Захворіло у світі
12,128,406
Померло у світі
551,384
Вилікувалось у світі
6,650,507
Захворіло в Україні
51,224
Померло в Україні
1,327
Вилікувалось в Україні
23,784
Раді пропонують ввести аудит безпеки доріг

Раді пропонують ввести аудит безпеки доріг

Втрати від дорожньо-транспортного травматизму $4,5 млрд на рік – забагато для України

Раді пропонують ввести аудит безпеки доріг
Фото УНІАН

Верховній Раді пропонують затвердити низку законопроектів (7320, 7319, 7318, 7317), спрямованих на підвищення безпеки руху автомобільними шляхами та, зокрема, ввести аудит безпеки доріг.

Як повідомляється на веб-сайті парламенту, зміни ініціювала у листопаді група з 25 парламентарів, зокрема, з фракцій  БПП та «Народний фронт».

Запланованими змінами до закону про автодороги передбачається імплементація європейських правил попередження дорожньо-транспортних пригод (директива 2008/96/ЄС) – Великобританія першою запровадила такий аудит майже 30 років тому. Пропонується застосовувати його в Україні, як на етапі проектування, так і під час експлуатації шляхів або організації руху.

Згідно з пояснювальною запискою до законопроекту, вартість проведення такого аудиту становить приблизно 5–10% від витрат на проектування, або менше ніж 5% від витрат на будівництво. Проте, за даними авторів документу, у разі запровадження відповідних процедур відношення зисків до витрат в Австрії склало 50 до 1, а у Данії 17 до 1.

«Оскільки витрати на проектування складають приблизно 5–6% від загальної вартості проекту, то наступні вигоди (зиски) від безпечного руху (зменшення кількості ДТП із тяжкими наслідками) значно перевищують витрати на ці заходи», – зазначається у записці.

Крім того, однією з основних умов фінансування проектів щодо покращення стану автодоріг, що реалізуються в рамках кредитних угод між Україною та МФО, є обов’язкова процедура аудиту їх безпеки.

Згідно з законопроектом, аудит безпеки автомобільних доріг в Україні може бути добровільним чи обов'язковим: обов’язковим він має бути на міжнародних автомобільних дорогах та на дорогах, які суміщаються за напрямками з міжнародними та національними транспортними коридорами.

Автори змін також указують, що, за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, Україна займає п’яте місце по кількості загиблих в ДТП після Малайзії, Аргентини, Греції та Камбоджі. Ризик травмування або загибелі людей на українських дорогах у 5–6 разів вищий, ніж у розвинених європейських країнах.

Крім того, за підрахунками Світового банку, соціально-економічні втрати України від дорожньо-транспортного травматизму оцінюються в $4,5 млрд. Тільки на автомобільних дорогах щорічно гине близько 2500 осіб та біля 10 000 отримують тілесні ушкодження.

Реалізація проекту не потребує додаткового фінансування: замовниками аудиту можуть стати балансоутримувачі автомобільних доріг, а також інші фізичні або юридичні особи за рахунок власних коштів.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті