Все менше людей відчувають себе в своїх оселях «як вдома» – IKEA
Під час дослідження було враховано думку 22 тисяч людей з 22 країн

Кожного року компанія IKEA публікує звіт про те, як живуть люди та як відносяться до певних предметів у своїх оселях. З 2014 року компанія вивчає буденну вранішню рутину, їжу, кухню та різні домашні непорозуміння. Цього року компанія змістила фокус, дослідження було зосереджено на темах самотності, приналежності та наслідків життя в великих містах.
Два роки тому IKEA опитала 22 000 людей з 22 країн щодо того, де вони почувають себе «як вдома» і 20% людей заявили, що вони не мають такого відчуття, перебуваючи у себе в квартирі. Через 2 роки це число виросло на 15% – тобто наразі 35% жителів міст не відчувають себе вдома у власному помешканні.
З однієї сторони, люди знаходять відчуття приналежності за межами звичайних приміщень, наприклад, в парку або університеті. Насправді, майже чверть респондентів, які проживають з кимось, відчувають себе комфортніше на вулиці. В той же час жилі приміщення все більше пов’язані з джерелами отримання засобів для існування, оскільки кожен четвертий респондент працює вдома.
З іншої сторони, 53% молодих сімей не відчувають, що їх орендована квартира це їх дім. Лише 57% респондентів, які проживають одні або із сім’єю відчувають себе комфортно у своїй квартирі. Більш того це число падає до 34%, якщо людина живе з друзями або незнайомцями.
Цікаво, що майже 50% американців знаходять усамітнення в автомобілі, 72% – у спальні, 55% – у ванній кімнаті і лише 45% відчувають себе комфортно та безпечно у своєму домі.
Це дослідження відповідає великій кількості теорій 1900-х років щодо зміни у сприйнятті дому. Що не менш важливо, IKEA в цьому зіграла свою важливу роль. Корпорація має понад 400 магазинів в 25 країнах і лише за минулий рік їх відвідали 936 млн разів. «Дім» став менш постійним поняттям, ніж це було раніше, і люди перестали бачити в ньому можливість самовираження, зазначила письменниця Сара Амандоларе.
В дослідженні зазначається,що IKEA звісно зацікавлена у тому, щоб люди відчували, що можуть створити відчуття приналежності, незалежно від того, де знаходиться їх дім. Звіт закінчується вікториною, де людям пропонують відповісти на питання щодо того, як вони почувають себе вдома, за його результатами надають персоналізований «маніфест» про те, як знайти час та будувати спільноту.
«Кожен має отримати відчуття домашнього комфорту, це важливо», – підкреслюється у звіті
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].