Х-лабораторія від Google винайшла дешеву і просту систему для зберігання чистої енергії
Alphabet з такими міні-електростанціями може скласти гідну конкуренцію на ринку зберігання енергії

Дослідницька лабораторія Х – підрозділ Alphabet, яка десять років тому розробила для Google автомобіль, що може рухатися без водія – зараз працює над новим проектом. Йдеться про створення системи зберігання відновлюваної енергії, повідомляє Bloomberg. Проект отримав кодову назву «Мальта».
За словами дослідників лабораторії X, така система може бути розміщена практично в будь-якому місці, може служити довше, ніж літій-іонні батареї, і конкурувати в ціні з новими гідроелектростанціями та іншими методами зберігання чистої енергії.
В Х-лабораторії розробляється ще цілий ряд технопроектів, таких як Google Glass чи доставка продуктів дронами.
Венчурні капіталісти та уряд скоротили фінансову підтримку проектів з виробництва чистої енергії, яка може стати альтернативою викопним видам палива, однак в Х-лабораторії не здаються.
Над розробкою «Мальти» працюють лише близько 10 винахідників, це неофіційний проект. Х-лабораторія зараз шукає спонсорів, каже її директор Обі Фельтен. Якщо проект вдасться втілити в життя, то в галузі зберігання електроенергії Alphabet зможе конкурувати з промисловими електростанціями Siemens AG, ABB Ltd. і General Electric Co і Tesla.

Система зберігання має вигляд маленької електростанції з чотирма циліндричними баками, з'єднаними трубами з тепловим насосом. Два резервуари заповнені сіллю, а два – антифризом або вуглеводневою рідиною. Сіль тримає тепло, а антифриз зберігає холод – багато годин і навіть днів. Система приймає енергію у вигляді електрики і перетворює її в окремі потоки гарячого і холодного повітря. Гаряче повітря нагріває сіль, а холодне повітря охолоджує антифриз – це те, що стосується способу холодильника з наведеної аналогії.
Переключити систему – і процес піде назад – це той самий образ реактивного літака. Гаряче і холодне повітря кинуться назустріч один одному, створюючи потужні вихори, які будуть крутити турбіну і видавати електрику.

Станція може мати різні розміри – від гаража до справжньої електростанції. Вона зможе живити як величезні промислові об'єкти, центри обробки даних, так і дата-центри невеликих вітропарків і сонячних установок.
При створенні система застосовувалися і перевірені технології, і зовсім свіжі.
«Проводячи аналогію, це як поєдання холодильника і реактивного літака», – пояснює Джуліан Грін, продакт-менеджер «Мальти».
Цінність цього проекту – в його простоті. В тому, що для створення таких станцій потрібні лише дешеві матеріали і небагато місця.
Ринок зберігання електроенергії, за прогнозом Bloomberg New Energy Finance (BNEF), до 2024 року може отримати близько $40 млрд інвестицій. За оцінкою аналітиків, в 2017 році можна буде зберегти близько 790 МВт енергії, а загальна потужність акумульованої енергії за сім років, як очікується, досягне 45 ГВт.
Одна з проблем відновлюваної енергії в тому, що немає хорошого способу її зберігати. Наприклад, Каліфорнія лише за перші 6 місяців 2017 року втратила більше 300 тис. МВт, вироблених сонячними батареями і вітряними електростанціями, які могли б знадобитися десяткам тисяч домоволодінь.
BNEF підрахувала, що в Німеччині в 2015 році було втрачено 4% вітряної енергії, Китай втратив більше 17%. Лабораторія-Х вважає ринок Китаю дуже перспективним. Щоправда, в цій країні заборонені майже всі сервіси Google.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].