Світові автовиробники називають китайські квоти на електрокари «нездійсненними»
Жорсткі нові правила та суворі штрафні санкції зменшать долю зарубіжних авто на китайському ринку

Світові автовиробники закликали Китай відкласти та пом’якшити заплановані країною квоти на продаж електричних та гібридних автомобілів, стверджуючи, що її пропозиції є нездійсненними та можуть серйозно «сколихнути» авто бізнес. Про це повідомляє Reuters із посиланням на офіційний лист.
Лист із вимогами від 18 червня, адресований голові китайського Міністерства промисловості та інформаційних технологій, підписала Рада американської автомобільної політики, Асоціація виробників автомобілів Європи, Асоціація автовиробників Японії та Асоціація автовиробників Кореї.
Стурбована питанням забруднення повітря у країні, китайська влада через ступінчату систему квот, що вступлять в дію у 2018 році, планує зробити так, щоб п’ята частина продажу автомобілів у Китаї припала на електрокари та «гібриди» до 2025 року.
Тому Пекін розглядає політику як засіб надання китайській автопромисловості можливості конкурувати із іноземними суперниками, які мають більше досвіду у будівництві автомобілів із двигуном внутрішнього згорання.
Суворі нові правила плюс заплановані жорсткі штрафи, такі як позбавлення ліценції на продаж неелектричних автомобілів в Китаї, мають потенціал створити проблеми для деяких автовиробників на ринку.
«Це буде сильним уларом по промисловості, особливо по добре відомим компаніям», – говорить старший менеджер інноваційного пекінського центру з питань енергетики та транспорту Лініпг Канг.
Хоч китайський прем’єр-міністр Лі Кекіанг та канцлер Німеччини Ангела Меркель минулого місяця досягли домовленості про поступки, пізніше міністерство випустило проект правил, що відстоює строгі квоти продажів.
Правила вимагають продаж електрокарів або гібридів для створення так званих «кредитів» еквівалентних до 8% від загального продажу на 2018 рік, 10% – на 2018 рік та 12% – на 2020 рік.
Світові автовиробники закликали переглянути деякі штрафні санкції та ввести рівні умови для китайських та зарубіжних виробників. Зараз іноземні авто концерни не мають змоги отримувати повний обсяг субсидій для нових автомобілів та батарей, що залишає таких автовиробників як Tesla у невигідному положенні.
Як повідомляється, китайські автовиробники є найбільшими виробниками електричних транспортних засобів по усьому світу, минулого року їх автомобілі склали 43% від загальної кількості електрокарів.
Європейські автовиробники, такі як Daimler, відреагували на китайські правила, оголосивши про плани нарощувати місцеве виробництво електрокарів. Tesla повідомив, що веде перемовини із шанхайською місцевою владою, для того щоб уникнути 25% тарифу на імпортні автомобілі.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].