COO UX/UI-агенції «Турум-бурум»: «Бізнес часто не розуміє, що саме сайт є точкою, де конверсія відбувається або втрачається»
Зручні інтерфейси сайтів повертають клієнтів, зберігаючи кошти компанії та настрій аудиторії

Статистика свідчить: навіть великі компанії втрачають до 50% потенційних продажів через недопрацьований UX/UI. Тобто через недбале ставлення до сайту. І це – при тому, що бюджети eCommerce-проєктів на маркетинг, рекламу та залучення трафіку щорічно зростають. Але чи завжди ці інвестиції працюють ефективно? І чи достатньо просто привести відвідувачів на сайт, щоб вони стали покупцями?
В Україні ситуація і тієї гірша: 80% українських сайтів досі мають критичні UX/UI-помилки, що впливають на їхні бізнес-показники. Тож Mind звернувся до Дениса Студеннікова, СОО студії «Турум-бурум» – одного з провідних UX/UI/CRO-агентств України. Під час інтерв’ю ми обговорили, коли UX/UI перетворюється з бажаної зміни на критичну потребу, чи можна виміряти ефективність UX/UI у грошах, чому оптимізація інтерфейсу дає ROI швидше, ніж реклама, та як мінімальними змінами підняти середній чек у 1,5–2 рази?
– Взагалі, звідки така назва – студія «Турум-бурум»?
– Назва «Турум-бурум» асоціюється з рухом, енергією та прогресом. Дехто навіть каже, що вона нагадує звук потужного двигуна боліда, і це символічно: ми допомагаємо бізнесам рухатися вперед, створюючи якісні та зручні інтерфейси. Наша місія проста, але амбітна – зробити онлайн-середовище зрозумілим і доступним для кожного, а український eCommerce – прикладом для наслідування у світі.
Так, назва здається легкою та грайливою, але за цією невимушеністю стоїть понад десять років досвіду та серйозного підходу до справи. Ми співпрацюємо з такими провідними брендами, як Samsung, Intertop, Varus, British American Tobacco, Pandora та ПУМБ, допомагаючи їм не лише поліпшувати користувацький досвід, а й досягати своїх бізнес-цілей.
– Навіщо українському підприємцю UX/UI? Чим студія «Турум-бурум» може бути корисна бізнесу?
– Сьогодні за поняттям UX/UI люди бачать різне наповнення. Хтось вважає, що це гарна картинка, що чіпляє. Але для нас UX/UI – це не про красу та вау-ефект, а про зручність та ефективність, про результат, який можна виміряти, про рішення, які допомагають як бізнесу, так і користувачам.
З 2009 року ми створюємо інтерфейси, а останні 7 років сфокусовані на збільшенні конверсії через поліпшення UX/UI. Наш досвід – понад 10 000 годин UX-аудитів і тисячі протестованих гіпотез. І ось що ми бачимо: багато бізнесів недооцінюють вплив інтерфейсу на ключові бізнес-показники.
Компанії витрачають великі бюджети на залучення трафіку, вкладають кошти в рекламу, розвивають контентну історію, опікуються питаннями SEO, розвивають соцмережі. Але часто не розуміють, що саме сайт є тією точкою, де конверсія відбувається або втрачається. Тобто від якості користувацького досвіду вашого digital-проєкту залежить, чи отримає бізнес дохід.

Навіть у великих компаніях за інтерфейс інтернет-магазину та дизайн реклами на білбордах часто відповідає та сама людина. Як результат, 80% українських сайтів мають критичні помилки, які можна виявити навіть без підключення будь-яких інструментів.
Тому головна мета студії «Турум-бурум» – виявити й усунути всі бар'єри, які заважають відвідувачам сайту завершити покупку або іншу цільову дію.
– Які саме послуги надають UX/UI-агенції та чи відрізняються від переліку послуги «Турум-бурум»?
– UX/UI-агенції зазвичай надають послуги з дослідження користувацького досвіду, UX-аудиту, створення та оптимізації дизайну інтерфейсів, прототипування, тестування, а також проєктування інформаційної архітектури. Їхня мета – створити зручний, інтуїтивний і привабливий дизайн, що поліпшує взаємодію користувачів із продуктом.
Як я вже казав, ми не створюємо інтерфейси просто заради гарного дизайну. Для нас сайт – це бізнес-інструмент, який має працювати на досягнення конкретних цілей. Працюючи на проєкті, нам завжди було важливо не просто виконати роботу, а стати частиною команди клієнта, розвивати його бізнес разом. Ми поєднали закордонні практики з 15-річним UX/UI-бекграундом, і знайшли свою нішу на перетині маркетинг-послуг з оптимізації користувацького досвіду і класичного UX/UI-підходу. Це й обумовлює унікальність нашого підходу.
Уже кілька років поспіль ми входимо до 50 найкращих агентств світу з оптимізації конверсії за версією The Manifest. Наші послуги охоплюють UX-дослідження, аудит сайтів, дизайн інтерфейсів, налаштування аналітики та візуалізацію даних. CRO-стратегії нашої команди, гіпотези завжди побудовані не на здогадках, а на реальних цифрах.
Створюючи зручні інтерфейси, легше утримувати клієнтів, оскільки задоволені користувачі частіше повертаються. А нині це важливо, адже утримання клієнта коштує у 5–6 разів дешевше, ніж залучення нового, і при цьому збільшення утримання клієнтів на 5% може підвищити прибуток компанії на 25–95%.
– Чи можливо підрахувати користь від послуг UX/UI-агенції?
– Звісно. Вимірюваність результатів – це одна з наших ключових переваг. Ми оцінюємо вплив UX/UI-рішень на бізнес-показники за допомогою аналітики, збираючи як кількісні, так і якісні дані за фіксований період до впровадження змін інтерфейсу та відповідний період після реалізації. Порівнявши ці дані, отримуємо оцінку ефективності впровадження UX/UI-змін у конкретних цифрах*.
Наприклад, після аналізу сторінки товару інтернет-магазина професійної італійської косметики Lamour, ми відмітили погану інформаційну структуру, відсутність пріоритетів для елементів сторінки (назва товару, блок покупки, розділи опису та характеристик), неочевидність правил користування кнопкою «Тільки Pro» замість «Купити» (загальний користувач не міг покласти продукцію до кошика). Зафіксували KPI сторінки за два тижні до змін.

Впровадили рекомендації: пріоритизувати інформацію, виділили назву товару, кнопку купівлі, заголовки розділів та описи. Щоб користувачам було зрозуміліше, що означає кнопка «Тільки Pro», додали пояснювальну інформацію про кнопку «Тільки Pro». Заміряли KPI сторінки через два тижні після змін.

Порівнявши дані аналітики до й після змін, ми побачили, що кількість товарів на замовлення збільшилося на 43%, а середній чек – в 1,7 раза. Отже, бізнес може наявно підрахувати збільшення доходів після оптимізації елементів інтерфейсу та оцінити ефективність впровадження UX/UI-змін у грошовому еквіваленті.
Тож ми радимо завжди робити заміри ключових показників до та після впровадження будь-яких змін. Це можуть бути такі KPIs як:
- коефіцієнт загальної конверсії (CR) та мікроконверсії: вимірювати, скільки відвідувачів вашого сайту виконують цільові дії – додають товари до кошика, оформлюють замовлення чи залишають заявки;
- середній чек (AOV): перевіряти, як зміни вплинули на збільшення середньої вартості покупки;
- відсоток відмов (Bounce Rate): оцінювати, чи стали користувачі залишати сайт рідше;
- час на сайті та переглянуті сторінки: ці показники свідчать про залученість користувачів.
*Важливо: для релевантності даних мають бути враховані також показники сезонності та особливості трафіку.
– На якому етапі існування / розвитку бізнесу має сенс до вас звертатись? З яким запитом?
– До нас звертаються бізнеси, які прагнуть перейти на новий рівень розвитку та підвищити ефективність своїх онлайн-інструментів.
На початкових етапах, наприклад, стартапи часто фокусуються на мінімально потрібних ресурсах: веденні соціальних мереж чи створенні простих сайтів на конструкторах для перевірки бізнес-ідеї та залучення першої аудиторії. Але, коли бізнес починає зростати та масштабується, виникає потреба у якісному, професійно реалізованому digital-продукті.
На закордонних ринках бачимо іншу тенденцію: стартапи часто звертаються до UX/UI-фахівців одразу, щоб закласти міцний фундамент для свого розвитку.

– Традиційне питання, майже в будь-якій галузі: агенція чи in-house?
– Все залежить від вашої бізнес-моделі. Inhouse-команди підходять великим компаніям із достатнім бюджетом, які можуть інвестувати в розвиток внутрішніх спеціалістів. Натомість агенція має певні переваги, наприклад свіжий погляд. Оскільки агенція працює з різними проєктами, то має змогу акумулювати знання з різних ніш, країн і ринків.
Так, ми співпрацюємо з inhouse-командами, надаючи консультації та допомагаючи впроваджувати інновації. Крім того, якщо є запит, ми можемо допомогти бізнесу побудувати власну внутрішню команду.
– Який вигляд має світовий ринок UX/UI: фінансовий обсяг, тенденції та тренди – 2025?
– Світовий ринок UX/UI стрімко розвивається, слідуючи за технологіями та змінюючи підхід до користувацького досвіду. Тож, у 2025 році, eCommerce зосередиться на оптимізації та поліпшенні користувацького досвіду (UX), а нові тренди в дизайні UX стануть важливим стратегічним інструментом для бізнесу.
Персоналізація на основі штучного інтелекту (AI) залишається одним із головних трендів останніх років і продовжить утримувати свої позиції. Така стабільність і популярність тренду полягає в тому, що цей інструмент дозволяє адаптувати контент під кожного користувача, а це людям подобається, тож зростає залученість і конверсія. Українським ритейлерам у 2025 році варто активніше використовувати цей інструмент, впроваджуючи персоналізовані рекомендації на основі попередніх покупок та інтересів клієнтів, аби ефективніше утримувати постійну аудиторію.
Інклюзивний дизайн також продовжує набирати обертів як один із ключових трендів. Орієнтація й урахування потреб людей з обмеженими можливостями не лише відповідає міжнародним стандартам, а й допомагає залучати ширшу аудиторію та сприяє підвищенню лояльності клієнтів. Для компаній, які планують вихід на міжнародний ринок, інклюзивність є обов’язковим компонентом стратегії.
Мінімалізм в UX-дизайні та сервісний дизайн продовжуватимуть залишатися ключовими трендами й наступного року. Простий, чистий і функціональний інтерфейс значно полегшує взаємодію користувачів із сайтом та мінімізує когнітивне навантаження. Для українських ритейлерів це чудова можливість створити максимально зручний і зрозумілий дизайн, що пришвидшує процес прийняття рішень щодо купівлі.
Оптимізація інтерфейсів на основі аналітики та даних заслуговує на окрему увагу. Аналітика дозволяє не тільки розуміти, як клієнти взаємодіють із сайтом, а й прогнозувати їхні потреби. Раціональне використання даних дозволить ритейлерам поліпшувати користувацький досвід, посилювати конкурентні переваги та ефективніше реагувати на зміни ринку.
Матеріал рубрики «Точка зору» є відображенням особистої думки автора й може не збігатися з точкою зору редакції Mind. Він не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Ініціатива публікації, як правило, надходить з боку автора.
Редакція не несе відповідальності за достовірність і тлумачення наведеної інформації та виконує винятково роль носія. Матеріали в рубриці «Точка зору» можуть бути опубліковані як на комерційній, так і на безоплатній основі.
Основна вимога – суспільна значущість теми та відкрита публічна позиція автора.