Рада ухвалила закон щодо посилення захисту суб’єктів господарювання від неправомірних дій дозвільних органів
Закон, серед іншого, запроваджує адмінвідповідальність за неповідомлення дозвільним органом суб'єкта господарювання про відмову у видачі дозволів

Верховна Рада ухвалила у другому читанні та в цілому закон «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення захисту суб'єктів господарювання від неправомірних дій або бездіяльності дозвільних органів (№0889). За таке рішення проголосували 299 народних депутатів, проти – 0, утримались – 3, не голосували – 82, передає кореспондент Mind.
Як зазначається в пояснювальній записці, цей закон встановлює основні вимоги до порядку видачі документів дозвільного характеру або відмови в їх видачі, переоформлення, анулювання документів дозвільного характеру, а також визначає порядок здійснення державного контролю за додержанням дозвільними органами (їх посадовими особами) вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру.
У Mind з'явився телеграм-канал Mind tweet, де ви першими отримуєте головні новини, що мають вплив на економіку та бізнес. Підпишіться, щоб зберегти ваш час та гроші.
Ухвалений закон передбачає внесення змін і доповнень до Кодексу про адміністративні правопорушення, а саме: запроваджується адміністративна відповідальність за: неповідомлення або несвоєчасне повідомлення дозвільним органом суб'єкта господарювання або адміністратора про відмову у видачі документа дозвільного характеру; порушення дозвільним органом встановлених законом строків видачі (переоформлення, анулювання) або відмови у видачі документа дозвільного характеру чи реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання; невнесення чи несвоєчасне внесення дозвільним органом в установлені законом строки до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань прийнятих відповідно до закону рішень, поданих до дозвільного органу заяв і декларацій відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства та іншої інформації про документи дозвільного характеру і декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства, що необхідна для ведення зазначеного реєстру; відмову дозвільного органу у прийомі документів суб’єкта господарювання на отримання документа дозвільного характеру або у реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства; безпідставну відмову адміністратора суб'єкту господарювання у прийнятті заяви для одержання документа дозвільного характеру та документів, що додаються до неї.
Крім того передбачається видача дозвільним органом документа дозвільного характеру без одержання погоджень, висновків та інших документів, які згідно закону є необхідними для видачі документа дозвільного характеру; відмову дозвільного органу у видачі документа дозвільного характеру при повторному розгляді документів суб'єкта господарювання з причин, раніше не зазначених у письмовому повідомленні заявнику (за винятком неусунення заявником чи усунення в неповному обсязі причин, що стали підставою для попередньої відмови); видача дозвільним органом документа дозвільного характеру, необхідність одержання якого не встановлена законом або який не внесено до переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженого законом; анулювання документа дозвільного характеру дозвільним органом з підстав, не встановлених законом; прийняття рішень щодо видачі (переоформлення, анулювання) документа дозвільного характеру органами, які відповідно до закону не уповноважені їх видавати; відмова дозвільного органу суб'єкту господарювання у видачі (переоформленні, анулюванні) документа дозвільного характеру з підстав, не передбачених законом; стягнення дозвільним органом за видачу (переоформлення, анулювання) документа дозвільного характеру не передбачених законом платежів або вимагання сплати будь-яких додаткових коштів.
Також законом передбачено що до компетенції судів віднесено розгляд справ про адміністративні правопорушення, передбачені частинами 5 – 13 статті 166-10 КУпАП;
Крім того визначено положення щодо центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності, та передбачено його повноваження розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення за правопорушення, передбачені частинами 1 – 4 статті 166-10 КУпАП (нова ст. 244-22);
Законом також надається право складати протоколи про вчинення адміністративних правопорушень, передбачених статтею 166-10 КУпАП, представникам громадських об’єднань – членам консультативно-дорадчих органів при Кабінеті Міністрів, відповідних центральних органах виконавчої влади, місцевих державних адміністраціях (ст. 255).
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.