Не заради шампанського: чому ми ризикуємо і як це робити з користю
Pekлama

Не заради шампанського: чому ми ризикуємо і як це робити з користю

Ризикувати можна і потрібно, але це слід робити з розумом, з правильними розрахунками та без емоцій

Этот текст также доступен на русском
Не заради шампанського: чому ми ризикуємо і як це робити з користю

Ризик – це можливість зірвати чималий куш, але й шанс втратити все. Усім нам іноді кортить ризикувати, і цьому є наукове обґрунтування: справа в дофаміні – гормоні «винагороди мозку». Коли дофаміну недостатньо, людина шукає нові способи отримати винагороду, навіть якщо вони є ризикованими.

Топ-3 причини, чому ми схильні ризикувати:

1. Ризик – це шлях до змін

Багато людей з року в рік живуть життям, яке їм остогидло: робота без перспектив, нудна рутина, звичне оточення. Вирватися можна, лише ризикнувши: знайти незвичне хобі, розширити коло знайомств, подати резюме на посаду мрії або піти з найму та розпочати власний бізнес. І це той випадок, коли ризик є виправданим: якщо щось не вдасться – ви отримаєте нові навички та досвід.

2. Ризик підвищує планку стандартів

Щоразу, коли ми ризикуємо та отримуємо бажане, ми відчуваємо смак перемоги та розуміємо, що здатні на більше. Як у спорті: сьогодні ви подолали дистанцію за рекордні для себе 10 хвилин, а вже завтра плануєте зробити це за 9 і т.д. Колишні стандарти більше не влаштовують нас, тож ми формуємо нові та завдяки цьому розвиваємося.

Історія компанії Honda – яскравий приклад цих двох причин:

Соічіро Хонда був слюсарем у японському селі і мріяв відкрити власну справу. І він ризикнув – зібрав усі гроші та продав прикраси дружини, щоб заснувати маленьке виробництво. Хонда випускав поршневі кільця для компанії Toyota.

Бізнес був прибутковим, однак Хонді цього було вже замало: він почав працювати над власними винаходами. Колеги кепкували з нього: навіщо щось змінювати, коли все й так добре?  Хонда не зважав на кпини і знову ризикнув, вклавши гроші в розробку мотора для мопеда. І не дарма! Сьогодні 75% усіх мотоциклів у світі виробляє компанія Honda.

3. Ризик загартовує характер

Ризики дозволяють нам сформуватися у зрілу особистість, яка вміє гідно приймати невдачі, переживати їх без зайвого стресу і навіть отримувати від них зиск. Саме тому вміння ризикувати є невід'ємною рисою успішних підприємців, інвесторів та трейдерів.

Джессі Лівермор – легендарний трейдер початку XX століття, який вмів ризикувати та долати невдачі. В юності він втік від батька, який бажав, аби син в майбутньому працював на фермі. Лівермор освоїв біржову торгівлю та передбачив біржовий крах 1907 року, заробивши на цьому $3 млн за 9 місяців. Потім двічі зазнав розорення, однак ці збитки не налякали його. Зірковий час Лівермора прийшовся  на 1929 році: трейдер переконав десятки брокерів торгувати на пониження і заробив на дешевих акціях понад $100 млн!

Як ризикувати з користю: правила ризик-менеджменту

Правило №1. Адекватно оцінюйте ризики

Уоррен Баффет якось сказав: «Якщо ви ризикуєте чимось важливим заради чогось неважливого, це безглуздо». Перед тим, як ризикнути, зважте потенційну вигоду та можливі збитки.

Правило №2. Ризикуйте з холодною головою

Не слід ризикувати під впливом емоцій або лише для того, щоб комусь щось довести. Імпульсивні необдумані рішення – практично гарантія провалу.

У 1985 році компанія Coca-Cola вплуталася в провальну авантюру. Її конкурент PepsiCo організувала Pepsi Challenge – тест, в якому люди обирали напій наосліп, лише за смаком. Перемогла Pepsi. У відповідь Coca-Cola ризикнула всім – змінила більш ніж 100-річний рецепт свого газованого напою і створила New Coke. Рішення було ухвалено «нашвидкуруч» і виявилося вкрай невдалим: серед незадоволених новинкою покупців піднялася хвиля протестів. Колишній смак довелося повертати, а ця помилка обійшлася Coca-Cola дуже дорого.

Правило №3. Диверсифікуйте ризики

Не ставте все на кін, залиште місце для маневру. Бажаєте інвестувати в перспективний стартап – виділіть на це частину капіталу, яку можете дозволити собі втратити. Або якщо довіряєте новому співробітникові управління проєктом, нехай це буде не ключовий проєкт, від якого залежить репутація компанії, а попервах щось менш суттєве.

Вчимося ризикувати з користю: трейдинг –   найкращий тренажер

Якщо хочете навчитися керувати ризиками у житті, кар'єрі, бізнесі та фінансах, то кращого тренажера, ніж трейдинг, вам не знайти. У торгівлі на фінансових ринках ризики є максимально прозорими та контрольованими: їх можна заздалегідь розрахувати з точністю до долара чи відсотка, закласти їх у стратегію та «тримати на короткому повідку».

Трейдери враховують такі параметри, як відсоток прибуткових угод за місяць, ризик на угоду, максимально допустима кількість збитків поспіль, максимальне «просідання» депозиту, очікуваний прибуток.

Наприклад, якщо відсоток успішних угод невисокий, а співвідношення прибутку та ризику менше 3:1, ви можете отримати збитки за підсумками місяця. Але якщо відсоток прибуткових позицій перевищуватиме 60%, то ви все одно вийдете в плюс, навіть якщо дохід від угод перевищує ризики у співвідношенні 2:1.

Або: якщо ваш ризик на угоду – 1% і ви маєте максимум 20 збитків поспіль, то просадка депозиту може становити -20%. Хочете її зменшити – змінюйте відсоток ризику чи кількість збиткових угод у стратегії. Усе математично точно і зрозуміло!

Ризик-менеджмент у трейдингу можна значно полегшити. Наприклад, у компанії Gerchik & Co є сервіс «Ризик-менеджер», який автоматично контролює ризики. Ви самі обираєте прийнятні значення ризиків та вводите їх в сервісі. Щойно ви досягаєте лімітів – програма зупиняє торгівлю, не даючи вашому азартові розігратися. Таким чином ви швидше навчитеся працювати з ризиками та зможете нарощувати депозит.

Якщо вам кортить спробувати себе в трейдингу, але вам ще психологічно складно справлятися зі збитками, в Gerchik & Co є не тільки реальні рахунки, але і демо-рахунки з віртуальним депозитом. Відкрити рахунок можна тут.

Ризикуйте та перемагайте

Як казав Марк Цукерберг, «найбільший ризик – це не ризикувати». Ризикувати можна і потрібно, але це слід робити з розумом, з правильними розрахунками та без емоцій. Лише так з кожної ризикової ситуації, незалежно від її результату, ви виходитимете переможцем.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло