lifecell вважає недопустимим численні маніпуляції щодо рішення НКРЗІ про зниження ставки інтерконекту

lifecell вважає недопустимим численні маніпуляції щодо рішення НКРЗІ про зниження ставки інтерконекту

Оператор засуджує тиск на Мін’юст з боку організацій під впливом учасників ринку, які не хочуть зниження ставки інтерконекту

lifecell вважає недопустимим численні маніпуляції щодо рішення НКРЗІ про зниження ставки інтерконекту
фото Shutterstock

lifecell засуджує багаторазові спроби втручання та тиску на Міністерство юстиції різноманітних неуповноважених організацій під впливом учасників ринку, незацікавлених у зниженні розрахункових такс за термінацію трафіку (ставки інтерконекту). Про це повідомляє пресслужба оператора.

19 травня Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації (НКРЗІ), прийняла рішення про зниження ставки інтерконекту з 12 коп/хв. до 8 коп /хв. з 1 січня 2021 року.

Це рішення є сферою компетенції виключно НКРЗІ. Воно приймається шляхом відкритого голосування після спільних обговорень з учасниками ринку,  та потім передається на реєстрацію до Міністерства юстиції.

28 травня Американська торговельна палата в Україні (АСС) надіслала листа міністру юстиції з проханням відкласти рішення НКРЗІ про зниження ставки інтерконекту. Таке звернення Палати не враховувало позицію всіх членів АСС та позицію галузі телекомунікацій, адже перегляд ставки інтерконекту було підтримано, окрім lifecell, ще дев’ятьма українськими операторами/провайдерами.

Аналогічні звернення до Мінюсту надійшли від інших асоціацій, таких як Федерація роботодавців України та Спілка Українських Підприємців. Вказані асоціації не можуть висловлювати позицію галузі телекомунікацій, бо до їх складу входить лише один представник ринку – ПрАТ «Київстар».

 3 червня Міністерство юстиції України звернулось до Державної регуляторної служби України (ДРС)  із запитом щодо рішення НКРЗІ про зниження ставки інтерконекту та отримало відповідь, що документ має ознаки регуляторного акту.

 В пресслужбі наголошують, що «рішення про внесення змін до розрахункових такс за послуги пропуску трафіку (ставки інтерконекту) не вперше проходять реєстрацію в Міністерстві юстиції України. У 2018 та 2016 роках аналогічні зміни вже вносились НКРЗІ у розрахункові такси».

При цьому Міністерство юстиції України, як повідомляють в lifecell, жодного разу не зверталось до Державної регуляторної служби України та оцінювало відсутність необхідності погодження з цією службою як таке, що відповідає вимогам законодавства.

 Чергове зниження ставки відбувалося за тим самим сценарієм, що й раніше. Але з невідомих причин цього разу до процесу було долучено Державну регуляторну службу України. І ДРС вирішила діяти у повній протилежності до свого власного лозунгу, зазначеному на сайті цієї організації – «Руйнуємо бар’єри для чесного бізнесу в Україні!».

В заяві оператора наголошується, що встановлення розміру ставки інтерконекту є сферою компетенцій виключно НКРЗІ. Законодавством не передбачено необхідності погодження в Державній регуляторній службі України цього рішення, оскільки воно не є регуляторним актом в розумінні Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Перегляд розміру ставки інтерконекту є зміною тарифу, який відповідно до Положення про НКРЗІ, регулятор встановлює самостійно, й не потребує погодження з ДРС.

На думку lifecell, тариф не може встановлювати правове регулювання. Відповідно вимоги ДРС щодо підготовки аналізу регуляторного впливу, додаткового оприлюднення рішення НКРЗІ, та погодження його з уповноваженими органами є незаконним та спрямованим на те, щоб це рішення не набуло чинності.

Україна зобов’язана імплементувати принципи регулювання в галузі телекомунікацій в межах Угоди про асоціацію. І зниження, яке здійснюється НКРЗІ з 2015 року, повністю відповідає тенденції зміни розмірів ставки в країнах ЄС.

Аргументи про відсутність обговорення зміни розміру ставки також є спробою ввести в оману Міністерство юстиції та громадськість, оскільки усі учасники ринку неодноразово мали змогу висловити свою думку на проведених нарадах. Протоколи нарад підтверджують ті питання, які на них обговорювались.

Це, на переконання компанії, призведе до:

  1. зменшення собівартості дзвінка на мережу іншого оператора мобільного зв’язку. А це – черговий крок до усунення бар’єру на ринку у вигляді значної диференціації між вартістю дзвінків всередині мережі та на інші мережі.
  2. виникнення можливості для споживачів користуватися збільшеними об’ємами пакетних хвилин на міжмережеві дзвінки, що дозволить споживачам не звертати увагу на мережу якого оператора вони телефонують;
  3. усунення штучного обмеження потреб споживачів щодо спілкування з абонентами інших операторів;
  4. збільшення обсягу послуг міжмережевого спілкування;
  5. розвитку конкуренції на ринку послуг мобільного зв’язку. 

 lifecell оцінює відмову Департаменту реєстрації та систематизації правових актів Міністерства юстиції України реєструвати нормативний акт, який подано на реєстрацію у повній відповідності до закону, як юридично необґрунтовану й таку, що гальмує розвиток конкурентного ринку в сфері телекомунікації та виконання Україною зобов’язань, прописаних в Угоді про асоціацію з ЄС.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло