Рада ухвалила закон про внутрішній водний транспорт

Рада ухвалила закон про внутрішній водний транспорт

Очікується, що закон дасть змогу збільшити обсяг вантажоперевезень упродовж 3-5 років до 30 млн тонн

Рада ухвалила закон про внутрішній водний транспорт
Фото: pixabay

Верховна Рада ухвалила в другому читанні законопроєкту «Про внутрішній водний транспорт», який регулює правовідносини в цій галузі. За ухвалення законопроєкту №1182-1-д проголосували 276 депутатів за необхідного мінімуму 226 голосів.

Згідно з пояснювальною запискою, також метою ухвалення законопроєкту є встановлення економічних й організаційних основ діяльності внутрішнього водного транспорту.

«Ухвалення проєкту забезпечить уніфікацію термінології у сфері водного транспорту й усунення колізій у відповідній сфері законодавства», – йдеться в документі.

Також законопроєкт передбачає створення Державного фонду внутрішніх водних шляхів у складі спеціального фонду державного бюджету України для забезпечення судноплавства.

«Джерелами формування зазначеного спеціального фонду Державного бюджету України плануються: відсоток коштів акцизного податку з виробленого в Україні пального, акцизного податку з ввезеного на митну територію України пального, митних платежів, які сплачуються при поміщенні суден у митний режим тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами», – йдеться в пояснювальній записці.

Відзначається, що кошти Державного фонду внутрішніх водних шляхів направлятимуться на фінансове забезпечення обслуговування внутрішніх водних шляхів для утримання їх у судноплавному стані; будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання стратегічних об`єктів інфраструктури внутрішнього водного транспорту; здійснення заходів із забезпечення безпеки судноплавства на внутрішніх водних шляхах; навігаційно-гідрографічного забезпечення судноплавства, функціонування, реконструкції, ремонту та розвитку річкової інформаційної системи; заходів з розвитку інфраструктури внутрішнього водного транспорту відповідно до державних програм; утримання, реконструкцію, ремонт, технічного переозброєння й охорону судноплавних гідротехнічних споруд (судноплавних шлюзів), а також витрати на використання цих споруд для пропуску суден.

Також наголошується, що основні новели, закладені в законопроєкт «Про внутрішній водний транспорт», сприяють інтеграції внутрішніх водних шляхів в інтермодальну логістичну схему, яка дасть змогу Україні посилити свою конкурентну позицію в транспортній системі країн-членів ЄС.

Згідно з пояснювальною запискою, ухвалення закону сприятиме розвитку берегової інфраструктури внутрішнього водного транспорту, поліпшенню стану річкового господарства, розвитку на конкурентних засадах ринку послуг у сфері внутрішнього водного транспорту і залученню інвестицій, переорієнтації вантажопотоків на екологічний транспорт та інше.

24 квітня Верховна Рада ухвалила в першому читанні законопроєкт «Про внутрішній водний транспорт», який серед іншого передбачає створення Державного фонду внутрішніх водних шляхів для забезпечення судноплавства по них.

За словами міністра інфраструктури Владислава Криклія, ухвалення Верховною Радою закону «Про внутрішній водний транспорт» дасть змогу збільшити обсяг вантажоперевезень упродовж 3-5 років до 30 млн тонн на рік з економічним ефектом для держави до 13-16 млрд грн на рік.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло