Макрон відреагував на масові протести «жовтих жилетів» проти зростання цін на пальне
Президент вважає, що рух до змін ніколи не буває простим

Президент Франції Еммануель Макрон закликав французький уряд зайняти «жорстку позицію» щодо мітингувальників, які по всій країні вийшли на масові акції проти підвищення цін на пальне. Протести супроводжуються перекриттям доріг та загибеллю і травмами людей, пише французький ресурс RFI.
Рух отримав назву gilets jaines – «жовті жилети», оскільки всі мітингувальники виходять на протести в люмінесцентних жовтих жилетах, спецодягу дорожних комунальних служб.
Макрон закликав протестувальників поважати закон. Досі він публічно не висловлювався щодо руху «жовтих жилетів», які в суботу паралізували дорожній рух по всій Франції, оскільки на дороги вийшло понад 300 000 протестувальників.
'It's Macron's fault': parts of France in gridlock as thousands protest fuel tax hikes – video https://t.co/4v3kMhyCDa
– The Guardian (@guardian) 17 листопада 2018 р.
Макрон та його уряд намагаються знайти шляхи до компромісу. У gilets jaunes немає лідера, з яким можна вести переговори, активісти формуються в групи через соцмережі.
Цей рух – справжній виклик для влади, пише Deutsche Welle, адже він є абсолютно непередбачуваним. Майже про жодну з акцій організатори не повідомили заздалегідь, а отже органи безпеки не знають, скільки протестувальників, коли і де саме вийдуть на вулиці.
Незважаючи на протести, президент Макрон наполягає на підвищенні акцизів на пальне. Він заявив, що намагається «змінити звички», відучуючи французів від викопного палива, а цей процес «ніколи не буває простим».
Податки на дизельне пальне зросли на 7 євроцентів, і уряд планує їх ще збільшити в найближчі роки. Податок на бензин збільшили на 4 євроценти.

Протестувальники спорудили гільйотину для Макрона
Одна з активісток-протестувальниць розкритикувала запланований еко-податок на дизельне пальне та бензин, заявивши, що влада просто «збиткується з автомобілістів». Вона звинуватила Макрона в тому, що він використовує водіїв авто з дизельними двигунами як золотих віслюків, з яких постійно сипляться гроші.
Між тим видання зазнаає, що в Німеччині нещодавно ввели схожий податок на автомобілі, що працюють на викопному паливі (бензинові/дизельні), але на протести ніхто не вийшов.
За словами дослідника протестних рухів, протести у Франції традиційно мають інші акценти, ніж у Німеччині. Якщо німецькі громадяни масово виходять на демонстрації через такі теми, як права жінок чи атомна енергетика, то у Франції це завжди були теми, пов'язані з трудовою сферою.
Нагадаємо, через протести у Франції вже двоє людей загинуло, 522 отримали поранення, крім того 450 людей затримала поліція.
Детальніше про причини і перспективи протестів – у матеріалі «Водії проти велосипедистів: на що перетворюється «бензиновий Майдан» у Франції».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].