Що дивитися в кіно у лютому: супергеройський трилер, війна без фільтрів і архітектура як маніфест
Анонс найцікавіших прем’єр на великому екрані

Капітан Америка бореться з Червоним Галком у політичному трилері від Marvel, Земекіс знову експериментує з часом, Сенцов документує війну зсередини, Корбет досліджує жорстку красу бруталізму, а Фельбаум переносить глядачів у жах Мюнхенської трагедії.
Докладно – в огляді Mind.
«Капітан Америка: Чудесний новий світ» («Captain America: Brave New World»)
Дата релізу: 12 лютого
Режисер: Джуліус Она («Люс», «Парадокс Кловерфілда»)
Жанр: екшн, бойовик
Тривалість: 2 год 15 хв
Виробництво: Marvel Studios
У головних ролях: Ентоні Макі (Сокіл у кіновсесвіті Marvel), Гаррісон Форд («Зоряні війни», «Індіана Джонс»), Денні Рамірес («Топ Ган: Маверік»), Джанкарло Еспозіто («Пуститися берега»), Лів Тайлер («Володар перснів»).
Це четверта частина в кіносерії про Капітана Америку та 35-й фільм кіновсесвіту Marvel. При цьому знаменитого Стіва Роджерса (Кріс Еванс) у сюжеті немає. Головний герой – Сем Вілсон (Ентоні Макі), який відтепер носить щит і звання Кепа. Президент США в цьому фільмі – Таддеус Росс (Гаррісон Форд), який стає Червоним Галком і веде масштабну війну вже не проти Брюса Беннера, а проти нового капітана.
Після невдалих касових зборів «Людини-мурахи та Оси: Квантоманія» й «Капітана Марвел 2», бюджет «Чудесного нового світу» значно скромніший – близько $180 млн. Marvel обіцяє саме сюжетний трилер змов, без зайвого мультивсесвітного хаосу, зате з фокусом на динамічні бойові сцени й актуальні політичні підтексти. Гаррісон Форд вперше в кар'єрі виконав роль персонажа, що трансформується за допомогою технології захоплення руху (motion capture).
«Тут і зараз» («Here»)
Дата релізу: 13 лютого
Режисер: Роберт Земекіс («Назад у майбутнє», «Форрест Ґамп»)
Жанр: драма, фентезі, романтика
Тривалість: 1 год 44 хв
Виробництво: TriStar Pictures, Miramax, ImageMovers
У головних ролях: Том Генкс («Філадельфія», «Форрест Ґамп»), Мішель Докері («Абатство Даунтон», «Джментельмени»), Робін Райт («Картковий будинок»), Пол Беттані («ВандаВіжен»), Келлі Рійллі («Гордість і упередження»).
Екранізація однойменного графічного роману Річарда Макгуайра, який став проривом у жанрі візуальних історій ще у 1989 році. Земекіс переносить концепцію колажу часу на екран – епохи накладаються одна на одну в межах єдиної локації. Завдяки FX-технології, що не потребує постпродакшну (Metaphysic Live), акторів омолоджують просто на знімальному майданчику. Це відрізняється від традиційного CGI.
У фільмі багато камерних сцен, де все обертається навколо одного будинку. Історії поколінь поєднуються і демонструють, наскільки мить і вічність можуть співіснувати в одному просторі. Декорації спроєктовані, щоб забезпечити безперервні переходи між часовими періодами – актори можуть змінювати вік і грати сцени різних епох у межах однієї локації, не покидаючи майданчик. Саундтрек Алана Сільвестрі – це окремий вимір у фільмі: музика змінюється залежно від епохи, створюючи ілюзію справжньої подорожі крізь час.
«Бруталіст» («The Brutalist»)
Дата релізу: 20 лютого
Режисер: Брейді Корбет («Дитинство лідера», «Vox Lux»)
Жанр: драма, історичний
Тривалість: 3 год 35 хв (+15-хвилинна перерва)
Виробництво: Universal Pictures
У головних ролях: Едрієн Броуді («Піаніст»), Фелісіті Джонс («Теорія всього»), Гай Пірс («Пам’ятай»), Джо Алвін («Види милосердця»), Реффі Кессіді («Убивство священного оленя», «Містер Селфрідж»).
Це майже чотиригодинна епопея про емігранта-архітектора, який намагається відродити життя і кар’єру, зруйновані війною. Фільм досліджує культурні зіткнення – між митцями-будівничими, їхніми впливовими замовниками та жертвами історичних трагедій. Усе це – крізь призму однієї особистості, що балансує між мрією та жорсткою реальністю.
Візуальний стиль метафорично відсилає до бруталізму – не лише до архітектурного напряму, а й до філософії боротьби за місце в новому світі. Для створення архітектурних проєктів головного героя команда використала реальні креслення бруталістських споруд, а також штучний інтелект, який допомагав генерувати концепції незбудованих конструкцій.
У стрічці звучить три мови – угорська, англійська та французька. Щоб забезпечити автентичне звучання, творці фільму залучили технології українського стартапу, які допомогли відкоригувати вимову Едріена Броуді та Фелісіті Джонс. «Бруталіст» здобув 10 номінацій на «Оскар» та 9 номінацій на «Бафту» – визнання його візуальної сміливості та історичної глибини.
«Реал»
Дата релізу: 20 лютого
Продюсери: Олег Сенцов, Денис Іванов, Майк Дауні, Борис Т.Матич і Лана Матич
Жанр: документальний, військовий
Тривалість: 1 год 30 хв
Виробництво: Cry Cinema, Arthouse Traffic
Фільм – документальне свідчення повномасштабного російського вторгнення в Україну. Олег Сенцов, який воював на південно-східному фронті, зафіксував на камеру GoPro один із боїв. 90 хвилин безперервної напруженості, жодного традиційного монтажу – глядач ніби опиняється в окопі під шквалом обстрілів. Але це не просто хроніка бою. Це акт пам’яті. 22 українські воїни не повернулися з позиції під кодовою назвою «Реал».
У процесі постпродакшну команда зіткнулася з викликом: більшість аудіобібліотек не містять реальних звуків сучасної війни. Автентичність деталей – кожен вибух, кожен постріл, кожен крик – створює ефект тотальної присутності.
«5 вересня» («September 5»)
Дата релізу: 27 лютого
Режисер: Тім Фельбаум («Припливи»)
Жанр: трилер, драма
Тривалість: 1 год 35 хв
Виробництво: Paramount Pictures
У головних ролях: Пітер Сарсґаард («Ціна правди»), Джон Магаро («Гра на пониження»), Бен Чаплін («Тонка червона лінія»), Леоні Бенеш («Навколо світу за 80 днів»).
Стрічка занурює у трагедію Олімпійських ігор у Мюнхені 1972 року, показуючи її очима телевізійників. Палестинське угруповання «Чорний вересень» захопило в заручники ізраїльських спортсменів, вимагаючи звільнення ув’язнених палестинців. Група американських продюсерів змушена миттєво перемкнутися з репортажів про спорт на екстрене висвітлення події.
Якщо «Мюнхен» Стівена Спілберга (2005) фокусувався на операції відплати, то тут у центрі – журналісти, які намагалися донести правду в реальному часі. Герої Пітера Сарсґаарда та Джона Магаро стикаються з внутрішнім конфліктом: дотримуватися журналістської етики чи залишатися першими в етері? Режисер використовує унікальні архівні кадри трансляцій ABC, що підсилює ефект документальної присутності. Фільм здобув номінацію на «Оскар» за найкращий оригінальний сценарій.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].