Уряд може зменшити квоти на україномовний контент на радіо та телебаченні – Костюк
Найкращий варіант стимулювати розвиток україномовного продукту - фінансова підтримка

Уряд може зменшити квоти на україномовний контент на радіо та телебаченні. Про це розповів заступник керівника Офісу перзидента (ОПУ) Юрій Костюк у інтерв'ю Громадському.
«Я думаю, що можливий перегляд, власне, цифри, яка є (90% квот – Mind)», – повідомив Костюк.
Костюк зазначив, що підвищення квот дійсно збільшило кількість україномовних пісень на радіо. Проте відмітив, що йому б особисто дуже не хотілося, щоб загалом цей інструмент працював на те, щоб на радіо була російська попса, а замість неї прийшла українська, був шансон російський, і заповнив цю пустоту український.
«Так а яка тоді доцільність? Ринкова, економічна доцільність перегляду квот? Якщо будуть переглядатися квоти, що це має вирішити?», – наголошує він.
Костюк вважає, що низька популярність радіостанцій, які є на сході країни, спричинена несприйняттям української мови і в принципі всього українського.
«Люди ж слухають радіо, насправді, не для того, щоб новини почути. Люди слухать радіо через музику. Вони слухають радіо, де грають пісні, які їм подобаються, які їм є зрозумілі. А між блоками пісень йдуть новини, наприклад, де розповідають, як жителями «ЛНР» можна зручніше отримати паспорт Росії», – пояснив Костюк.
Також він прокоментував ситуацію з кіновиробництвом.
«Ми розуміємо, що ці положення закону про українську мову запрацюють, в більшості випадків, через кілька років – з 2023-2024 років, тобто пізніше набагато. Багато є думок стосовно того, як на це може відреагувати український кіноринок. З точки зору виробників контенту, якщо вони можуть також цей контент продавати в Білорусь, Казахстан чи Прибалтику... Якщо вони роблять російською мовою – зможуть», – відмітив заступник керівника ОПУ.
За словами Костюка, в рамках інформаційної війни Україна не може тільки захищатися. Російськомовний український, з українськими поглядами, контент дає нам можливість виходити на ті майданчики і бути почутими.
«Чому ми не можемо бути прикладом певних демократичних змін і процесів для більшості країн пострадянського простору, але комунікувати певні меседжі цією мовою, яка є зрозумілою тому ж Казахстану чи Білорусі, чи Росії Ми – за українську мову, ми будемо її підтримувати, захищати і популяризувати. І ми хочемо, щоб дійсно українська була модною. Ми розуміємо, що для цього треба трішки змінити інструментарій, який використовувався раніше"- сказав Костюк.
Також, Костюк зазначив, що найкращий варіант стимулювати розвиток україномовного продукту – фінансова підтримка, наприклад зменшення податків або позбавлення від податків взагалі на певний час, особливо для рейтингового продукту.
Нагадаємо: у червні 2017 року було прийнято закон, що встановлює обов'язкову 75%-ву частку україномовного контенту на телебаченні від загального обсягу.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].