Дослідження: третина підприємств не контролюють робочі процеси з клієнтами і не керують продажами
Не вкладають в технології управління 94% компаній, а 61% використовують лише Excel для обліку контактів

Третина українських компаній не контролюють процеси роботи з клієнтами і не керують своїми продажами, зокрема, понад 24% компаній дозволяють своїм співробітникам вести базу клієнтів самостійно, для обліку контактів 61% компаній обмежуються тільки Excel, а у 3% компаній для збору звітності про роботу з клієнтами досі використовують папір.
Такі дані за результатами власного дослідження, в якому брали участь понад 1000 компанії середнього, малого і великого бізнесу з різних галузей по всій країні, оприлюднили «Бітрікс24» та GfK Ukraine.
Як зазначається, у 2017 році лише 6% українських підприємств активно використовували системи для управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM), основна маса, 21% з яких зосереджена в Києві, це підприємства зі сфери ритейлу, ІТ, послуг соціальних сфер і промисловості. Водночас, за даними дослідження, 68% опитаних підприємців не знають і ніколи не чули про СRM, 24% респондентів намагаються регулювати процес роботи з клієнтами за допомогою бухгалтерських програм «1С» і medoc (4%) та в найближчий рік не збираються нічого змінювати.
«Це говорить про те, що не всі топ-менеджери і менеджери середньої ланки сьогодні усвідомлюють, що перехід на CRM – це, в першу чергу, оптимізація зростання продажів, а не витрати», – пояснюють дослідники.
Водночас вони зазначають, що вже 2019 року частка компаній, які планують освоювати технології для управління взаємодією з клієнтами, збільшиться удвічі – більше 12% компаній в країні використовуватимуть CRM.
Так, це зростання відбудеться значною мірою за рахунок підприємств, які розташовані на Західній Україні, а також компаній, що працюють у галузі освіти (27%), сільського господарства (11%) та будівництва (8%). Це ті компанії, де йде конкурентна боротьба за клієнта і це стає головною умовою для успішного розвитку.
Як зазначається, основна причина впровадження СРМ-систем – це зростання кількості клієнтів до такої межі, що менеджери перестають справлятися з навантаженням і починають забувати зателефонувати клієнтам. Тобто компанії починають шукати інструменти, щоб спочатку оптимізувати внутрішні процеси, а потім будувати роботу з утримання існуючих клієнтів.
Так, 80% респондентів відзначають при виборі CRM простоту використання, впровадження і технічні можливості. Відгуки про компанію-розробника виявилися найменш важливі – їх згадали тільки 8% з опитаних компаній.
Основними гравцями серед CRM-систем на ринку України респонденти відзначили: 28% – «Бітрікс24», 15% – Terrasoft, 9% – Amocrm, 7% – «Мегаплан», 5% – Salesforce, 4% – Zoho, 3% – OneBox.
Як відзначають 66% респондентів, саме керівники середньої ланки отримують істотне полегшення в робочому процесі, коли встановлена СРМ.
Зазначене дослідження щодо того, як українські підприємці з усіх регіонів України керують процесами продажів і роботою з клієнтами на своїх підприємствах, як знаходять, купують і використовують ПЗ для управління взаємовідносинами з клієнтами, які перспективи розвитку ринку CRM в Україні, а також економічний ефект від переходу на CRM-технології, «Бітрікс24» та GfK Ukraine провели наприкінці 2017 року.
Поради для керівників щодо розвитку бізнесу в матеріалі для Mind «Від хаосу до системи: як розвивати бізнес із задоволенням» навів засновник міжнародної Школи системного бізнесу «Бізнес-Конструктор» Кирило Куницький.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].