Агресивна боротьба за контейнери призводить до збільшення витрат на доставку на 300%
Найбільше від критичної нестачі контейнерів постраждають компанії, які працюють в галузі е-комерції і власне споживачі, яким доведеться платити більше

Критичний дефіцит контейнерів призводить до збільшення вартості доставки і затримок для товарів, придбаних в Китаї.
Як повідомляє CNBC, пандемія і нерівномірне відновлення світової економіки призвели до того, що ця проблема виникла в Азії, хоча постраждали також й інші частини світу. Зневірені компанії тижнями чекають контейнерів, їм доводиться платити за них додаткові кошти, що призводить до різкого зростання вартості доставки.
Це зачіпає всіх, кому необхідно відправляти товари з Китаю, але особливо компаніям е-комерції і споживачам, які можуть понести основний тягар більш високих витрат.
Експерти підрахували, що в грудні спотові фрахтові ставки були на 264% вище за маршрутом Азія – Північна Європа в порівнянні з минулим роком. Для маршруту з Азії на західне узбережжя США ставки виросли на 145% в річному вираженні.
У порівнянні з низькими цінами в березні минулого року, фрахтові ставки з Китаю в США і Європу зросли на 300%, сказав CNBC Марк Єгер, гендиректор Redwood Logistics. За його словами, спотові ставки складають приблизно до $6000 за контейнер в порівнянні зі звичайною ціною в $1200.
Дефіцит в Азії також призвів до аналогічної кризи в багатьох європейських країнах, таких як Німеччина, Австрія та Угорщина, оскільки судноплавні компанії перенаправляють контейнери на Схід якомога швидше, наголошують аналітики.
По-перше, Китай відправляє набагато більше експорту в США і Європу, ніж навпаки. Економіка КНР відновилася швидше, оскільки в ІІ кварталі минулого року вірусна ситуація в межах країна була практично під контролем. В результаті контейнери застрягають на Заході, коли вони дійсно потрібні в Азії.
За словами Єгера з Redwood Logistics, по всьому світу налічується близько 180 млн контейнерів, але «вони не в тому місці».
Погіршує ситуацію те, що замовлення на нові контейнери були значною мірою скасовані в першому півріччі 2020 року, оскільки велика частина світу була заблокована.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].