Mind WinTech Pitches. Монетизація музичних талантів, гнучке управління енергією, захист при зберіганні зерна та рішення для e-commerce
Що було презентовано на технологічному саміті в Києві та на яку співпрацю очікують стартапи

Під час Mind WinTech Summit 2025 у Києві шість стартапів презентували технологічні проєкти в аграрній, фінансовій, енергетичній сферах, а також пов’язаних із використанням AI в ритейлі.
Mind описав основні параметри розвитку проєктів і підбив підсумки голосувань журі й глядачів по результатах пітчинг-сесій.
GrainMole. Захист зерна від псування

Першою в секторі AgriTech презентувала проєкт GrainMole його засновниця та CEO Марія Машковська. Проблема, яка потребує вирішення, – щорічна втрата 160 млн тонн зерна у світі через неправильні умови зберігання, що в грошовому вираженні сягає $40 млрд. Як правило, це стається через несвоєчасну фіксацію порушень режиму температури чи вологості.
Рішення. Команда GrainMole розробила модульну систему моніторингу стану зерна для складів. Вона підходить як для дрібних господарств, так і для потужних елеваторів. Ключова перевага – прогнозування псування, а не лише фіксація поточного стану.

Поточний стан. Команда GrainMole майже завершила стадію R&D (Research and Development – дослідження та розробка) і готується до попереднього запуску системи. У червні команда планує укласти перші угоди з агрохолдингами, а серійне виробництво стартуватиме у вересні 2025 року. GrainMole має 10 фахівців, які забезпечують розробку та повний цикл створення – від сенсорів до вебплатформи.

Запит. Зараз команда шукає $500 тис на етапі pre-seed для:
- завершення R&D;
- запуску серійного виробництва;
- маркетингу в B2B-сегменті;
- технічної підтримки користувачів;
- сертифікації продукту.

Приклад інтерфейсу програми – система вказує на наявні проблеми в зерносховищі.
Neomi. AI-віджет, що самостійно купує товари

Наступним виступав Дмитро Лилик з компанії Neomi. Він переніс нас від аграрного сектору в безпосередньо споживчий – продуктовий ритейл. Команда Neomi розробила віджет, який дозволяє розв’язати проблему покинутих кошиків при онлайн-купівлі товарів. За даними Baymard Institute, цей показник становить 70,2%. Це середнє значення, розраховане на основі 49 різних досліджень щодо електронної комерції.
Рішення. За допомогою штучного інтелекту сервісу Neomi кошик наповнюється відповідно до побажань щодо страв, дієти та кількості порцій. Користувачу достатньо описати, що він хоче, наприклад «азійська кухня для родини», і замовлення буде сформовано.
Отже, виграють обидві сторони:
- користувач економить до 90% свого часу;
- торговельні мережі мають можливість просувати необхідні клієнтам товари.

Поточний стан. Neomi уже працює в пілотному режимі у двох національних продуктових мережах, які разом мають понад 10 млн покупців щомісяця. Ведуться переговори з трьома іншими ритейлерами та встановлено контакт із п’ятьма ключовими decision-makers у галузі.
Запит. Прямо зараз команда не залучає фінансування, а шукає партнерів і потенційних інвесторів для обговорення стратегії з фандрейзингу на III та IV квартали поточного року. Також Neomi зацікавлені в контактах із ритейл-мережами та подальшому тестуванні системи разом із ними.

Djooky. Чесна монетизація талантів

Далі в програмі були доповіді у сфері FinTech і стартап цієї галузі – Djooky. Засновник проекту Андрій Даховський бачить свою мету набагато ширше, ніж просто бізнес, а саме: дати можливість талановитим виконавцям заробляти на своїй творчості, не перебувая «під крилом» глобальних лейблів чи стримінгових платформ. На сьогодні 90% доходів у музиці концентруються лише в 1% виконавців. Доступ до повноцінного просування та юридичного захисту має незначна частина артистів.
Рішення. Djooky будує цілісну екосистему, що дозволяє монетизувати творчість навіть виконавцям-початківцям. Виграють всі сторони процесу:
- Незалежні артисти – можуть залучати фінансування і професійно продюсуватися без участі великих лейблів.
- Експерти музичної індустрії (продюсери, менеджери, лейбли, юристи) – надають підтримку, продакшн та експертизу для нових талантів.
- Меломани – отримують можливість підтримати улюблених виконавців і впливати на їхній розвиток.
- Інвестори – можуть вкладати кошти в музику як новий клас активів, отримуючи частку від роялті та продажів.

Поточний стан. Фактичні результати – близько 200 тис. зареєстрованих користувачів із 191 країни, 24 тис. з яких – музиканти. Компанія провела 16 успішних аукціонів з прав на музику та потрапила в публікації Rolling Stone, Billboard, Music Week, Wired.
Ключові метрики:
- LTV (пожиттєва цінність клієнта): 122 євро
- CAC (вартість залучення клієнта): 10 євро
- Співвідношення LTV/CAC = 12.2, що значно випереджає стандартні цифри.
Відчувають різницю і виконавці – Djooky продемонстрували практичний кейс, де співачка Kler за 3 місяці співпраці отримала понад 22 тис. євро, тоді як за цілий рік до цього – 1600 євро.
Запит. Djooky відкритий до переговорів із партнерами, які хочуть увійти на ринок інвестицій у музику, що зростає, а також підтримати соціально значущий продукт для незалежних артистів.

Aima. Штучний інтелект на службі e-commerce

Якщо ж стоїть завдання просувати не музику, а будь-які інші продукти, допомогти зможе розробка наступного учасника пітч-сесії – мобільний застосунок для створення та керування інтернет-магазином Aima. Анатолій Маліновський, CEO та співзасновник проєкту, акцентував увагу на ключових поточних проблемах ринку:
- більшість рішень сфокусовані на дизайні, а не на продажах;
- немає універсального мобільного застосунку – для повноцінної роботи потрібен комп’ютер; якісний магазин складно створити без досвіду.
Рішення. Aima розв’язує всі ці питання, максимально полегшуючи точку входу для користувача. Для створення контенту залучається AI, а сам магазин є адаптивним для роботи на всіх пристроях. Крім того, продукт має найнижчу ціну серед конкурентів – від $10/міс.

Поточний стан. Уже створений MVP (є інтерфейс, функціональний застосунок) та впроваджено AI-модулі. Триває залучення перших 100 клієнтів, поки що в Україні.
Запит. Зараз команда залучає інвестиції для подальшої розробки функціоналу і просування на ринок США. Саме там заплановане масштабування продукту.

STEPS. Система гнучкого управління енергією

Віталій Сторожук, доктор технічних наук з 40 річним досвідом, презентував проект у сфері EnergyTech. STEPS – це розумна система зберігання тепла, яка дозволяє накопичувати і ефективно використовувати енергію. Технологія дозволяє зменшити витрати і залежність від палива для бізнесу.
Рішення. Численні блекаути підкреслили ряд наявних проблем у галузі енергозбереження: системи не гнучкі, пікові навантаження призводять до перевитрат, а якісні рішення як правило занадто дорогі. Система STEPS, в свою чергу, інтегрує різні джерела енергії, використовує інструменти AI та прогнозування погоди, що дозволяє віддавати тепло тоді, коли воно потрібне найбільше.
Поточний стан. Проект розвивається на базі потужностей компанії «Майтек Плюс», яка веде свою діяльність у сфері автоматизації бізнесу з 2011 року. По продукту STEPS здійснено повне технологічне обґрунтування та тестування в лабораторії.
Запит. Команда шукає фінансування в розмірі 670 тис. євро, яке буде спрямоване на поетапне розгортання рішення в Україні та ЄС:
- 70 тис. євро – створення першого демонстраційного зразка в Україні;
- 300 тис. євро – запуск повноцінних проєктів у 5 країнах ЄС (пілоти + адаптація);
- 300 тис. євро – підготовка технологічної лінії для початку серійного виробництва.
Пріоритетна аудиторія – готелі, СПА-комплекси, агроферми, підприємства з високим тепловим навантаженням у країнах Центральної та Східної Європи.

Salesdep.ai. AI-продавець, який ніколи не спить

Завершував пітч сесію інший проєкт, що стосується оптимізації. Проте не в енергоспоживанні, а в бізнес-процесах. Арсен Гоян, CTO Salesdep.ai презентував AI-асистента з продажів, який працює замість менеджерів. Фактично йдеться про штучний інтелект, який самостійно спілкується з клієнтами через чати, дзвінки та відео.
Рішення. Посилаючись на дані Hubspot, в компанії стверджують, що коефіцієнт конверсії продажів зменшується в 5 разів, якщо з вхідним лідом зв'язатися пізніше, ніж через 5 хвилин після його надходження. А саме це трапляється регулярно – люди не роботи, і не завжди на зв’язку. Асистент від Salesdep.ai натомість працює 24/7, відповідає миттєво, є інтегрованим з CRM-системами, месенджерами та сайтом. На відміну від рішень конкурентів він підтримує три рівні комунікації – текст, голос і відео.
Поточний стан. Зі сторони команди вкладено власні кошти:
- $60 тис – від засновників;
- $50 тис – від технічного партнера;
- $60 тис – від маркетинг-партнера.
Компанія реалізувала 10 пілотів, залучила 106 бізнесів та отримала більше $10 тис. виручки. Продукт був представлений на Web Summit, SLUSH, LVIV Tech і відзначений як Startup of the Month за версією Vestbee. Аудиторією продукту виступає передусім малий і середній бізнес в США, де потенціал ринку сьогодні перевищує $14 млрд, і має сягнути $24 млрд у найближчі 8 років.

Запит. Команда залучає інвесторів на умовах SAFE (Simple Agreement for Future Equity) чи Convertible loan на $300 тис. На половину цієї суми уже було отримано попередні погодження. Передбачається наступне використання бюджету:
- 35% – розробка продукту;
- 30% – маркетинг і продажі;
- 35% – операційні витрати.
Мета – вийти на 500 активних користувачів до третього кварталу 2025 року та реалізувати повну функціональність: відео, голос, чат, інтеграції з CRM та месенджерами.
Переможці
Для оцінки ідей та виступів ми запросили професійне журі:

Сергій Калінчук, засновник і керуючий партнер венчурної студії Antigravity Partners;

Олександр Шарко, Principal в Toloka.vc.
Обидва експерти мають багаторічний практичний досвід у роботі зі стартапами, що дозволило їм ставити запитання та справедливо оцінити кожен виступ.
Поряд із журі, бали ставили і глядачі. Цікаво, що переможці виявилися різними, але про це далі. Загалом же враховувалося п’ять критеріїв:
Ідея та інноваційність | Ринковий потенціал | Команда та експертність | Бізнес-модель / фінансова логіка | Якість презентації |
Наскільки нове або нестандартне рішення пропонується? | Чи існують чітко визначена проблема, цільова аудиторія та потенціал масштабування? | Чи відчувається компетентність у темі та реалістичний підхід до реалізації ідеї? | Чи зрозуміло, як стартап планує заробляти? | Наскільки структурованим, логічним і впевненим був виступ? |
Після виступу всіх учасників головний редактор Mind Євген Шпитко підбив підсумки голосування. За версією журі перше місце посів проєкт Djooky. Олександр Шарко відзначив максимальним балом ідею, команду та алгоритм монетизації. Сергій Калінчук дав найвищий бал ідеї та ринковому потенціалу.
На кілька пунктів відстали від лідера два інші стартапи. Експертам сподобався ринковий потенціал та бізнес модель Neomi, а також кваліфікація команди та якість презентації спікера Salesdep.ai.
Останнє не залишилося поза увагою і глядачів – вони відзначили майже максимальними 4,93 бала в середньому енергійний і змістовний виступ Арсена Гояна. Але не лише подача – близькими до ідеальних були й оцінки іноваційності, ринкового потенціалу та команди Salesdep.ai від аудиторії саміту.
Відразу за переможцем глядацьких симпатій розмістились Aima та GrainMole, чиї представники зуміли продемонструвати потенціал своїх стартапів. Після виступів глядачі продовжили спілкування зі спікерами, а проєктам Djooky та Salesdep.ai Mind ще присвятить окремі детальні матеріали.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].