У портах подешевшала перевалка зерна
Ціни на перевалку продовжать зменшуватись і в цьому році
Профіцит потужностей, який зараз виник на ринку зернової перевалки, веде до зниження ставок для експортерів і зернотрейдерів. Про це йдеться в матеріалі на сайті УкрАгроКонсалт.
У минулому році були введені в експлуатацію три зернових термінали. Це COFCO в Миколаєві потужністю 2,5 млн т, Bunge – потужністю 1 млн т і Risoil в Чорноморську потужністю 2,2 млн т.
«Ринок продавця, коли зернові термінали диктували свої умови трейдерам і експортерам, в минулому році вперше за останні 10 років перекинувся і став ринком покупця. Тепер експортер сам вибирає, на якому терміналі йому краще обслуговуватися. Як наслідок, ставки на перевалку пішли вниз», – пише сайт.
За словами керівника експертного напрямку ЦТС-Консалтинг Андрія Шкляра, «сьогодні у експортерів і трейдерів з'явилося набагато більше простору при виборі терміналу для перевалки. Навіть незважаючи на те, що експорт зернових зріс, введення в дію нових потужностей в Миколаєві і Чорноморську випередило темпи експорту, через що відбулася зміна на ринку».
Тому ставки на перевалку вже знизилися на 3-5 дол/т і, за прогнозами аналітика, будуть зменшуватися ще на 1-2 дол/т.
Серед компаній, які вже заявили про свої плани по розвитку зернових терміналів – Bunge, Risoil, Cargill, Бруклін-Київ, Soufflet, Новотех, Kernel, Олімпекс-Купе, Бердянський порт. Більшість з них будуються в великих глибоководних портах.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].