Блогерів можуть прирівняти до медіа та змусять платити податки
Паралельно з розробкою медіа-законопроєкту податковий комітет ВР розробляє зміни до Податкового кодексу щодо оподаткування Facebook, YouTube, Instagram

Керівник комітету ВР з питань гуманітарної та інформаційної політики Олександр Ткаченко (екс-керівник 1 + 1 Ігоря Коломойського) сказав, що якщо блогерів таки прирівняти до ЗМІ, то виникне питання не тільки їх оподаткування, але і контенту. Про це повідомляє LIGA.net.
«Питання, з якої межі ми їх вважаємо медіа. 5000, 10000, мільйон? «- запитує Ткаченко.
В онлайн-медіа, соцмережах, тим більше у блогерів, за його словами, «сірі зони» ширші, ніж у тих же телевізійників.
Національна рада з питань телебачення і радіомовлення займеться всіма суб'єктами медіаринку, включно з українськими онлайн-медіа і взагалі все медіа та цифрові платформи, що працюють в країні.
Ткаченко показав варіант нового закону Про медіа, який до кінця року повинен піти в Раду. У ньому міститься норма реєстрації онлайн-ЗМІ, які працюють в Україні, а також реєстрація соцмереж (Google, YouTube, Facebook) з метою подальшого їх оподаткування.
За словами Ткаченка, принцип реєстрації онлайн-медіа є в деяких європейських країнах, але вона добровільна. Але, як він каже, міжнародний досвід вкрай обмежений в прикладах, якщо, звичайно, не брати екстремальні.
Паралельно з розробкою медіа-законопроєкту, за словами Ткаченка, податковий комітет ВР розробляє зміни до Податкового кодексу щодо оподаткування так званих провайдерів загального доступу, які отримують прибуток на території України – Facebook, YouTube, Instagram та інші.
Ще один новий принцип – введення так званого fair play. Дохід не повинен бути менше, ніж обсяг фінансової підтримки ЗМІ власником. Ткаченко уточнив, що він би хотів, щоб ця вимога торкнулося всіх медіа.
«Більшість українських медіа – приватні. І у багатьох постає питання щодо незалежності редакційної політики», – зазначив він.
Перший заступник міністра культури, молоді та спорту Анатолій Максимчук, розповів, що в Мінкульті є доповнення до законопроєкту Про медіа. Відомство працює над проєктом, яким буде передбачено певний моніторинг контенту, який видають, в тому числі і онлайн-ЗМІ.
Зокрема передбачається створення посади медійного омбудсмена з питань інформації. Він із залученням громадських організацій проводитиме моніторинг ЗМІ на предмет дезінформації. А також реагувати на звернення по дезінформації та звертатися до суду.
Максимчук зазначив, що за одноразове поширення дезінформації та відсутність вихідних даних про медіа буде передбачена адміністративна відповідальність, а за умисне, систематичне поширення дезінформації – кримінальна відповідальність.
Однак, покарання за оціночне судження, критику, за його словами, не буде.
Нагадаємо: нещодавно уряд створив Раду з питань свободи слова та захисту журналістів.
Під час багатогодинного прес-марафону 10 жовтня президент Володимир Зеленський заявив, що володіти телеканалами та іншими ЗМІ в Україні повинні не олігархи, а бізнесмени.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].