчання та кар'єрного зростання, гроші й навіть здоров'я у флаконах і блістерах.
Йдеться про лідера національної фармацевтичної галузі, третій за вартістю бренд в Україні – фармацевтичну компанію «Дарниця». Компанії виповнилося 90 років, але вона не припиняє змінюватися і впроваджувати кращі світові практики. Завдяки стратегічним інвестиціям в цифру «Дарниця» прискорила процес виходу нових продуктів і збільшила ефективність роботи своєї тисячної команди.
Про «вищу лігу», корпоративну культуру, принципи управління й мотивації, а також про амбасадорів бренду розповідає Тетяна Герман, директор з управління ефективністю «Дарниці».
Профайл кандидата
У виборі персоналу ми схожі на інші великі й ефективні компанії: любимо розумних, ініціативних профі із soft skills, з прагненням до інноваційних підходів, бажанням бути лідерами й навіть першопрохідцями. «Дарниця» розвивається з випередженням, і співробітники повинні ініціювати, підтримувати і впроваджувати ці зміни.
Одна з важливих складових корпоративної культури – Extreme Ownership. Це означає, що кожен співробітник несе відповідальність не тільки за свої завдання, а й за глобальну мету, що впливає на успішність всього бізнесу. Ефективність такого підходу показав 2020 рік: ми не зменшили обертів, не допустили дефіциту ліків і попри зовнішні чинники забезпечили появу на ринку десяти нових препаратів у заплановані терміни.
У компанії склався певний тип культури, який базується на інноваціях і привертає професіоналів. Такі люди цінують можливість реалізації та націлені на отримання відчутних результатів.
Важливим скілом кандидата є цифрова грамотність. У нас все без винятку процеси автоматизовані, на певних ділянках задіяні роботи, у бізнес-процесах ми використовуємо хмарні інструменти й сервіси – ми повністю переходимо в цифровий формат.
У компанії амбітна мета – стати міжнародним брендом, лідером у сегменті генериків і на 100% цифровою компанією, і ми шукаємо менеджерів із таким же амбітним баченням.
«Дарниця» націлена на розширення присутності на ринках розвинених країн і давно співпрацює з провідними іноземними компаніями. Тому для побудови міжнародного бренду Darnitsa ми залучаємо топменеджерів із досвідом роботи на зарубіжних ринках і в міжнародних компаніях. Їх досвід лише сприятиме розвиткові співробітництва в сфері розроблень, клінічних досліджень і контрактного виробництва з європейськими компаніями.
Фармацевтика – це «вища ліга», у якій успіх можливий завдяки комплексному підходу до формування культури та філософії компанії. Наші співробітники – амбасадори бренду «Дарниця».
Здоровий підхід
Здоров'я та безпека співробітників – наш пріоритет.
Медичне страхування покриває 100% персоналу й містить так званий ковідний пакет. Щороку ми проводимо кампанію з вакцинації від сезонного грипу й забезпечуємо резервний фонд ліків.
Впроваджені цифрові рішення зробили наш офіс дуже мобільним – всі співробітники можуть ефективно виконувати завдання віддалено.
«Дарниця» регулярно переглядає рівень зарплат і компенсаційних пакетів, ми практикуємо програми зростання та розвитку для співробітників, наприклад Talent Pool – програми навчання, стажувань і просування співробітників всередині компанії.
Особливу увагу ми приділяємо психологічній адаптації працівників до середовища, яке постійно змінюється. Ми ввели формат онлайн public talk із залученням фахівців, щоб обговорювати актуальні питання – позитивне мислення, емоційний інтелект, адаптацію в новому світі.
Компанія постійно інвестує в безпеку та комфортні умови праці. Попри складний рік практично закінчили реконструкцію офісної будівлі, де працюють близько 300 людей, і зовсім скоро переїдемо в сучасний коворкінг зі смарт-зонуванням простору.
На випадок форс-мажору в роботі громадського транспорту в нас розроблена модель логістики персоналу. Оперуючи домашніми адресами співробітників, маршрутами та змінами в графіку роботи, програма Аzure Maps від Microsoft будує оптимальний варіант.
Стабільність у нестабільному
Кризові часи для сильних компаній є радше стимулом, ніж загрозою. Для «Дарниці» 2020 рік був сповнений змін та інновацій. Ми задіяли формат безконтактного дистанційного навчання з бізнес-тренерами. Цього року 400 співробітників у такий спосіб підвищать свою кваліфікацію.
Старт онлайн-екскурсій збільшив потік охочих познайомитися із сучасним виробництвом ліків. Першими це оцінили студенти й викладачі, які тепер «приїжджають» до нас із різних міст, а також медики, яким важливо розуміти, як і в яких умовах виробляються препарати.
Продиктована пандемією міграція в онлайн сприяла появі в команді «цифрових лідерів», які навчають персонал інструментам і способам застосовувати ці рішення для виробничих завдань.
Суттєвих змін зазнала й комунікація всередині команди. Ми взяли за практику постійно промовляти цілі компанії, щоб кожен співробітник міг співвіднести їх зі своїми завданнями й усвідомити свій внесок. Ключові аспекти доносить особисто СЕО, профільні питання – керівники напрямів.
Ми інтенсивно використовуємо формат відео й задіємо всі канали – інтернет, розсилки, месенджери та корпоративне TV. Наприклад, все спілкування з робочих питань проходить у Teams, планування – у Planner, створення й управління розкладом підрозділів – у Shifts, а замість традиційних SOP ми використовуємо відеоконтент у Stream.