Новинки Женеви: які концепт-кари з'явилися на найбільшому в світі автосалоні
Про найцікавіші авто майбутнього з чергового Женевського автосалону

Женевський автосалон
Женевський автосалон завжди був виставкою ідей, де великі й малі компанії презентують свої найновітніші розробки. Цього року він розпочався 6 березня. І на цій автомобільній сцені на повну гучність лунають дві головні мелодії, яким слідуватиме автомобілебудування у найближчі роки. Це повальна електрифікація та збільшення рівня автономності. Отже, Mind пропонує розглянути найцікавіші концепти Женеви, які змальовують найближче автомобільне майбутнє.
Volkswagen I.D. Vizzion

Volkswagen I.D. Vizzion
Навіть великі автівки будуть безпілотними – саме на це натякає концептуальний люкс-седан Volkswagen I.D. Vizzion. У довжину він перевищує 5,1 м та має колісну базу рівно 3 м. У салоні з чотирма кріслами розміщуються чотири пасажири. Так-так, саме чотири – водій відсутній як такий. Електромобіль I.D. Vizzion, а це саме електромобіль, взагалі не має органів керування – ні руля, ні педалей. Більше того – тут відсутні навіть екрани для виводу поточної інформації. I.D. Vizzion в принципі не потребує втручання людини і відповідає найвищому, п’ятому рівню автономності.

Volkswagen I.D. Vizzion
Потрібно лише голосом та жестами задати потрібний маршрут – і все. Для цього тут встановлено голографічні екрани, які використовують технологію HoloLens компанії Microsoft. Поки що для користування нею слід одягати спеціальні окуляри, але до моменту серійного впровадження потреба у них відпаде. Ці екрани мають й розважальну функцію: кіно, концерти, web-серфінг тощо.

Volkswagen I.D. Vizzion
За всім цим технічна складова автівки вже не здається вражаючою, але й тут є дещо цікавеньке. Кожну пару коліс у рух приводить свій електромотор: потужністю 75 кВт на передній вісі та 150 кВт – на задній. Розміщена під підлогою салону тягова батарея має ємність 111 кВт*год. Це дуже багато: такого запасу повинно вистачити аж на 665 км пробігу. Заряджати батарею можна як від розетки, так і індукційним методом. Втім, ці нюанси власника навряд чи будуть турбувати, адже «розумні» автомобілі майбутнього самостійно зможуть не тільки їздити, а й заряджатися.
Renault EZ-GO

Renault EZ-GO
Якщо у майбутньому людина не матиме можливості керувати автомобілем, то може, не варто його мати у власності? Ідея каршерінгу (спільного користування автомобілем) шириться світом, завойовуючи все більше прихильників. Саме для них компанія Renault привезла в Женеву концепт EZ-GO.

Renault EZ-GO
У порівняння з більшістю попередніх експериментів, які сповідують цю концепцію, електричний EZ-GO просто величезний: 5,2 м від носу до хвоста. Це вже майже автобус! Асоціації з громадським транспортом викликає й шестимісний салон, де пасажири розміщуються на лавках вздовж бортів. При цьому для входу-виходу слугують величезні підйомні двері у передній частині машини, а для полегшення процесу передбачено спеціальний пандус.

Renault EZ-GO
EZ-GO теж не має органів керування, але для концепту заявлено лише четвертий рівень автономності. Це означає, що у деяких ситуаціях все ж таки може знадобитися втручання людини. Яким чином? За допомогою дистанційного керування.

Renault EZ-GO
З технічної точки зору машина має декілька цікавинок. По-перше, всі її чотири колеса керовані, а, по-друге, з заявлених 1700 кг спорядженої маси 300 кг приходиться на батарею. І хоча її ємність виробник не розголошує, опосередковано це вказує на доволі великий запас ходу на одній заправці.
Icona Nucleus

Icona Nucleus
Від великих концернів не відстають і незалежні дизайн-студії. Проект італійської компанії Icona – це шестимісний однооб’ємний електрокар Nucleus з п’ятим рівнем автономності. Тобто втручання людини у процес керування не передбачено в принципі. Цікаво, що у інженерів різних компаній думки збігаються: Nucleus, як і I.D. Vizzion, позбавлено не тільки органів керування, а й будь яких дисплеїв. А ще це черговий приклад відходу від компактності: довжина концепту перевищує 5 м.

Icona Nucleus
Ззовні машина привертає увагу єдиною наявною дверцятою, а салон – асиметричністю: шість крісел розташовано у довільному порядку. Голографічних дисплеїв тут немає, зате передбачено можливість підключення до бортової мережі трьох лептопів. Самі розробники порівнюють Nucleus з номером п’ятизіркового готелю, натякаючи на високий рівень комфорту.
Porsche Mission E Cross Turismo

Porsche Mission E Cross Turismo
Не автономністю єдиною – представлений у Женеві компанією Porsche концептуальний електрокросовер Mission E Cross Turismo має звичні органи керування, не може їздити без водія і ближче усього до звичайних автівок. Фірма, яка сповідує драйверські цінності, справедливо вважає, що далеко не всі забажають відмовитися від керма вже у найближчому майбутньому. Ця машина має найбільші шанси вже скоро стати серійною, адже Porsche не показує концептів заради концепції.

Porsche Mission E Cross Turismo
Porsche Mission E Cross Turismo оснащено чотирма електромоторами – по одному на кожне колесо – загальною потужністю понад 600 к.с. При такій тязі недивно, що машина розганяється до 100 км/год лише за 3,5 с. Але куди цікавіше, що на одній зарядці електрокросовер здатен проїхати 500 км, а до 80% батареї зарядиться лише за 15 хвилин – щоправда лише при наявності спеціальної зарядної станції. Салон під зав’язку нашпиговано електронікою: тут тобі і сенсорні кнопки, і численні тачпади, і вмонтована в салонне дзеркало заднього огляду відеокамера, яка слідкує за поглядами водія й переднього пасажира та допомагає виділити на віртуальній панелі приладів потрібну у даний момент інформацію.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].