Про компанію
Історія виробника меблів Bjorn почалася в липні 2020 року в Харкові, коли на виробництво вийшов перший співробітник. Засновник компанії Артур Черенков виношував ідею виробництва сучасних меблів під індивідуальні замовлення ще з 2015 року.
Відмінністю нового підприємства від решти українських виробників стала технологія – металевий, а не дерев’яний, каркас для стільців, обшитий поролоном і тканиною. Замість закупівлі дорогого закордонного обладнання Bjorn самостійно сконструював власне – вартістю приблизно $10 000 замість стандартних $100 000 за верстат. Це стало ключовим фактором для конкуренції за ціною, а також розширило асортимент моделей. Спершу їх було 17, тепер – понад 100.
Якщо спочатку в Bjorn виробляли лише класичні моделі зі спинками, то поступово додали до каталогу барні та напівбарні версії, широкі стільці, які можна використовувати як лавки на дві-три посадки.
За словами Артура Черенкова, усі кроки, які він робив для розвитку бізнесу, мали приціл на експорт. Підприємство зростало стрімко, початок великої війни з росією 24 лютого 2022 року створив нові труднощі, однак не призвів до повної зупинки виробництва. Лише 10% клієнтів відмовилися від замовлень, а нові замовлення почали надходити вже в березні.
Упродовж 3–5 місяців компанії вдалося стабілізувати процеси, зокрема доставку сировини та вивезення товару з Харкова. А в травні 2022-го Bjorn вперше взяла участь у виставці меблевих виробників у Познані (Польща), де знайшла перших клієнтів із Молдови та Латвії, які стали постійними. Згодом до переліку експортних країн додалися Данія, Естонія, Литва, Польща, Нідерланди, Німеччина, Угорщина, Румунія, Польща.
У Bjorn сфокусувалися на співпраці з дистриб'юторами та ритейлом. Лише невелика частина закордонних клієнтів купує стільці під брендом Bjorn – більшість обирає Private Label. Компанія безпосередньо не працює з кінцевим споживачем ані в Україні, ані в Європі. Основне завдання – виробництво, а роздрібний продаж залишають ритейлерам.
Асортимент меблів розподілений за ціновими сегментами та виробничими технологіями, а замість одного парасолькового бренду створили чотири торгові марки під потреби різних сегментів ринку.
Різноманіття дизайнів і, відповідно, цінових категорій удалося досягти завдяки тому, що окрім металокаркасів Bjorn став виробляти фанерні каркаси. Компанія наростила асортимент і за рахунок дистрибуції столів, які імпортує з Китаю.
На даний час асортимент компанії дозволяє її покупцям самостійно створити індивідуальний дизайн до 10 000 різних стільців, комбінуючи тканини, моделі сидінь, кольори та функції ніжок.
У 2024 році компанія випустила окремий асортимент для експорту, який не планує продавати в Україні, оскільки вітчизняні споживачі погано сприймають нові, нестандартні моделі. Тоді ж відкрився й філіал із командою збуту і складом у Польщі для відвантаження замовлень дрібним клієнтам, які замовляють меблі через маленькі магазини в Німеччині чи Чехії.
З 2022 року експорт зріс із нуля до 30% від загального обсягу продукції. Компанія збільшила виробництво у 2,5 раза. Тепер експортний виторг становить близько 22–25% від загального доходу компанії. За період повномасштабного вторгнення загальний виторг зріс приблизно вчетверо. Тепер кожен третій стілець Bjorn їде в Європу.
У перспективі компанії – вихід на ринки Великої Британії та США.
Історія виробника меблів Bjorn почалася в липні 2020 року в Харкові, коли на виробництво вийшов перший співробітник. Засновник компанії Артур Черенков виношував ідею виробництва сучасних меблів під індивідуальні замовлення ще з 2015 року.
Відмінністю нового підприємства від решти українських виробників стала технологія – металевий, а не дерев’яний, каркас для стільців, обшитий поролоном і тканиною. Замість закупівлі дорогого закордонного обладнання Bjorn самостійно сконструював власне – вартістю приблизно $10 000 замість стандартних $100 000 за верстат. Це стало ключовим фактором для конкуренції за ціною, а також розширило асортимент моделей. Спершу їх було 17, тепер – понад 100.
Якщо спочатку в Bjorn виробляли лише класичні моделі зі спинками, то поступово додали до каталогу барні та напівбарні версії, широкі стільці, які можна використовувати як лавки на дві-три посадки.
За словами Артура Черенкова, усі кроки, які він робив для розвитку бізнесу, мали приціл на експорт. Підприємство зростало стрімко, початок великої війни з росією 24 лютого 2022 року створив нові труднощі, однак не призвів до повної зупинки виробництва. Лише 10% клієнтів відмовилися від замовлень, а нові замовлення почали надходити вже в березні.
Упродовж 3–5 місяців компанії вдалося стабілізувати процеси, зокрема доставку сировини та вивезення товару з Харкова. А в травні 2022-го Bjorn вперше взяла участь у виставці меблевих виробників у Познані (Польща), де знайшла перших клієнтів із Молдови та Латвії, які стали постійними. Згодом до переліку експортних країн додалися Данія, Естонія, Литва, Польща, Нідерланди, Німеччина, Угорщина, Румунія, Польща.
У Bjorn сфокусувалися на співпраці з дистриб'юторами та ритейлом. Лише невелика частина закордонних клієнтів купує стільці під брендом Bjorn – більшість обирає Private Label. Компанія безпосередньо не працює з кінцевим споживачем ані в Україні, ані в Європі. Основне завдання – виробництво, а роздрібний продаж залишають ритейлерам.
Асортимент меблів розподілений за ціновими сегментами та виробничими технологіями, а замість одного парасолькового бренду створили чотири торгові марки під потреби різних сегментів ринку.
Різноманіття дизайнів і, відповідно, цінових категорій удалося досягти завдяки тому, що окрім металокаркасів Bjorn став виробляти фанерні каркаси. Компанія наростила асортимент і за рахунок дистрибуції столів, які імпортує з Китаю.
На даний час асортимент компанії дозволяє її покупцям самостійно створити індивідуальний дизайн до 10 000 різних стільців, комбінуючи тканини, моделі сидінь, кольори та функції ніжок.
У 2024 році компанія випустила окремий асортимент для експорту, який не планує продавати в Україні, оскільки вітчизняні споживачі погано сприймають нові, нестандартні моделі. Тоді ж відкрився й філіал із командою збуту і складом у Польщі для відвантаження замовлень дрібним клієнтам, які замовляють меблі через маленькі магазини в Німеччині чи Чехії.
З 2022 року експорт зріс із нуля до 30% від загального обсягу продукції. Компанія збільшила виробництво у 2,5 раза. Тепер експортний виторг становить близько 22–25% від загального доходу компанії. За період повномасштабного вторгнення загальний виторг зріс приблизно вчетверо. Тепер кожен третій стілець Bjorn їде в Європу.
У перспективі компанії – вихід на ринки Великої Британії та США.