Новий вимір «Дизельгейту»: німецькі концерни фінансували проведення досліджень впливу вихлопних газів на людях
Під час випробувань здорові люди мусили протягом певного часу вдихати діоксид азоту

Славнозвісний «Дизельгейт» розгоряється у Німеччині з новою силою. Європейська дослідницька асоціація з довкілля та охорони здоров’я в транспортному секторі (EUGT) за фінансуванням Volkswagen, BMW та Daimler проводила тести з впливу вихлопних газів не лише на мавпах, про що стало відомо минулого тижня, а й на людях. Про це повідомляє Süddeutsche Zeitung .
У доповіді, опублікованій в якості звіту за роботу за 2012–2015 роки, йдеться, що дослідницька організація за рекомендацією свого консультативного центру проводила «короткочасне дослідження впливу двоокису азоту при вдиханні на здорових людей». Тести проводилися на 25 людях.
Минулого тижня стало відомо і про подібні дослідження на мавпах. Слідчі в США зазначають, що досліди проводилися з метою показати, що вихлопи сучасних дизельних авто є менш токсичними завдяки новим системам очищення.
Стефан Вейль, прем’єр-міністр Нижньої Саксонії, вважає «ганебним та абсурдним» дозволити десяти мавпам протягом кількох місяців вдихати вихлопні гази, щоб довести, що забруднення нібито зменшилось.
У Daimler та BMW сказали, що до експериментів жодного стосунку не мають, а в концерні VW визнали, що такі дослідження були їх помилкою.
«Ми певні, що вибрана наукова методологія була неправильною… Ми приносимо вибачення за свої неправомірні дії», – йдеться в повідомлені авто концерну.
Як повідомляє Reuters, німецький уряд назвав ці тести такими, які не можна виправдати.
«Ці тести на мавпах або людях жодним чином не можна виправдати, вони піднімають багато критичних питань щодо того, хто за ними стоїть, – заявив речник уряду Штеффен Зайберт. – Наглядові органи, які ухвалили ці контракти понесуть окрему відповідальність».
Нагадаємо: минулого року стало відомо про злочинну змову між провідними автокомпаніями Volkswagen, BMW AG, Daimler, Porsche та Audi. Автовиробники, під час таємних зустрічей, домовлялися про вибір постачальників, вартість комплектовання та, імовірно, прийняли спільне рішення щодо використання забороненого програмного забезпечення для обману екологічних тестів дизельних авто.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].