Українці відтепер можуть відстежувати витрати на ремонт доріг онлайн
BRDO розробив Портал моніторингу фінансування будівництва та ремонту доріг

Офіс ефективного регулювання (Better Regulation Delivery Office) розробив Портал моніторингу фінансування будівництва та ремонту доріг, що був презентований 26 березня під час прес-конференції «Від заправки до ями на дорозі. Хто відповідальний?». Про це повідомляє BRDO.
За словами ініціаторів проекту, портал дозволить ефективно контролювати використання коштів на ремонт доріг, тендерну документацію та гроші, виділені на безпеку руху. Тобто відкриє інформацію щодо обсягу та фактичних позицій освоєння грошей, які щодня сплачує кожен автомобіліст: ремонт доріг у розрізі областей та доріг державного і місцевого значення, кошти, витрачені на безпеку руху, тендери, які було оголошено та проведено в областях, а також гроші, які фактично були витрачені замовниками.
«Дорожній фонд вирішує питання незалежності фінансування будівництва і дає підрядникам впевненість в оплаті їхніх робіт. Але для створення ефективного ринку необхідно мати інструменти для довготермінового планування замість сезонного латання ям, а також забезпечити рівні конкурентні умови для учасників тендерів у регіонах», – зазначив керівник сектору «Транспорт та інфраструктура» BRDO Владислав Притоманов.
Додамо, що у 2018 році на українські дороги було витрачено понад 35 млрд грн. Проте переважна більшість автошляхів – майже 95% – залишається в незадовільному стані, а 40% із них потребують повного відновлення. Серед основних причин такої ситуації – хронічне недофінансування дорожньої галузі, недієвість контролю за використанням коштів та корупція. При цьому кожен автомобіліст із кожного літра придбаного палива сплачує 0,21 євро акцизного збору. З них 0,16 євро спрямовуються до Дорожнього фонду*. Далі кошти розподіляються наступним чином: 35% йдуть на місцеві дороги, 60% – на траси державного й міжнародного значення, а ще 5% – на фінансування заходів із безпеки дорожнього руху.
«Дорожній фонд є однозначним позитивом як цільове джерело фінансування дорожньої сфери. Та по факту, безплатні дороги в Україні – це міф, всі наші дороги є платними. Наприклад, проїхавши з Києва до Одеси, ви сплачуєте біля 200 грн до Дорожнього фонду, спрямовуючи кошти на належну якість доріг. Але вона такою не є» – наголосив голова BRDO Олексій Гончарук.
Він додав, що фінансування галузі поступово збільшується: на 2019 рік заплановано в 1,5 раза більше порівняно з минулим роком – рекордні 56 млрд грн. Проте критично важливими для позитивних змін зі станом доріг є повноцінний контроль за використанням цих коштів та прозорість процесу.
Раніше Mind писав, що «Укравтодор» з 8 лютого розпочне ямковий ремонт доріг.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].