Дизайн, що розв’язує завдання бізнесу: чому UX/UI – це необхідність
Онлайн-присутність бізнесу – це не про наявність сайту, а про його якість і відповідність бізнес-завданням

Для бізнесів із переважною часткою онлайн-продажів, критично мати зручний у використанні digital-інструмент із високим рівнем конверсії та інших KPI. Якщо превалюють офлайн-продажі, то digital-історія – це про нарощування репутації та комунікацію з клієнтами. Сайт стає важливою візуальною частиною, де контентна частина через цифрову площину має передавати вайб, ідею та енергію вашого бізнесу. І для обох сегментів UX/UI рішення посідають ключове місце під час масштабування бізнесу, зміни позиціювання, адаптації до нових цілей та ринкових умов.
Розглянемо реальні приклади того, як відбувається розв’язання відповідних завдань із залученням послуг дизайн-агенції.
Збільшення KPIs інтернет-магазину
Одним із найпоширеніших викликів для бізнесу є ситуація, коли на онлайн-проєкті є стабільний трафік, але при цьому показник конверсій занизький, а bounce rate високий. Це сигнал про наявність проблем у юзабіліті сайту, які заважають користувачам здійснювати цільову дію. Для таких випадків оптимізація інтерфейсу – те, що лікар прописав.
Стратегічний редизайн інтернет-магазину Shiny&Diski – гарний приклад того, як продумані UX/UI-зміни, такі, як оптимізація головної сторінки, реорганізація фільтрів пошуку та зміна структури сторінки продукту, можуть значно покращити KPIs сайту:
Зростання конверсії на 12,5%, зокрема на 16% для мобільних пристроїв і на 7% для десктопу.
Збільшення мікроконверсії: користувачі стали на 15% частіше переходити зі списку товарів на сторінку продукту і на 67% частіше додавати товар до кошика.
Підвищення залученості користувачів: перегляди товарів за сеанс зросли на 40%.

Додали блок із найпопулярнішими підкатегоріями згідно з даними аналітики на перший екран головної сторінки, щоб зменшити час пошуку потрібного товару.

Після редизайну: користувачі активно використовують фільтр по бренду, а до цього частіше використовували пошук.

Теплові карти показували, що лише 16% користувачів переходили до характеристик товару до редизайну. Ми перемістили блок із характеристиками – підняли вище до фото товару. Це збільшило кількість переглядів до 40%.
Досягнення нових бізнес-цілей
Редизайн сайту через масштабування або зовнішні зміни – поширений запит для бізнесу. Так, мережа супермаркетів VARUS, одного з найбільших ритейлерів України, зіткнулася з необхідністю адаптації до нових реалій через зміну поведінки користувачів під впливом пандемії COVID-19 і воєнних дій.
Доставка продуктів, що раніше була рідкістю, стала частиною повсякденного життя, а два окремих сайти (корпоративний та інтернет-магазин) не покривали цих завдань. VARUS усвідомив, що для збереження лідерських позицій потрібно створити об'єднану та сучасну платформу, яка не тільки виконуватиме представницьку функцію, а й буде повноцінним інтернет-магазином.
На основі аналізу поведінки клієнтів було оптимізовано головну сторінку, реорганізовано каталог, удосконалено картку товару з cross-sale блоками, створено опис програми лояльності та впроваджено інші зміни для підвищення клієнтоорієнтованості.
Результат редизайну VARUS – зручна онлайн-платформа, яка відповідає бізнес-завданням компанії, задовольняє потреби клієнтів і демонструє переваги компанії.

Вигляд головної сторінки VARUS після редизайну

Сторінка товару сайту VARUS після редизайну

Сторінка бонусної програми VARUS
Тож якісний UX/UI-дизайн – це більше, ніж естетика, це бізнес-інструмент, який допомагає адаптуватися до ринку, підвищувати лояльність клієнтів і досягати стратегічних цілей. У сучасному світі онлайн-присутність – must-have для кожного бізнесу, чи то корпоративний сайт, чи то інтернет-магазин, чи то платформа для підтримки бренду.
Але просто наявність сайту не розв'язує всіх завдань, важлива його якість. Тому інтерфейс потрібно постійно оптимізувати та підтримувати, аби він виконував потрібні вам бізнес-завдання. І ще один важливий поінт – всі зміни мають бути обґрунтовані та засновані на релевантних аналітичних даних.
Матеріал рубрики «Точка зору» є відображенням особистої думки автора й може не збігатися з точкою зору редакції Mind. Він не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Ініціатива публікації, як правило, надходить з боку автора.
Редакція не несе відповідальності за достовірність і тлумачення наведеної інформації та виконує винятково роль носія. Матеріали в рубриці «Точка зору» можуть бути опубліковані як на комерційній, так і на безоплатній основі.
Основна вимога – суспільна значущість теми та відкрита публічна позиція автора.