Глава Wizz Air закликав відмовитися від бізнес-класу в літаках для боротьби із змінами клімату
Вуглецевий слід мандрівника бізнес-класом є вищим, ніж у людини, яка летить економом

Угорський лоукостер Wizz Air заявив, що авіакомпаніям час заборонити бізнес-класи, щоб зупинити зміни клімату. Про це заявив глава авіаперевізника Йожеф Вараді, передає Forbes.
«Бізнес-клас потрібно заборонити. Через цих пасажирів обсяги викидів вуглекислого газу вдвічі більші в порівнянні з пасажирами економ-класу. Авіаіндустрія винна в збереженні неефективної та архаїчної моделі», – зазначив він.
«Ми вже є найбільш економічним вибором для авіаперевезень, який може зробити пасажир, і взяли на себе зобов’язання скоротити наш вуглецевий слід на 30% протягом наступних десяти років, але, хоча цей крок є правильним, у нас попереду ще довгий шлях», – додав Вараді.
«Це правда, що вуглецевий слід мандрівника бізнес-класом є вищим, ніж у людини, яка летить економом. Викиди на одного пасажира бюджетних авіаліній є також нижчими, – сказав Жиль Дюфран, співробітник із питань політики міжнародної неурядової організації Carbon Market Watch. – Але суть у тому, що абсолютні викиди від авіації ростуть, і значний ріст пов’язаний із лоукост-компаніями».
Дюфран додав, що для вирішення цієї проблеми потрібні рішучі дії, починаючи з податків.
Авіакомпанії в Європі не платять податок на паливо, і рейси в основному звільненні від ПДВ. Внутрішньоєвропейська авіація включена у вуглецевий ринок ЄС, але авіакомпанії отримують 85% своїх виділених квот безкоштовно. Припинення цих несправедливих квот має першочергове значення для створення рівних умов з більш стійкими видами транспорту, як-от залізниця, для скорочення викидів», – пояснив він.
Як повідомлялось, Міжнародна група авіаліній (IAG), до якої входять Aer Lingus, British Airways, Iberia, LEVEL и Vuelin, нещодавно взяла на себе зобов’язання досягти нульових викидів до 2050 року.
У Norwegian заявили, що не пропонують бізнес-клас взагалі.
«Бізнес-клас забруднює навколишнє середовище удвічі більше, ніж звичайне пасажирське місце, і авіакомпанії несуть основну відповідальність за зниження викидів вуглекислого газу. Сьогодні Norwegian є однією з найбільш кліматично ефективних авіакомпаній світу, і наше рішення не пропонувати бізнес-клас на наших рейсах, безумовно, допомогло нам досягти цієї позиції», – додали в компанії.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].