АМПУ: затверджений КМ порядок перевірки та взяття проб води запобігає корупції
Правила визначають не лише механізм виявлення забруднення, але й порядок дій для визначення його джерела

Затвердження урядом «Порядку перевірки взяття проб води та проведення їх аналізу» уточнило правила, які визначають не тільки, хто і як виявляє факт забруднення морських вод, але й одностайний порядок дій для визначення джерела забруднення. Про це повідомляє прес-служба Адміністрації морських портів України (АМПУ).
Зокрема керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс зазначив, що за новим порядком проби з місця забруднення в обов’язковому порядку порівнюються з результатами дослідження показників якості води у фонових точках, які будуть відібрані АМПУ в разі виявлення забруднення. В акваторіях українських портів судна – далеко не перший фактор забруднення. Значно більшу шкоду акваторії наносять стічні води та міські колектори.
За його словами, ще однією причиною можливих забруднень є порушення правил перевалки вантажів на терміналах. Для визначення джерела забруднення важливо знати, в якому стані була акваторія порту до його виявлення і саме задля цього АМПУ створила та розвиває систему моніторингу стану акваторії в усіх портах країни та регулярно публікує результати моніторингу.
«Наявність нових правил взяття проб води і проведення їх аналізу дозволить одночасно запобігти проявам корупції під час встановлення джерела забруднення у портах та не дозволить порушникам природоохоронного законодавства уникнути відповідальності», – вважає Вецкаганс.
На думку фахівців і екологів АМПУ відтепер у портах є чіткі правила, які визначають не тільки, хто і як виявляє факт забруднення, але й одностайний порядок дій для визначення його джерела, у разі якщо є достатні підстави вважати, що забруднення здійснило судно. Зокрема, відтепер чітко визначається: де і хто має забезпечувати відбір проб та хто має бути при цьому присутнім; посуд, у який здійснюється відбір проб; термін зберігання контрольних екземплярів; проведення аналізу проб сертифікованими лабораторіями.
Також в повідомленні АМПУ зазначається, що «Порядок перевірки, взяття проб води та проведення їх аналізу» став уже другим важливим для портової галузі документом, схваленим Кабінетом міністрів за останні два місяці. Наступним кроком уряду, очікують в АМПУ, стане затвердження «Порядку обчислення розміру відшкодування та сплати збитків, заподіяних внаслідок забруднення із суден, кораблів та інших плавучих засобів територіальних і внутрішніх морських вод України», який наразі опрацьовується робочою групою Державної регуляторної служби, у складі якої також присутні фахівці АМПУ.
Раніше Mind писав, що АМПУ наполягав на ухваленні урядом п’яти рішень для потрової галузі, сред яких, зокрема на на затвердженні стратегії розвитку галузі до 2038 року та ухваленні фінплану АМПУ на 2019 рік із зменшенням відрахувань ДП до бюджету з 90% до 50%.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].