Перемовини з Ryanair були приречені на провал від самого початку – Бориспіль
МА Бориспіль заявляє, що зробив усе можливе для співпраці з Ryanair. Водночас керівництво аеропорту попереджало лоукостера про конфлікт інтересів у законодавчому полі

На початку перемовного процесу із авіакомпанією Ryanаir зі сторони аеропорту «Бориспіль» неодноразово було висловлено низку застережень щодо неможливості задоволення в повному обсязі їхніх фінансових очікувань внаслідок специфіки українського законодавства та конфлікту моделі лоу-кост аеропорту та хабового аеропорту, яким є «Бориспіль».
Про це йдеться в оприлюдненому сьогодні листі, який засвідчує офіційну позицію Державного підприємства «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» щодо одностороннього виходу авіакомпанії Ryanair із переговорного процесу.
Зокрема, як зазначають у компанії, висловлювалися пропозиції, які могли б дозволити досягнути компромісу щодо найбільш спірних питань.
«Задля задоволення вимог Ryanair свідомо зменшено ставку пасажирського збору з $17 до $13 для всіх авіакомпаній, що означає для нас недоотримання щорічно 360 млн. грн. Ставка даного збору встановлюється Наказом міністерства інфраструктури. Без відповідної зміни отримання очікуваних Ryanair $7,5 за одного пасажира не могло відбутися», – говориться в листі.
Також аеропортом «Бориспіль» змінено з урахуванням очікувань Ryanair норми публічної оферти, які встановили 80% знижку від базового пасажирського збору на нових напрямках польотів; також було закріплено напрямок «новим» для авіакомпанії протягом 6 місяців задля неможливості виникнення маніпуляцій між авіаперевізниками й намаганнями ними першими “зайняти” маршрут й отримати на ньому 80% знижку (т.зв. норма про 100 км).
«Нами неодноразово висловлено позицію стосовно того, що аеропорт згоден на співінвестування в новий напрямок шляхом надання 80% знижки виключно у разі гарантії зі сторони авіакомпанії щодо нарощування пасажиропотоку на даному напрямку та збільшення географії польотів», – підкреслюють у МА «Бориспіль».
Однак саме цей пункт став найбільш конфліктним під час перемовин з Ryanair. «Зокрема, ми наполягали і продовжуємо це робити, що польоти до Лондона не можуть підпадати під дію 80% знижки, оскільки за цим напрямком вже здійснюють польоти British Airlines та базовий перевізник аеропорту – МАУ. Крім того, аеропорт не зможе зафіксувати збір для пасажирів авіакомпанії Ryanair на рівні $7,5, оскільки він залежить саме від забезпечення та нарощування пасажиропотоку на даному напрямку. Така позиція виявилася неприйнятною для представників лоукостера. Ми офіційно заявляємо про гарантії пасажиропотоку зі сторони авіакомпанії у розмірі 150 000 пасажирів, що складає 1,5 % планового пасажиропотоку «Борисполя» у поточному році», – пояснюється у листі.
Підбиваючи підсумки останніх резонансних подій, у «Борисполі» зазначають, що перемовини авіакомпанії Ryanair та аеропорту «Бориспіль» з фінансових питань «були приречені з моменту фіксації ставки у розмірі $7,5, яка відображена у Меморандумі між Міністерством інфраструктури та керівництвом авіакомпанії. Дана ставка з господарюючим суб’єктом – аеропортом “Бориспіль” – не була погоджена на предмет економічної доцільності, обґрунтованості та недискримінації інших контрагентів аеропорту». А підписання контракту «із суто економічного процесу перетворилося на поле для політичних дивідендів окремих осіб».
Водночас, як зазначається у листі, аеропорт «Бориспіль» готовий до аудиту перемовного процесу із авіакомпанією Ryanair на предмет економічної доцільності.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].