55% ритейлерів в Україні закрили свої локації в період карантину, 13% продовжили працювати в форматі «точки видачі» – опитування

55% ритейлерів в Україні закрили свої локації в період карантину, 13% продовжили працювати в форматі «точки видачі» – опитування

38% ритейлерів стали розвивати онлайн-канали збуту після запровадження обмежень, тоді як до карантину лише 15% працювали омніканально – офлайн та онлайн

55% ритейлерів в Україні закрили свої локації в період карантину, 13% продовжили працювати в форматі «точки видачі» – опитування
Фото: benefit-daily.com

Станом на початок травня близько 55% ритейлерів в Україні закрили всі свої локації, працювати без обмежень продовжили лише підприємства в сегментах, на які обмеження не поширювались, зокрема: продуктові супермаркети, магазини товарів щоденного споживання і гігієни, аптеки, зоомагазини. Відповідні дані опитування, яке тривало з 28 квітня по 1 травня, опублікувала Colliers International. Участь в опитуванні взяли 73 ритейлери, що працють в Україні.

За даними експертів Colliers International, через обмеження діяльності торговельних точок 83% опитаних ритейлерів переглянули умови оренди зі своїми орендодавцями задля оптимізації витрат. Лише 11% опитаних ритейлерів зазначили, що продовжують сплачувати орендну ставку в повному обсязі. В основному, таку відповідь надали представники сегментів, що продовжили працювати під час карантину без обмежень. Близько 40% ритейлерів зазначають, що продовжують сплачувати орендну ставку але зі знижкою. Серед опитаних ритейлерів, понад 70% продовжують сплачувати комунальні платежі. 

55% ритейлерів в Україні закрили свої локації в період карантину, 13% продовжили працювати в форматі «точки видачі» – опитування

Близько 70% ритейлерів, що взяли участь в опитуванні, перевели працівників у відпустку за свій рахунок. Серед респондентів, до таких заходів найменше вдавались представники сегменту «продуктовий супермаркет» та «товари для дому». Експерти зазначають, що з огляду на країну походження компанії, відповіді відрізняються. Так, серед представників українського бізнесу понад 70% змушені були відправити своїх співробітників у відпустку за власний рахунок. У той же час, серед міжнародних компаній – лише половина респондентів зазначила, що відправили співробітників у неоплачувану відпустку.

32% опитаних респондентів зазначили, що почали скорочувати штат. Серед тих, хто скоротив найбільше – представники сегменту fashion та ресторани.

Ще 56% респондентів зазначили, що вдались до зменшення маркетингових бюджетів.

Враховуючи невизначеність щодо подальших сценаріїв розвитку ситуації, ритейлери в більшості сконцентруються на оптимізації існуючого бізнесу та не плануватимуть відкриття нових локацій. Лише 15% респондентів зазначили, що планують продовжити розширення бізнесу. Здебільшого, це представники сегментів beauty & drogerie та побутової техніки й електроніки. 37% ритейлерів будуть скорочувати кількість існуючих локацій, оптимізовуючи бізнес. 

У результатах опитування зазначається, що ритейлери планують продовжити розвиток в бік омніканальності. 49% респондентів відповіли, що будуть розвивати онлайн-канали збуту.

Окрім того, майже третина респондентів вважають, що в найближчі два квартали після карантину падіння товарообігу буде понад 50% в порівнянні з докризовим періодом. Зокрема, так вважає понад 60% представників fashion сегменту та представників розважальних центрів. Відновити показники товарообігу до докризового періоду, за прогнозами ритейлерів, вдасться щонайменше через рік – так вважає 64% респондентів.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло