Німецька прокуратура розслідує, чому дві судноплавні компанії постачали в Крим руду в обхід санкцій
Кораблі не допливли до Росії через надто низький міст, пояснюють в компаніях

Прокуратура міста Гамбург почала перевірку щодо двох німецьких судноплавних компаній, яких запідозрили в поставках титанової руди до Криму в обхід міжнародних санкцій, передає Euronews з посиланням на розслідування журналістів державної радіостанції Deutschlandfunk.
За інформацією ЗМІ, судно HHL Mississippi компанії Hansa Heavy Lift з Гамбурга і судно MS Callisto компанії Heinz Corleis KG з міста Штаде наприкінці 2017 роки доставили в порт «Кавказ» на Таманському півострові кілька тисяч тонн занесеного в санкційний список ільменіту – тітаністого залізняку, який застосовується у військовій сфері. Його використовують, зокрема, для виробництва високоякісної фарби, якою обробляють бойову техніку, в т.ч. військові кораблі.
Цей вантаж потім, імовірно, був переправлений у порт Камиш-Бурун, розташований на кримському березі Керченської протоки.
За інформацією Deutsche Welle, процес відбувався так. Суховантаж Mississippi судноплавної кампанії Hansa Heavy Lift, який прямував у російський порт «Кавказ», 23 листопада 2017 року став на рейд у Керченській протоці. Продавати ільменіт в Росію можна, а в Крим – ні. Однак Mississippi не зміг дійти до порту призначення через занадто низький міст.
Тому 10 тисяч тонн ільменіту були прямо в морі за кілька прийомів перевантажені на російське судно «Нефтерудовоз-2». І воно ходило не в російський порт, а в Камиш-Бурун у Криму. Там і розвантажувалося. Точно така ж процедура повторилася через кілька днів з суховантажем Callisto судноплавної кампанії Heinz Corleis KG.
Спостерігали за рухами цих суден у Керченській протоці активісти української неурядової організації Black Sea Watch, яка за допомогою своєї інформаційної системи фіксує координати всіх кораблів у цій акваторії.
В судноплавній компанії прокоментували ситуацію:
«Ми йшли не в Крим, і не знали, що кінцевий споживач знаходиться в Криму, – запевнив представник судноплавної кампанії Hansa Heavy Lift. – Якби знали, то негайно припинили б такі поставки».
Санкції Євросоюзу забороняють судам країн-членів заходити в кримські порти. Європейським компаніям забороняються імпортно-експортні операції з Кримом, інвестиції в економіку півострова, а також організований туризм.
Економічна блокада Криму була введена Євросоюзом 30 липня 2014 року через чотири місяці після незаконної анексії півострова Російською Федерацією.
Нагадаємо, 18 червня Рада ЄС продовжила обмежувальні заходи щодо Криму і Севастополя ще на рік – до 23 червня 2019 року.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].