«Надєжда» позивається на АМКУ щодо 12-мільйонного штрафу
Один з фігурантів у розслідуванні подорожчання автогазу у 2017 році вирішив оскаржити рішення комітету

Група «Надєжда» подала позов до Господарського суду Києва з вимогою визнати незаконним і скасувати рішення Антимонопольного комітету про накладення штрафу 12 млн грн за змову на ринку скрапленого газу в серпні 2017 року, повідомляє enkorr.
Позивачами виступають сім юридичних осіб групи, яких АМКУ звинуватив у змові. Сумарно вони були оштрафовані на 12 млн грн, найбільший штраф був накладений на ТОВ «Газ Постачання» у розмірі 8 млн грн.
Нагадаємо, 21 червня 2018 року АМКУ оштрафував п'ять операторів ринку на загальну суму 41 млн грн, звинувативши їх у змові на роздрібному ринку автогазу в серпні 2017 року. Найбільший штраф від АМКУ отримала група WOG – 14,8 млн грн. ОККО була оштрафована на 6,4 млн грн, «БРСМ-Нафта» – на 4,5 млн грн. «Авантаж 7» – на 3,2 млн грн.
Претензії комітету, головним чином, стосуються невідповідності зростання закупівельних цін і цін реалізації. Так, АМКУ наводить як приклад договір про постачання автогазу групою «Надєжда» в мережу Shell (ТОВ «Альянс-Холдинг»). Згідно з умовами договору, ціна поставки, що, зокрема, враховує курсові коливання, котирування Argus, ціни на внутрішніх аукціонах, у липні – серпні 2017 року була стабільно нижче вартості, за якою «Газ Постачання» реалізовувало газ іншим оптовим покупцям.
Крім того, за даними АМКУ, темпи зростання як оптових, так і роздрібних ціни автогазу ТОВ «Газ Постачання» значно випереджали темпи зростання закупівельних цін. «У той час як надана ТОВ «Газ Постачання» і наявна в Комітеті інформація свідчить, що у товариства не було об'єктивних підстав для такого різкого підвищення цін на ЗВГ», – йдеться в повідомленні комітету.
Нагадаємо: головною причиною подорожчання автогазу у 2017 році став збій залізничних поставок на тлі скорочення імпорту LPG з РФ. Ціни на автогаз в Україні в серпні 2017 року поставили абсолютний рекорд за всю історію спостережень, досягнувши в деяких мережах 17 грн/л. При цьому внаслідок гострого дефіциту на низці заправок, у тому числі і підозрюваних АМКУ мереж, регулярно припиняли реалізацію автогазу. Про інші об'єктивні причини Mind також розповідав.
Нагадаємо також: цього року АМКУ також повідомляв про початок дослідження підвищення цін на автогаз.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].