Новинки Франкфуртського автосалону: VW Golf здорової людини і «навіжений всюдихід» Land Rover Defender
Як традиціям доводиться уживатися з інноваціями

12 вересня у Франкфурті-на-Майні відкриється для глядачів останнє з великих мотор-шоу року – Франкфуртський автосалон (Internationale Automobil-Ausstellung, IAA). Попри спроби окремих луддитів зірвати його проведення, він покаже, наскільки концерни готові до головного екологічного виклику – повної заборони виробництва автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. Лише на початку авто-івенту заявлено 72 світові прем'єри. Mind розповідає про найцікавіші з них.
Volkswagen ID.3

Анонсуючи світову презентацію Volkswagen ID.3, багато які ЗМІ поквапилися відрапортувати про появу «першого електромобіля VW». І помилилися: навіть в Україні досі можна знайти в продажу e-Golf без пробігу.
Насправді ж ID.3 – це перший електрокар концерну, розроблений з нуля, і заміна родоначальникові гольф-класу. Цифра в індексі вказує на той самий «типорозмір» за європейською класифікацією, в якому ось уже 35 років безроздільно панує Golf. При цьому електрокар набагато більший (4260х1810х1550 мм) і просторіший – завдяки колесам, розставленим по кутах кузова, його база лише на 21 мм коротша, ніж у «пасата».
Шлях від народної «електрички» до вселенського «ковчега» складе трохи більше 10 років – у 2030-му в Німеччині буде заборонено випуск автомобілів з ДВЗ.
ID.3 – первісток модульної платформи MEB, розробленої спеціально під електромобілі всього концерну. За рахунок уніфікації та спрощення виробництва вона прискорить і здешевить розробку нових моделей. А планів у Volkswagen, як завжди, безліч. Крім самого сімейства ID (хетчбек, мінівен, паркетник і седан), на ній будуть створені всі «електрички» Audi, Cupra, Skoda і SEAT.
Згідно з амбітним задумом автоконструкторів, через три роки ринок наповнять 27 моделей електрокарів, річний випуск яких сягне 1 млн штук. З цієї нагоди німці навіть змінили свій канонізований логотип.
Перша несподіванка «трійки» – електромотор встановлений на задній осі, а картридж тягових батарей інтегрований у силову структуру кузова. Друга – потужність електромотора можна вибрати: при незмінному моменті в 310 Нм віддача може становити 150 або 204 к. с. Залежно від ємності акумуляторів (45/58/77 кВт) автономність хетчбека за циклом WLTR становить 330/420/550 км.
Ціна ID.3 у Німеччині – від 30 000 до 40 000 євро, причому в неї входять передплачені потужність 2000 кВт/год зарядки. Перша партія з 30 000 хетчбеків уже розпродана, хоча їх відвантаження розпочнеться не раніше червня.
У стартовій комплектації в новинки – 18-дюймові диски, мультимедійна система з навігатором, підігрів сидінь і керма. У серединній – 19-дюймові диски, матричні фари, безключовий доступ, адаптивний круїз-контроль і камера заднього огляду. Топова версія може похвалитися 20-дюймовими дисками, панорамним дахом, проекційним дисплеєм, аудіосистемою Beats. Немає в ній лише опціонної 100-кіловатної зарядки, що дозволяє за 30 хвилин збільшити автономність до 290 км.
Основні технічні характеристики VW ID.3
Модель | Ємність батареї | Автономність* |
VW ID.3 | 45 кВт | 330 км |
VW ID.3 | 58 кВт | 420 км |
VW ID.3 | 77 кВт | 550 км |
*Цикл WLTP.
Land Rover Defender

Колишній «деф» самим фактом свого існування доводив, що вимерли аж ніяк не всі динозаври. Дивлячись на його спадкоємця, насилу віриться, що перед нами не шоу-кар. Ще важче повірити в його характеристики – ніколи ще автомобіль для серйозних пригод не був настільки технічно витонченим.
Конструкція найпершого Land Rover була кондовою навіть для другої половини 1940-х. Але завдяки любові британців до традицій «деф» остаточно припинили випускати лише рік тому. Він напевно б пожив ще стільки ж, якби не нові стандарти безпеки пішоходів.
На перший погляд спадкоємця з його пращуром ріднить лише назва, формат і індекси «90» і «110». Які, щоправда, з реальною колісною базою не корелюються ні в дюймах, ні фунтах, ні в стерлінгах: 2587 мм у тридверної версії і 3022 мм у п’ятидверної.
Замість рами тепер – несучий кузов з алюмінієвим монококом, замість нерозрізних мостів – багатоважельні підвіски. І адаптивні пневмостійки (база для 110-ї), які жонглюють кліренсом зі спритністю фокусника. Зі штатних 216 мм дорожній просвіт можна «здути» до 166 мм або «надути» до 291 мм. А в особливих випадках пневматика вибере півметрові ходи підвіски, збільшивши кліренс до 361 мм. І щось підказує, що Defender обов'язково потрапить у таку халепу – недарма ж він спроектований, як і його «предок», з багатократним запасом міцності.
Точкою відліку для неофіта став «візок» Discovery D7x, відповідним чином допрацьований і посилений. За словами англійців, елементи підвіски витримують до 7 тонн рвучкого навантаження. На позашляхову геометрію працюють і традиційно мінімальні звіси, що дозволяють довести кути в'їзду/з'їзду/рампи – 38/40/31 гр.
Одним зі слабких місць «дефа» протягом всієї його кар'єри були малопотужні двигуни. Нині ж моторна лінійка грає м'язами: версія P400 розмінює першу «сотню» за 6,1 с проти колишніх 16 с.
Усі мотори – з сімейства Ingenium, тобто «заточені» під 8-ступінчасту АКП ZF і 2-ступінчасту «роздатку». Які, в свою чергу, працюють рука об руку з фірмовою системою Terrain Response. Остання тепер не просто грає з блокуваннями диференціалів і чутливістю АБС, акселератора і рульового управління, а й самостійно здатна розпізнавати той чи інший вид бездоріжжя. І форсувати броди глибиною до 900 мм. Отже новий Defender порівняно зі старим не лише краще їздить, але і плаває.
Основні характеристики Land Rover Defender
Модель |
Роб. об'єм (куб. см) |
Потужність (к. с.) |
Крутний момент (Нм) |
Розгін, с (0–100 км/год) |
P400 | 3000 | 400 | 550 | 6.1 |
P300 | 2000 | 300 | 400 | 9.9 |
D200 | 2000 | 200 | 430 | 9.9 |
D240 | 2000 | 240 | 430 | 9.1 |
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].