Новинки Франкфуртського автосалону: VW Golf здорової людини і «навіжений всюдихід» Land Rover Defender
Як традиціям доводиться уживатися з інноваціями

12 вересня у Франкфурті-на-Майні відкриється для глядачів останнє з великих мотор-шоу року – Франкфуртський автосалон (Internationale Automobil-Ausstellung, IAA). Попри спроби окремих луддитів зірвати його проведення, він покаже, наскільки концерни готові до головного екологічного виклику – повної заборони виробництва автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. Лише на початку авто-івенту заявлено 72 світові прем'єри. Mind розповідає про найцікавіші з них.
Volkswagen ID.3

Анонсуючи світову презентацію Volkswagen ID.3, багато які ЗМІ поквапилися відрапортувати про появу «першого електромобіля VW». І помилилися: навіть в Україні досі можна знайти в продажу e-Golf без пробігу.
Насправді ж ID.3 – це перший електрокар концерну, розроблений з нуля, і заміна родоначальникові гольф-класу. Цифра в індексі вказує на той самий «типорозмір» за європейською класифікацією, в якому ось уже 35 років безроздільно панує Golf. При цьому електрокар набагато більший (4260х1810х1550 мм) і просторіший – завдяки колесам, розставленим по кутах кузова, його база лише на 21 мм коротша, ніж у «пасата».
Шлях від народної «електрички» до вселенського «ковчега» складе трохи більше 10 років – у 2030-му в Німеччині буде заборонено випуск автомобілів з ДВЗ.
ID.3 – первісток модульної платформи MEB, розробленої спеціально під електромобілі всього концерну. За рахунок уніфікації та спрощення виробництва вона прискорить і здешевить розробку нових моделей. А планів у Volkswagen, як завжди, безліч. Крім самого сімейства ID (хетчбек, мінівен, паркетник і седан), на ній будуть створені всі «електрички» Audi, Cupra, Skoda і SEAT.
Згідно з амбітним задумом автоконструкторів, через три роки ринок наповнять 27 моделей електрокарів, річний випуск яких сягне 1 млн штук. З цієї нагоди німці навіть змінили свій канонізований логотип.
Перша несподіванка «трійки» – електромотор встановлений на задній осі, а картридж тягових батарей інтегрований у силову структуру кузова. Друга – потужність електромотора можна вибрати: при незмінному моменті в 310 Нм віддача може становити 150 або 204 к. с. Залежно від ємності акумуляторів (45/58/77 кВт) автономність хетчбека за циклом WLTR становить 330/420/550 км.
Ціна ID.3 у Німеччині – від 30 000 до 40 000 євро, причому в неї входять передплачені потужність 2000 кВт/год зарядки. Перша партія з 30 000 хетчбеків уже розпродана, хоча їх відвантаження розпочнеться не раніше червня.
У стартовій комплектації в новинки – 18-дюймові диски, мультимедійна система з навігатором, підігрів сидінь і керма. У серединній – 19-дюймові диски, матричні фари, безключовий доступ, адаптивний круїз-контроль і камера заднього огляду. Топова версія може похвалитися 20-дюймовими дисками, панорамним дахом, проекційним дисплеєм, аудіосистемою Beats. Немає в ній лише опціонної 100-кіловатної зарядки, що дозволяє за 30 хвилин збільшити автономність до 290 км.
Основні технічні характеристики VW ID.3
Модель | Ємність батареї | Автономність* |
VW ID.3 | 45 кВт | 330 км |
VW ID.3 | 58 кВт | 420 км |
VW ID.3 | 77 кВт | 550 км |
*Цикл WLTP.
Land Rover Defender

Колишній «деф» самим фактом свого існування доводив, що вимерли аж ніяк не всі динозаври. Дивлячись на його спадкоємця, насилу віриться, що перед нами не шоу-кар. Ще важче повірити в його характеристики – ніколи ще автомобіль для серйозних пригод не був настільки технічно витонченим.
Конструкція найпершого Land Rover була кондовою навіть для другої половини 1940-х. Але завдяки любові британців до традицій «деф» остаточно припинили випускати лише рік тому. Він напевно б пожив ще стільки ж, якби не нові стандарти безпеки пішоходів.
На перший погляд спадкоємця з його пращуром ріднить лише назва, формат і індекси «90» і «110». Які, щоправда, з реальною колісною базою не корелюються ні в дюймах, ні фунтах, ні в стерлінгах: 2587 мм у тридверної версії і 3022 мм у п’ятидверної.
Замість рами тепер – несучий кузов з алюмінієвим монококом, замість нерозрізних мостів – багатоважельні підвіски. І адаптивні пневмостійки (база для 110-ї), які жонглюють кліренсом зі спритністю фокусника. Зі штатних 216 мм дорожній просвіт можна «здути» до 166 мм або «надути» до 291 мм. А в особливих випадках пневматика вибере півметрові ходи підвіски, збільшивши кліренс до 361 мм. І щось підказує, що Defender обов'язково потрапить у таку халепу – недарма ж він спроектований, як і його «предок», з багатократним запасом міцності.
Точкою відліку для неофіта став «візок» Discovery D7x, відповідним чином допрацьований і посилений. За словами англійців, елементи підвіски витримують до 7 тонн рвучкого навантаження. На позашляхову геометрію працюють і традиційно мінімальні звіси, що дозволяють довести кути в'їзду/з'їзду/рампи – 38/40/31 гр.
Одним зі слабких місць «дефа» протягом всієї його кар'єри були малопотужні двигуни. Нині ж моторна лінійка грає м'язами: версія P400 розмінює першу «сотню» за 6,1 с проти колишніх 16 с.
Усі мотори – з сімейства Ingenium, тобто «заточені» під 8-ступінчасту АКП ZF і 2-ступінчасту «роздатку». Які, в свою чергу, працюють рука об руку з фірмовою системою Terrain Response. Остання тепер не просто грає з блокуваннями диференціалів і чутливістю АБС, акселератора і рульового управління, а й самостійно здатна розпізнавати той чи інший вид бездоріжжя. І форсувати броди глибиною до 900 мм. Отже новий Defender порівняно зі старим не лише краще їздить, але і плаває.
Основні характеристики Land Rover Defender
Модель |
Роб. об'єм (куб. см) |
Потужність (к. с.) |
Крутний момент (Нм) |
Розгін, с (0–100 км/год) |
P400 | 3000 | 400 | 550 | 6.1 |
P300 | 2000 | 300 | 400 | 9.9 |
D200 | 2000 | 200 | 430 | 9.9 |
D240 | 2000 | 240 | 430 | 9.1 |
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми запрошуємо вас стати частиною Mind Club. Для цього потрібно оформити підписку за $7 на місяць.
Нам дуже важлива ваша підтримка!
Чому ми впроваджуємо платну підписку?
Справжня якісна та незалежна журналістика потребує багато часу, зусиль та витрат, це дійсно недешево. Але ми віримо в перспективи ділової журналістики в Україні, тому що віримо в перспективу України.
Саме тому ми створюємо можливість платної щомісячної підписки – Mind Club.
Якщо ви читаєте нас, якщо вам подобається та ви цінуєте те, що ми робимо, – пропонуємо вам вступити до спільноти Mind.
Ми плануємо розвивати Mind Club: обсяг матеріалів і доступних сервісів і проектів. Уже сьогодні всі члени клубу:
- Допомагають створювати та розвивати якісну незалежну ділову журналістику. Ми зможемо і надалі розвиватись та підвищувати якість наших матеріалів.
- Отримують вільний від банерної реклами сайт.
- Отримують доступ до «закритих» матеріалів Mind (до щомісячного випуску, в якому ми досліджуємо та аналізуємо, як працюють цілі галузі; до щотижневих аналітичних підсумків).
- Вільний доступ до івентів Mind для підписників та спеціальні умови на інші події Mind.
- Smart Power. Власники бізнесу, що стануть підписниками Mind, отримають доступ до агрегатора системних порушень від аналітиків Mind та партнерів «Cкажи.uа». Якщо у вашого бізнесу виникли проблеми з непорядними чиновниками чи конкурентами – ми проаналізуємо, чи є їхня поведінка системною, і разом зможемо вирішити цю проблему.
- Ми і надалі розвиватимемо Mind та додаватимемо корисні журналістські рубрики і сервіси для вашого бізнесу.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності. Підтримайте нас за 196 грн на місяць.