Наші в Каліфорнії: чим українські стартапи підкорюватимуть Startup Grind Global 2023
Метавсесвіт для віддаленої роботи, електронний планер для аеропортів та інші цікаві вітчизняні розробки

11–12 квітня в Кремнієвій долині проходить міжнародна конференція Startup Grind Global 2023. Організатори анонсували, що цього року в заході візьмуть участь близько 4000 авторів стартапів, скейлапів та інвесторів з усього світу. Серед гостей – Accel, Sequoia Capital, Andreessen Horowitz, Y Combinator, Index Ventures, Techstars, Walmart, LinkedIn, 23andMe, Reddit, Draper Associates, Upfront Ventures тощо.
Для України це буде третя подорож на Startup Grind Global. Цьогоріч Startup Grind Kyiv відібрав 15 українських команд, які поїхали на конференцію представляти нашу країну. До участі запрошували зрілі стартапи, які, зокрема, мають готовий технологічний продукт та історію залучення інвестицій від відомих бізнес-ангелів або фондів. Mind відібрав п’ять проєктів із різних індустрій, про які наше видання раніше докладно не розповідало.
Fuelfinance

Команда розробляє рішення, які спрощують стартапам управління фінансами: від ведення бухгалтерського обліку до створення звітів про прибутки та збитки, а також сценаріїв фінансового планування. Стартап засновано 2019 року Альоною Мисько. Пізніше – у 2021 році – до компанії як співзасновник приєднався Ярослав Ажнюк.
Система інтегрується з Quickbooks, Hubspot, Stripe, банківськими рахунками та іншими програмами. В основі продукту – електронні таблиці Google як зовнішній інтерфейс для відображення інформації. Fuelfinance працює за моделлю передплати: вартість стартує від $1199 на місяць.
«38% стартапів помирають через те, що закінчуються гроші. Уявіть, що ми викидаємо 38% їжі чи будь-яких товарів, які виробляємо. Місія Fuel – вберегти компанії від фінансових помилок, яких не мало статися», – зазначала Альона Мисько.
Серед клієнтів Fuelfinance – Reface, Petcube, Awesomic. У січні 2023 року стартап залучив $1 млн у seed-раунді. Серед інвесторів – Маркус Вілліг, CEO Bolt, Джон С. Кім із SendBird, а також фонди Stratmind із Сан-Франциско та BADideas.fund.
Внаслідок угоди інвестори отримали менш ніж 10% частки компанії, але точної цифри не розкрили.
INPUT SOFT

Команда INPUT SOFT працює над SaaS-платформою для оптимізації використання людських і технічних ресурсів й аналізу даних в аеропортах. Стартап заснували Анастасія та Андрій Смик і Валентин Завадський у лютому 2021 року. До створення власного бізнесу засновники працювали в авіації.
Платформа працює як електронний планер, куди можна вносити дані з усіх відділів компанії, що відповідають за обслуговування рейсів. Вони мають доступ до необхідної інформації і можуть взаємодіяти між собою. «Наш клієнт завантажує в програму кваліфікацію персоналу та певні свої вимоги.
Наприклад, він хоче, щоб обід у співробітників тривав одну годину, а не дві. Внутрішні регуляторні органи в різних країнах, зокрема Державна авіаційна служба, також можуть мати певні правила. Ми все це збираємо як конструктор, додаємо розклад польотів й отримуємо алгоритм, що автоматично видає всю інформацію», – розповідає Анастасія Смик.
Клієнти компанії – аеропорти та компанії з наземного обслуговування. Зараз стартап співпрацює з двома компаніями з Італії та Польщі. Восени 2021-го стартап отримав $25 000 від USF. У січні 2022 року потрапив до акселератора Techstars, який проходив у Турині. У межах акселераційної програми отримав $120 000.
Aspichi

Команда створює VR-платформу для інтерактивного стримінгу 360-градусного просторового відео та аудіо у VR-шоломі в режимі реального часу.
Ця технологія перемістить у місце, звідки ведеться трансляція. Одним із напрямів роботи команди під час війни стала «культурна дипломатія» через VR і реєстрація російських злочинів у режимі відео на 360 градусів.
Засновники стартапу – CEO Віктор Самойленко та CTO Макс Гончарук. Вони мають понад 15 років досвіду роботи в міжнародних компаніях. Стартап планує надавати послуги корпоративному сегменту в галузі телемедицини, відеобезпеки, будівництва, онлайн-освіти, виробництва. Зокрема, продукт націлений на навчання складним навичкам. Наприклад, хірургічним або протезуванню.
У березні 2023 року стартап залучив $500 000 від українського венчурного фонду SMRK, оцінку в цьому раунді команда не розкривала. Зараз продукт на стадії advanced MVP, готовий до пілотного застосування. Технологію Aspichi уже тестують кілька медичних і навчальних закладів.
Zeeon

Продукт Zeeon – метавсесвіт для віддаленої роботи та публічних виступів. Стартап створює віртуальні офісні будівлі, які «населені» аватарами людей. Спочатку користувачеві видають випадковий аватар, але його можна відредагувати. Засновники стартапу – Дмитро Лилика та Олег Злобін.
Команда фокусується на трьох видах користування метавсесвітом: віртуальні офіси для онлайн-мітингів, колаборацій; виступи, конференції, мітапи, хакатони; курси програмування, маркетингу, дизайну й акселератори/інкубатори.
Аудиторія Zeeon – не геймери, а співробітники компаній. У Zeeon користувачі після мітапу можуть продовжувати спілкуватися: людина може вийти в спільне віртуальне приміщення чи долучитися до afterparty, щоб познайомитися та поспілкуватися з іншими командами.
Загалом у проєкт вклали близько $30 000 власних коштів. Zeeon підіймав інвестиції від двох американських ангелів – по $15 000 – 20 000. Також виграли грант у $25 000 від Українського фонду стартапів.
Party.Space
Це віртуальна платформа для корпоративів, семінарів та afterparty. Стартап розв'язує проблему комунікації команди в умовах віддаленої роботи шляхом гейміфікації зустрічей, відеозв’язку та 3D.
Party.Space аналізує тривалість перебування людей на заході, їхню поведінку, з ким вони спілкуються та якому контенту віддають перевагу. Стартап заснований Юрієм Філіпчуком, Дмитром Завадою та Артуром Остапенком. До цього засновники працювали у венчурних фондах, блокчейн-проєктах і розробці ігор.
Клієнти компанії – Scania, Wargaming, Grammarly, Epidemic Sound, Plug’n’Play і DevGamm, Roosh. Спочатку команда стартувала з простого вебсервісу, де можна зібратися з друзями. «Це аналог зустрічі за кальяном або в барі», – розповідав Остапенко.
Стартап залучив $180 000 ангельських інвестицій. А у вересні 2020-го знайшов першого великого клієнта. Party.Space не розкриває, хто він, але називає клієнта «найбільшим європейським музичним стартапом». Компанія замовила віртуальну новорічну вечірку на 5000 осіб. Пізніше – у жовтні 2021 року – Party.Space залучив $1 млн від TA Ventures, клубу ангелів ICLUB та угорського фонду Day One Capital.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].