Рада ухвалила за основу законопроєкт про посилення кримінальної відповідальності за обіг фальсифікованих ліків
Пропонується передбачити зміни Кримінального кодексу щодо додаткових кваліфікуючих ознак та підвищення відповідальності за фальсифікацію лікарських засобів або їхній обіг

Верховна Рада Ухвалила за основу проект закону «Про внесення змін до Кримінального кодексу щодо посилення відповідальності за закупівлю за рахунок бюджетних коштів завідомо неякісних лікарських засобів» (1152-1). За таке рішення проголосували 306 народних депутатів, проти – 0, утримались – 9, не голосували – 77, передає кореспондент Mind.
«Законопроєктом передбачені зміни до ст. 321-1 КК України щодо додаткових кваліфікуючих ознак та підвищення відповідальності за фальсифікацію лікарських засобів або обіг фальсифікованих лікарських засобів», – зазначається в пояснювальній записці до закону.
Також автори зазначають, що проэктом закону «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за закупівлю за рахунок бюджетних коштів завідомо неякісних лікарських засобів» (№1152).
передбачено кримінальну відповідальність щодо закупівлі за рахунок бюджетних коштів завідомо неякісних лікарських засобів. При цьому, виходячи зі змісту запропонованої у зазначеному законопроєкті, а саме примітки до ст. 3213 КК України, йдеться про два види предмету злочину: 1) фальсифіковані лікарські засоби (абз. 2 ч. 1 ст. 2 Закону «Про лікарські засоби» визначає це поняття досить широко, включаючи субстандартну, незареєстровану/неліцензовану та власне фальсифіковану продукцію); 2) лікарські засоби, термін придатності яких минув.
«Щодо лікарських засобів другої групи, можна говорити про неякісну продукцію, закупівля якої за бюджетні кошти має кваліфікуватися залежно від вини за ст. 364 КК України «Зловживання владою або службовим становищем» (умисел, мета – отримання неправомірної вимоги), ст. 210 КК України «Нецільове використання бюджетних коштів, здійснення видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням» (умисел) або за ст. 367 КК України «Службова недбалість» (необережність). Оскільки відсутність належної якості такої продукції виявляється шляхом візуального огляду, то вона не може бути використана для лікування, а шкода завдається лише бюджетним відносинам. За таких умов додаткова криміналізація цих діянь є зайвою», зазначається в документі.
Щодо фальсифікованих лікарських засобів першої групи, то кримінальна відповідальність за такі діяння передбачена ст. 321-1 КК України, яка потребує уточнень в частині кваліфікуючих ознак та відповідальності, саме на це спрямований цей проєкт закону.
При тому зазначається, що найчастіше фальсифіковані лікарські засоби незаконно реалізуються через Інтернет, і з кожним роком обсяги цієї діяльності стрімко зростають. «Продаж лікарських засобів через мережу Інтернет вважається найбільш небезпечним для споживачів. Рівень фальсифікації лікарських засобів на цьому ринку оцінюється експертами в 50%. Мережа Інтернет є досить привабливим каналом збуту для лікарських засобів, які не пройшли клінічні випробування та процедуру реєстрації у країні, а тому не можуть бути реалізовані на її внутрішньому ринку», – вказується в пояснювальній записці.
Про загрози розквіту корупції в медицині читайте в матеріалі Mind «Казус Радуцького: чому експерти прогнозують згортання медреформи та розквіт корупційних схем. І які ключові фінансові потоки можуть бути «освоєні»
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].